SmartStore låda som bur?
Lite för långt för att åka till Ikea för att köpa en Samla låda, men vad tror ni om en Smartstore låda som hamsterbur till en dvärghamster. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164766083
Funderar på den som är 50x39x41 eftersom vi egentligen inte har plats för fler burar och den skulle nog kunna få plats på skrivbordet.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Man kan beställa samla lådor från IKEA's hemsida :)
// Lise
When nothing goes right, go left!
Har haft en sådan, min hamster lyckades gnaga sig ut ur den :/ Men nu bor en pensionär i den lådan och det går bra :)
Mvh Alicia.
a det kan väl funka, men annars kan du ju beställa från ikea :)

Har slängt 15 stycken smartstore som hamstrar lyckats gnaga sig ur. Funkar inte här hemma iallafall, alldeles för mjuk plast för mina hampisar.

#5 Sluta ha så gnagglada hampisar! ;P haha!
Fast som sagt funkade det bra på mina dvärgar jag hade, har inte testat på guld! :P
// Nathalie

#6 Hade ju ett helt gäng sådana som extralådor. Har nog två kvar. Så det är inte ens samma hamster som käkat upp allihopa utan vilken hamster som helst med mer än två tänder i munnen verkar fixa det.
Har dessa till en av musflockarna, till dom funkar det bra, men gissar att guldhamstrarna skulle gnagt igenom rätt snabbt. Dock inte för plasten utan för att det finns hörn som går innåt.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Jag har smartstore-lådor till en dvärg och en guld, funkar jättebra (än så länge
). Har skurit ut och satt nät i locket.

Jag har 3 såna till större guldbebisar som inte har flyttat ännu, ingen har gnagt sig ut ännu, men jag har inte haft dem så länge. Jag tycker de är lite väl små för en aktiv vuxen hamster, så de är mest extraburar för mig.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

#10 De finns ju i olika storlekar. :) Bottenytan i dvärgens är 30x40 cm och i guldens 30x60 cm. Hade gärna haft större, men tror inte det finns?

#11 Jo, jag glömde skriva att jag har storleken som det står om i #0, de är lite små. :)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Nu blev det inte aktuelllt, köpte en miniduna istället. Dyrare men bättre kvalite och större.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D