Hamster iFokus

Hamster

Etikettrysk-vintervit
Läst 3126 ggr
alfred.
0

snorig hamster

min kompis hamster har blivit snorig och fuktig på nosen.

vad kan han göra?

den är ochså förkyld.

Sötis
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Whops det var inte så bra men jag tror att det är bäst om du frågar din kompis ifall han har varit förkyld och ändå varit nära hamstern.Sedan så skulle ni kunna gå till en djur affär och fråga vad man gör när man har en förkyld hamster men jag tror inte att det är någon större fara.Låt bara hamstern få vila sig lite längre en vanligt!

Flört

LYCKA TILL.

PS JAG HAR SJÄLV HAMSTER.

Roxie
4

Gå absolut inte till en djuraffär och fråga.

Istället:
Se till att hamsterns Bur står i ett varmt rum, helt dragfritt (långt ifrån fönster). Lägg in massa extra toapapper som hamstern kan boa med, så det blir varmt och skönt. Har kompisen hamstervadd, be h*n att ta bort det direkt.
Ni kan ge hamstern lite ljummen gröt (INTE varm), tex vanlig havregrynsgröt eller bebisgröt som finns att köpa i matbutikerna.
Ge även lite extra grönsaker, och eventuellt lite äpple.
Blir hamstern slö och hängig och äter sämre, bör den tas till veterinär för antibiotika.
Det är väldigt viktigt att hamstern blir omhändertagen ordentligt nu. En ynka liten förkylning på en hamster kan handla om liv och död.

// Sofia

alfred.
0

han har inte varit förkyld på väldigt länge.

hamstern står i ett varmt rum.

Roxie
0

Du skriver ju att hamstern är snorig och förkyld.
Och om en hamster är snorig så är det nåt som inte är bra. Kan vara bra att kolla upp det hos veterinär.

// Sofia

Sötis
1

Sluta nu Alfred är hamstern dålig eller inte??

alfred.
0

den är dålig

Sötis
0

Ok,bra att du har bestämmt dig. Jag tror att du borde be din kompis att låta hamstern vila sig i ett lite varmare rum.Gärna helt utan att bli plockad och lekt med! Hur gammal är hamstern??! Om den är omkring 2-3 år så borde din vän nog köpa lite vitaminer till hamstern! Ge hamster något varmt att äta men bara ljummet gröt är bra! BE DIN VÄN ATT ALDRIG GÅ NÄRA HAMSTER NU NÄR DEN ÄR DÅLIG FÖR DÅ KAN HAMSTERN DÖ!!!

Roonja
0

#7 oj, nej det är såklart han kan vara med hamstern ;) bara inte kompisen är sjuk!  Lyssna på roxie, sök vet om om det finns hamstervadd i buren måste han ta bort den. Som sagt gå inte till djuraffären och fråga. Antagligen så har kompisen eller hans kompisar eller familj smittat hamstern eller så har hamstern stått i drag!

alfred.
0

ok. hamstern är ca  veckor gammal

Roonja
0

bara några veckor. oj. om hamstern är sjuk vid dem åldern är den nog svag. :( Besök veterinär, det är bäst! :)

Sötis
0

Lägg egg! :0)

Sötis
1

Haha ta inte illa upp för lägg egg Jag visste inte vad jag skulle skriva Lycka till med allt och god jul :)