Tazzar's Abbozzo
Har en gammelgubbe här hemma som är från min A-kull, min allra första kull, som föddes 2009-02-26.
Han är alltså nu 2 år och strax 10 månader gammal.
Fortfarande pigg, när han väl är vaken. Han brukar ge vattenflaskan sin en rejäl boxningsomgång om kvällarna, och utanför buren vill han på upptäcksfärd såpass att man nästan blir lite orolig över om han tror att han är yngre och piggare än vad han egentligen är. :)
Numera så sover han dock otroligt mycket, och då också väldigt djupt.
Så jag känner på mig att det är dags snart.
Vilken sötnos han är 
Gud så söt han är! :)
Blev kär direkt 
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!

Är det brorsan till Achala som fortfarande är med?
Men herre guuuud så söt liten gammelgubbe.. åh va fint, att han blivit så gammal :')
All kärlek från mig!! 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Min gammelgubbe, Abossos lillebror häsar sin storebror att vara forstättningsvis tuff och kämpa på, livet är för härligt för att låta döden ta en…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
vad härligt att höra att han är så gammal och pigg.
inte många hamstrar nu för tiden som får en sån aktningsfull ålder
Visst är han gullig! Även om han är rätt tunnhårig och spinkig, men med tanke på hans ålder får han vara det!
Han är ju bara charmig liksom, lilla Bozze. :')
Är dock beredd varje gång jag tittar till honom att han har somnat in, idag har han sovit extra mycket. Så nu kände jag att det var dags att skapa en tråd åt honom.
#5 Det är Achalas bror! :) Har även lillebror Doctor Dangerous kvar här, 2 år och 6 månader gammal är han.
#6 Vi hälsar tillbaka till Dubbelknuten här hemma! 
Gud vilken söt kille du har där 
//Nova
Oj oj vad söööt! 
Han ser exakt ut som min lilla 2 åriga gubbe här hemma! :)
Ja nog ser man att de är bröder allt! Det syns bra i asniktet och minen på munnen…hihi…så himla gulligt!
#14 Visst var de lika. :) Inatt somnade "Bozze" in. 2 år, 10 månader och nästan 3 dagar gammal. Jag var ju beredd på det, med tanke på hans ålder. Men oj vad jag saknar honom. Tog upp brorsan Doctor Dangerous och pussade lite extra på honom imorse. Amun-Ra, hälsa Dubbel-Knut från oss. :)
#15 Det var ledsamt att höra. :( Men som sagt,det var ju väntat då han var så gammal. Ja, jag skall ta och hälsa gammelgubben från er! :)
tråkigt att höra.
tur du var beredd men det känns nog tungt ändå och tråkigt.

Lilla gubben då:(
Nä vad tråkigt, beklagar sorgen :(
Han blev iaf gammal!
//Nova
Tack allihop.
Tänker att han nu säkerligen sover ihop med mamma, systrar och bröder precis som när de var små bäsar om dagarna, och sedan leker de ihop på nätterna. :) Eller vem vet, de kanske är solitärer i hamsterhimmelen också?
Tråkigt att höra. Men säger som en som skrev där uppe, tur att du var lite beredd på det trots allt. Men det är aldrig lätt.
Puss på näsan lilla gammelman 

#20 Tror inte de är solitärer. Tror han och Achala skuttar tass i tass över gröna ängar. Helt övertygad om det. Och mamma får ha sina barn tillsammans hos sig igen, och de bor tillsammans i en stor flock utan Bur och bara massa frihet överallt.
Så tror jag. Det solitära burboendet gör de bara här på jorden för att det är roligt att se hur vi städar:)
#23 Så är det nog! 
De har nog inte någonting att vara arga på varandra för där borta.
Dessutom så tror jag att de minns hur mysigt det var att sova tillsammans med mamma och syskon.
Det är ju så att man själv vill bli liten och kunna hoppa ner bland en hamsterkull och sova där med dem.
De bara måste minnas det. :)

#24 Det är så jag ser det framför mig iallafall:)
Beklagar!