Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1100 ggr
Wand
0

Guldisar tillsammans....

Jag är hemma hos min mor över jul, så min lillasyster tar hand om mina djur sålänge. Igår skrev hon på facebook att en hamster hade rymt, så jag förklarade hur de ser ut, vad de heter och vilken som ska vara i vilken Bur, sedan hjälpte jag henne självfallet att förklara hur hon ska fånga in "den". 

Hon sade att hon fångat in den och att det var Asmund, och att hon lagt honom i den Bur där jag förklarat att han ska vara. Finns bara en Bur som ser ut som hans. Men hon skrev även att "Det var en till hamster där också va?" så jag är EXTREMT rädd för att det är Lofty hon hittade och att hon nu lagt in henne med Asmund…

Får inte tag på henne på något sätt, hon ligger väl och sover, och är då omöjlig att få tag på.
Jag är så rädd att mina älsklingar ska ha ihjäl varandra, ELLER att det ska bli en tjuvparning på min stackars Lofty som enbart är några månader gammal, och likaså Asmund..

Jag är flera mil bort och har ingen möjlighet att komma hem, och oavsett så lär väl det värsta ha hänt om det nu skulle vara så att det blivit något…

Vet inte vad jag ska göra, känner mig helt hjälplös. Rynkar på näsan Ska självfallet ringa flera gånger och se till att få tag på henne så hon kan sära på dem. Men under dessa timmar kan vad som helst ha hänt. 

Tycker så synd om älsklingarna. Vet ju inte alls vad de kan ha gjort.

Och jo, jag har självfallet sagt flera gånger att guldhamstrar lever ensamma, men detta har tydligen inte gått in ordentligt…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[AshJ]
0

Det låter ju som att din lillasyster är ganska ung? Finns det ingen annan vuxen i hemmet du kan ringa?

Wand
0

#1 Hon är snart 13 så hon är inte jätteliten. Och jo, självfallet min far, men ingen svarar när jag ringer.

Tazzar
0

Aj. Låter inte så bra.

Hoppas det löser sig, och att någon svarar snart.

Wand
0

Det hoppas jag med.. Rynkar på näsan Jävla familj att sova länge och tungt, alltid vid fel tidpunkt, aaahhhhh.

[AshJ]
0

2# Mjo, i och för sig. Är man inte personligen intresserad så kanske man inte vet vilka man kan släppa ihop och inte.

Förhoppningsvis vaknar någon snart och kan kolla upp läget! Håller tummarna för dig.

Under tiden.. terrorring hemtelefon, mobiler och allt du kommer på. :)

Wand
0

#5 Mja, hon har ju alltid varit allergisk emot alla djur hon träffat på (dock inte för hamstrarna Cool) så hon har aldrig fått någon djurvana trots att hon älskar djur. Och är inte helt insatt. Brukar mest ge instruktioner om vad för mat de ska ha och hur mycket, samt vilka burar de ska vara i och så, då jag vet att två av dem är små rymmare.. Obestämd

Menmen, ska som sagt ringa och ringa tills någon svarar och sedan ska jag se till att hon flyttar dem. Skrikandes

Clariiz
0

Usch då, hoppas det går bra!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

NinjaKakan
0

Håller tummarna för att det ska gå bra !

Wand
0

Har nu pratat med pappa, och enligt honom så var det "en gul hamster med vitt" så då var det Smiley, inte Lofty. Det känns bra i alla fall, för Smiley har haft ungar förr och är 8-9 månader, så hon är inte i en lika skadlig ålder som lilla Lofty om det skulle råka vara så att hon brunstat inatt. 

Problemet är ju då att Smiley är en riktigt stor hamster och jag är rädd att hon ska ha gjort Asmund illa…  

De skulle rätta till problemet nu i alla fall, så de hör väl av sig om något verkar vara på tok (skador etc) och så får jag kolla till henne när jag kommer hem nästa vecka och hålla lite koll.

Håller tummarna för att det inte skett någon parning och inget bråk, eller ja, inte för skadligt i alla fall, för jag antar att chansen för att de kommit överens hela tiden inte är så stor… Rynkar på näsan

Håller tummarna!

NinjaKakan
0

:S Vad ska man säga? Det är sånt som händer fast det inte får hända. Vi håller tummarna ännu mer för att det gått bra.

Wand
0

Ja verkligen. Det hade ju aldrig hänt om jag varit hemma, så det är ju mitt fel som ger dem ansvaret, de som inte är lika insatta som jag. 

Men det känns ju ändå snopet att trots utförliga förklaringar ska det bli fel. Åh..
Skulle inte vara roligt att avsluta året med ett akut veterinärsbesök, så jag hoppas att de skonats. Rynkar på näsan

Tackar för hållna tummar!

Wand
0

Haha, efter att ha pratat med Malva så fick jag veta att det varken var Lofty eller Smiley, utan Ocean (silvergrå). Konstigt hur de kan uppfatta färgerna så konstigt "gul och vit" och "brun och ljus" och så är han ljusgrå. Hahaha. 

Han är flyttad till sin Bur nu i alla fall och jag får nu istället hoppas på att han inte skadat sig då han hoppar/ramlat ner, för hans Bur står nämligen på mitt skrivbord…

Malva sade att han gick normalt osv, så jag får be hon och pappa att hålla koll.