fråga om dvärghamster
har ni något tips på hur man kan göra för att få två vinter vita att samsas?
det är en hane på ca 5,3månader och en hona på 4,9 månader.
Tacksam för svar.
Har du tänkt ta ungar på dem varför du vill sätta ihop hona och hane? Annars går det ju att försöka hitta brunsten på honan och bara släppa ihop dem då på någon neutral plats (dvs inte i någons Bur.)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
det är tänkt för avel jag försöker hitta brunsten i snart en månad men hittar ingen och så fort de kommer nära varandra i varsin hage så försöker honan riva hanen genom gallret.
jag kan mycket om avel.
jag har läst i ca ett halvår om avel.
Ja jag håller inte på med dvärgar själv så kan nog inte ge några direkta tips på just detta. Har du kollat på shf's forum ? Finns ju många där som säkert kan svara lite mer utförligt. Om inte annat så finns det ju lite gamla trådar där du kan läsa, så kanske du får lite tips :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
jag har läst så många gamla trådar men hittar inga.
om du vet någon uppfödare som håller på med vintervita så be den gjärna att skriva här till mig
men du kan inte göra en egen tråd där då så kanske du får svar? Annars så finns det ju ett uppfödarregister på SHF's hemsida så kan du ta kontakt med någon dvärguppfödare där och höra.. :)
_
ok tack för svaren
jag försöker olika tider på dyngnet och jag har dem inte i någon bur
En del honor accepterar helt enkelt vissa hanar. Jag vet även någon hane som inte varit intresserad av att para oavsett vilken hona han gått med.