Irriterad!!
Märkte nu att alla grejer jag fivk med i buren från djuraffären är ''fel'' och på något vis skadliga. Först gallervåningarna som jag plockade bort, sen hjulet som var för litet (inte strandad hjulet) men hon i djuraffären sa att det var ''perfekt'' och huset som är ett plasthus med tak och golv -.- Och så gnager han väldigt ycket på gallrena. Jag vet inte vad jag ska göra, skulle vilja byta ut allt! Men har inte pengar.. Kan man göra något själv? Eller köpa väldigt billigt? Ska jag satsa på ikea-SAMLA? börjar få smått panik..
Ikea samla är jättebra :) 130l är bäst om det är en guldhamster.
Jag håller helt och håller med i att dessa burpaket är värdelösa! Och ska jag fortsätta klaga så brukar man få med matskålar i plast som hamstern lätt har om kull.. Så man får verkligen byta ut ALLT utom typ vattenflaskan >_>
Jag minns en tjej som sa "har du inga riktiga burar" till en annan som hade Samlalådor.. Men vad är en "riktig" Bur? ;) Ibland undrar man om tillverkarna verkligen tänkt på att det ska bo ett levande djur i deras burar :/
Ellerhur! Man kan hitta bättre grejer på Ikea än på djuraffren lixom :o
Burpaketen blir oftast en förlustaffär. Vi plockade bort allt utom vattenflaskan och en matskål. Till och med spånet som vi fick med fick vi kasta då det bara dammade och hamstern nös som en galning. (Dessutom är buren väldigt liten och duger egentligen bara som tillfällig bur). Vi ska köpa ett akvarium, det kan man hitta begagnat till bra pris. Annars är Samla-lådan från IKEA ett billigt alternativ. Sovhus kan du göra av en pappkartong eller en lerkruka som du lägger ner. Till sandbadet kan du använda en glassbytta i plast som du gör ett ingångshål i.
Åååh, tack! :D Han älskar att gräva runt, men hans ''toalätt'' är väldigt liten, ett sandbad skulle han älska! Föresten, buren jag fick är jätteliten för honom :/ Men vi ska åka och köpa en IKEA-samla imon, eftersom jag inte har råd med någon annan :)
#4 Det blir jättebra,jag tycker att SAMLA-lådor och akvarium/terrarium är helt klart bäst! Sandbad borde du verkligen skaffa då nästan alla hamstrar borde ha tillgång till sandbad för att dvs hålla pälsen ren och fin. :)
MVH Wilma
Han hade ett sandbad med ett litet nu har han ett stooooooort ;D