Charlies bildtråd :)
Yepp hade tänkt att skapa en liten bildtråd till min nykomling Charlie. Är inte heelt hundra på hans färg men han är iaf NF och kanske Umb, lite hjälp skulle vara snällt. Iallafall är han exakt 2 månader och 5 dagar. Han är från djuraffären. Han delade bara Bur med sin brorsa som nu mera bor hos min bästa kompis och han har döpts till Wisky. De båda är nf och jätte lika till utseendet! Men personligheten är helt olik. Wisky är den lugna och lite mer försiktiga medans Charlie är den vilde som är nyfiken på nästan allt…förutom mattes händer ^^ Har börjat med att tämja honom men han var inte ett dugg intresserad av sallade i mattes hand. Nya bilder kommer så snart som jag kan börja fota med systenkameran (: Bilden här är från några minuter sen (:
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(
Jättesöt :) Han är vanlig nf, ingen umb. Men ta bort hamstervadden och ge toapapper att via med istället :) Hamstervadd är farligt för hamster.
// Sofia
#2 Aha okej men om man drar motsatshåll i hans päls på baken så har han svart päls under. Ska se om jag kan fixa en bild med systenkameran snart, ja han är urgullig! Han är ju köpt från djuraffären så där använde de hamstervadd och han fick med lite i kartongen/transporten så jag tänkte väl att han kunde få ha vadden tills han vant sig vid den nya lukten :) Brukar annars använda toapappaer, har det till min andra :)
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(
Vad bra! Jo normalfärgade hamstrar har svart underfärg. Men om du tittar på hans kindteckningar så är de vita. Om det hade varit en normalfärgad umb så hade kindteckningarna varit mörkgrå :) så din hamster är en vanlig normalfärgad :)
// Sofia