var orolig över puff
igår kom jag hem från en veckas semester och jag hade lämnat min hamster hos en av mina bästa vänner.
sedan fick jag reda på att när hon tagit upp han så hade han kissat på golvet och bajsat i hennes hand, vilken han aldrig gör vanligtvis. så hon hade inte tagit upp honom mer. bara typ, 1-2 minuter varje dag..
hon sa att när hon hade honom i hjulet så fick han typ damp eller nåt, fast jag tror inte det. han gillar sitt Hjul men sedan satte hon det i buren.
jag hade också tagit silvertejp och tejpat för ett litet hål där vattenflaskan egentligen skulle sitta, men eftersom han itne fått komma ut så mkt så hade han börjat gnaga bort det och han fastnade i det! jag tror han fastnade med pälsen men han fastnade men tassen också! :((
så hon och hennes mamma (hon jobbar på djrskyddet) hade tagit bort tejpen försiktigt och hanna (hon som passade honom) fick hlla honom i nackskinnet för han bet.. tror det gjorde så ont :( hennes mamma höll om magen så det var lite bättre. hon sa att när hon satte ner honom i buren igen sprang han runt och typ rullade runt eller något för han hade ont tror jag.. :/
så direkt när jag kom hem från skolan gick jag och hämtade transportburen och gick raka vägen hem till henne och hämtade puff. han mår bra och sånt nu, päls över hela kroppen och alla tassar är fina. han var väldigt glad över att få komma ut och springa!!
stackars söta puff.. jag var lite arg på henne i skolan över att hon inte skött honom så bra.. :/ hon har haft 2 hamstrar som hennes mamma fått in på jobbet och så köpte de hamstrarna då, den ena råkade hon döda för att han sprang på golvet i hennes rum och sedan skulle hon sätta ner buren som var väldigt stor och så sprang han precis under så han dog.. den andra hamstern blev jätteförkyld så de avlivade den också.. men hon tog annars bra hand om de..
är du säker på att din kompis har haft hamster innan?
vadå säker? ;o jag har ju faktist vart där med henne och sina hamstrar!
nej, men jag menar om hon nu inte verkade veta vad man skulle göra. Om hon inte tog upp honom osv. Hon verkade inte vara så hamstervan när jag läste detta. men jag kan ju ha fel ;) det var inte så att jag inte trodde dig eller så, det kändes bara som hon inte visste riktigt.
alltså, hon hade ingen stans att honom spingandes. ingen toalett kunde han springa i, och alla rum var antingen för stora och osäkra eller öppna. han fick springa i bollen i bland men hon sa att han inte gillade den typ.. fast det kanske bara var ursäkter.
jo, det är det jag menar. I mina öron låter det lite som ursäkter, men det kan ju vara sanning också. :) Jag menade verkligen inget illa om du trodde det, jag bara tyckte hon verkade lite oerfaren när jag läste det första, men återigen. Jag kan ha fel, jag BRUKAR ha fel ;)
haha okej ;) men hon är inte så oerfaren som hon låter ;) elelr kanske lite.. x)
haha, nejdå. Men allt kanske var ett missförstånd ! ;)
#4 Men du skrev ju att det var för att han kissat & bajsat i hennes hand & att det var anledningen till att hon inte tog upp honom? :)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Då vet du iallafall vem du inte ska lämna din hamster till nästa gång ^^
det är ju bra att han mår bra i alla fall! 
haha ja :P