Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2168 ggr
Lollypoppii
1

överaktiv hamster!!

Jo min lilla nykomling som jag fick igår har börjat att bita på gallret. Han har sprungit i bollen, lite på soffan OCH i rasthagen men endå så fortsätter han att bita på gallret. Han är 2 månader och 5 dagar, vääldigt sprallig och hoppig. Tror ni det hjälper att lägga in en kräcker? Eller är det för ''tidigt'' för hans ålder? Han är väldigt liten också, mindre än guldhamstrar brukar vara vid 2 månaders åldern

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

Lojs
0

Min upplevelse är att många hamstrar är överaktiva just de första dagarna i ett nytt hem, avvakta i någon vecka och se om det inte blir bättre av sig själv. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lollypoppii
0

Jaha men då så! Jag stod inte ut med gallergnaget så jag hängde in en kräcker men han brydde sig inte om den. Jag tog ut honom i bollen och rasthagen och så igår. Han lugnade ner sig lite och jag vet inte om han fortsatte att bita på gallret under natten för jag sov som en stock xD Min kompis som har hans bror berätta att brorsan också bitit på gallret under natten. Men jag hoppas att det ordnar sig. Jag brukar öppna luckan till buren och han får hoppa ut själv. Sätter jag händerna vid luckan så går han ut på dem ^^

Hahahaha, kattens min när han såg hamsterbollen med Charlie i, det såg verkligen ut som om katten tänkte ''Men ååh det räckte med EN, varför vad ni tvugna att skaffa en till liten irriterande råtta'' Hehe han såg jätte sur ut ;P

Mannez
0

Har du tillräckligt med leksaker då?

När jag fick min första hamster (det var helt oplanerat, mamma kom bara hem med honom en dag) så fanns det bara en matskål och vattenflaska i buren. Så jag la in toarullar och improviserade olika leksaker tills vi åkte till en affär och köpte saker. Men jag provade även att tvåla in gallret och det smakar ju inte bra så med leksaker och tvål så slutade han bita på gallret.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Lollypoppii
0

Brukar ta ut honom rätt mkt så han är lugnare nu, men endå så gnagar han på gallret när han inte får komma ut ^^ Är inte tvål farligt? Jag brukar blåsa, eller slå honom lite lätt på nosen när han gnagar. Haha då blir han sur o gnisstar tänder ;) Har inte så mkt leksaker eller så. Men i Charlies Bur så finns det ett rör, en kräcker, äggkartong och en pumpa i keramik. En sån som man har ljus i :)

Mannez
0

Lägg in lite fler rör. Lite klättringsmöjligheter kanske? Gör en egen "hinderbana" med kartonger, toarör och äggkartonger. Busenkelt!

Hälsningar Amanda och kaninerna

Lollypoppii
0

Ska börja träna honom i agility snart, måste bara fixa klart banan och han måste växa till sig lite mer. Har en klätterställning som man kan hänga upp. Mamma tyckte att det var för tidigt men det tycker inte jag, har hela tiden sagt: imorn ska jag hänga upp den. Men har glömt det. Den är ju lite krånglig att få in så vill ju inte störa mitt på dagen när han sover. Ska ändå städa buren på söndag så hänger in den då kanske ^^