Hamster iFokus

Hamster

Etikettrysk-vintervit
Läst 9992 ggr
[DvärghamsternArvid]
10

Hur länge ?

Hur länge kan man lämna en dvärghamster ensam hemma ?
Jag ska åka iväg på julafton o kmr hem på annandagen, så jag undrar kmr min hamster klara sig ensam en dag ?
Om jag ger honom lite extra mat innan jag åker.

[DvärghamsternArvid]
0

Ingen som vet ? = /

Lollypoppii
0

Tror det borde funka, har själv lämnat min hamster, guldis dock, hemma själv. Fast då var det såklart bara över dagen. Byt vatten och lägg in lite extra mat så borde h@n klara sig, Du kan ju gosa eller ta ut honom/henne lite extra innan du åker :)

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

[DvärghamsternArvid]
0

Jaa, det kan jag ! : )

[Bibbo]
1

Ja han kan klara det men du får du lägga lite mer mat & byta vatten exakt när du går ut.

Och ta ut han lite länre i rasthagen (om han har en) dagen innan så att han kan springa av sig…

Lägg in hans Hjul i buren (om han är över 5 månader) så att han kan springa :)

Tazzar
0

Jag har lämnat mina hamstrar som längst i "3" dagar, 2 nätter. Alltså en dag "helt" ensamma.

Se till att ha tillräckligt med vatten (minst en 100 ml-flaska) och mat så fungerar det. Glad

[Emma--]
3

Någon måste kolla till hamstern minst 1 gång / dag enligt L80. Finns så mycket som kan hända även om det kanske mest troligt går bra. Men om hamstern blir sjuk, vattenflaskan går sönder osv, så hinner man göra något.

Tazzar
0

#6 Aj! Det hade jag helt missat. Bra att du sa det!

UlrikaD
0

Ja, det finns en lag som heter lagen om daglig tillsyn. Vilket betyder att någon måste titta till ditt djur minst en gång per dygn.

Sen vet jag att många lämnar sina djur över en helg också, men det kan vara bra att veta ändå att det finns en lag.

Jag är aldrig borta mer än en natt och då är det julafton eller någons födelsedag det brukar röra sig om.

Då lägger jag in gurka i alla burarna ifall någonting skulle hända med vattenflaskorna. För vätska är ju det viktigaste.

Nu har jag ju såpass många djur så jag skulle aldrig kunna vara borta från dem längre ändå.

jolinak
0

Jag skaffade hamstervakter när jag var io turkiet och på landet i sommras Glad