Hehe en fråga :)
Jo jag undrar när man ska börja ge en hamster tillägsmat. Alltså när man köper den från typ djuraffär där de inte får något. Man borde väl vänta minst en dag eller? Lixom så att hamstern hinner att kolla sig omkring och vänja sig vid det nya. Bara något jag kom att tänka på.
En till sak som jag kom på! Har en gamling här hemma (ca 2,5 år) som bara sover,äter,sover,dricker..osv..han har alltid varit jätte trött av sig o så. Nu har han blivit jätte mager! Jag ger honom tillägsmat varje dag, han äter inte mycket från fodret så jag försöker att ge honom så mycket som möjligt av tillägsmaten. Jag har till och med blandat ner kattfoder,kokos och havregryn i fodret. Jag behöver lite tips om vad jag kan ge som gör att han går upp i vikt lite. Har ingen våg tyvärr. Tillägsmaten brukar bli grönsaker,frukt,yogurt,kokos och mandel(i påse) och ibland så blir det lite kex också och en liiten bit ost och så :)
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

Just när de blir äldre så tar kroppen inte upp näring på samma sätt längre. Det spelar inte så stor roll hur mycket mat man än ger dem, det rinner liksom av dem ändå.
Så fortsätt att ge honom bra mat såsom du gör, ger man en gammal hamster mer fett så sätter det sig istället på levern och gör hamstern sjuk.
Men prova att ge mer kolhydrater som typ pasta. Det är ju inte fett, men ändå kaloririkt. Så mer "vanlig" mat typ pasta o köttfärssås, kött o potatis, liknande.
1# Åh tackar! Jag gav honom lite kattmat (blöt) dock så fanns det bara fisksorter så det blev lite lax, men hur ofta kan man ge dem det, alltså kattmat
Okej, ska se om jag kan köpa Barnmat snart, finns lidl i närheten, man ska köpa den som är för de minsta väl? Och sen så har jag bara en hamster så det blir ju lite mkt över men går det att frysa in?

Ja, köp mellan 4-6 mån.
Har du sådana där isfacksbrickor så är de perfekta att frysa in i. Blir en portion för en hamster.
åh smart, ska kolla nästa gång :)