Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 748 ggr
Hejis12
0

Hjälp!

En av mina dvärghamstrar hade imorse (innan jag gick till skolan) fastnat i gallret med huvudet och munnen/nosen och hängde ner utan att hålla i sig met tassarna (jag tycker det är väldigt konstigt att han fastnade eftersom att det var en Bur för dvärghamstrar). När jag såg det så tog jag tag i hans rygg så att han skulle få stöd men han kom inte loss. Då så började jag peta på hans nos och först då lossnade han. Sen såg jag att han hade ett litet jack på huvudet där gallret hade varit och det blödde lite så jag ringde min mamma eftersom att han betedde sig konstigt. Men hon sa att det var för att han var chockad (villket jag cokså gissade att han var. Men nu efter att jag hade kommit hem (eller rättare sagt min syster) så betedde han sig fortfarande konstigt och darrade lite när han gick. Mamma och min syster ska åka till veterenären (och förmodligen avliva honom) men jag ville veta vad ni tyckte först.

Vad kan det vara, och i så fall måste han avlivas? Gråter

Roxie
0

Låter som att han är väldigt skadad.
Bäst att veterinären får avgöra vad som är bäst för hamstern.

Hur lyckades han fastna?
Så otäckt :(

// Sofia

Hejis12
0

Jag har absolut ingen aning om hur han kunde fastna :( Jag kom över till mamma för att hämta mina idrottskläder (är hemma hos pappa) och då så hörde jag att något smaskade lite och tänkte "men ja puh är vaken" och så såg jag hur han satt fast. Jätte hemskt och vi har ganska ´nyligen fått honom av en kompis till mamma och har är inte ens ett än. (Han är typ 8-10 månader)

[Em_I_Am]
0

Usch så otäckt! Förstår paniken när du hittade honom hängande på det viset. Jag hoppas verkligen att liten får hjälp av veterinären fort som attan för det där låter inte så bra alls. Men man vet ju inte säkert förrän veterinären kunnat titta på honom o bedöma hans skador. Håller tummarna för att han kommer klara sig.

Hejis12
0

Han var tyvärr tvungen att avlivas Gråter

Han hade brutit ryggrad, ben och fått huvudskada (jacket i huvudet)

Han somnade in ungefär kl 18.00 idag (onsdag)

R.I.P Puh

[Em_I_Am]
0

Åh nej så hemskt! Tur han slipper lida mer iaf. Vila i frid lilla Puh :(