min tur att klaga på zoo
råkade trilla över en snygg kh sobeltjej som var stror å fin.
köpte såklart henne till nadia som älskar sobel.
nadia blev glad och tänkte nästa år para henne med vår offwhite rex tumbleweed.
MEEEN vad såg jag nyss, jooo en massa rosa saker hänger på hennes tuttar.
hon är född v 35 så det var ju inte så bra el väntat.
denhär butiken brukar ha bättre koll på sina hamstrar.
hon satt ensam i sin Bur och enligt den som sålde henne hade hon varit ensam länge.
ringde till butiken som säger- du är välkommen in med henne och ungarna om du vill.
-- nänä aldrig i livet att jag åker iväg med henne och helt nyfödda ungar,glöm det svarade jag.
-jamen kom in med ungarna runt nyår då så tar vi emot dom.
-- får jag betalt för dom då? jag köpte ju honan så då är väl kullen min?
- jo så kan man ju tänka. vänta ska jag fråga. efter en stund, jo du kan få betalt.
efter det kände jag att nä dit åker jag inte igen. de bad inte om ursäkt el ville kompensera på nåt vis utan hade mer intresse av att få in gratis ungar kändes det som.
visst skulle honan ha en kull men inte nu.
ska bli kul å se vad det blir för färger.
hoppas nån är rex eller satin, men sån tur lär vi väl inte få ha.
Sånt har hänt mig också. Jag blev förälskad i en Agouti VV hona på ett zoo. Såklart tog jag hem henne, och såklart fick hon ungar, 10 stycken till och med. Underbar var hon och ungarna lika så, så för mig var det bara ett plus med ungar, dock blev jag väldigt sur på att honan fick ungar lite tidigt och zoo:t var oansvariga! Hon var 2 och en halv månad när hon fick kullen!
hon är ju runt 3mån så det borde gå bra.
hon ligger med kullen som en mor ska.
hoppas bara att hon inte åker på mjölkstockning el kalkbrist.
verkar vara en liten kull av vad jag set när hon gått å ätit.
en fördel var ju att hon inte gillar hus utan föredrar att bo i ena burhörnet annars hade jag inte sett ungarna på ett tag
#2 Ja, då bode hon ju klara det i alla fall! min hona var ju bara drygt en månad när hon fick kullen.
Min hona var superduktig med kullen. Alla ungarna klarade sig och blev stora och fina.
Hoppas det går bra i alla fall! :)
tycker bara att butiken kunnat varit artigare och tagit mer ansvar.
de tom skojade om saken å tyckte vi bet för en å fått fler ungefär som ta tre å betala för två.
#4 usch så tråkigt att de har en sådan inställning 

Verkligen tur i oturen att honan hamnade hos dig som har kunskap om vad man bör ge mödrar för extra mat! Hon hade ju lika gärna kunna hamnat hos ett ungt barn som ny hamster och blivit ovarsamt behandlad (menar inte att alla barn är ovarsamma!) och kanske fått missfall eller ännu värre.
Tråkigt att dom har den inställningen!
// Nathalie
ungarna har försvunnit en å en. honan är smällfet och då jag inte hittar några halvätna ungar el rester efter ungar så misstänker jag att hon är kanibal.
idag försvann sista ungen.
har tom städat buren i hopp om att nån skulle finnas i spånet men inte då.
sista ungen var igår kväll stor å fin.
jag fattar inte hur hon kunde få i sej den.
Men fy så hemskt!