Hjälp tack?!
Hej min hamster hänger i gallret på buren och hon kan ju ramla ner men hon e ny så ja vet inte vad jag ska göra snälla hjälp!
Förlåt för dålig och otydlig text!
Mvh/Ellen<3
Har du spån i botten? Smådjur brukar vara tåliga.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Du kan göra hängmattor som du hänger upp på gallret , så att när han trillar ammnar han på någon av hängmattorna. Hängmattorna kan du gör av gammla kläder , tyg & fercee (kanske stavade fel?) osv…
Du kan göra så att du lägger något på taket, t.ex en tjej här på iFokus klipte en toalettrulle som hon vecklade ut och kilade fast i gallret, så inte hamstern fick fäste att hänga där.
Det är ju dock bara en provisorisk lösning - Du kan inte bara blockera beteendet, utan du måste också göra något åt det. Hamstern är antagligen hemskt understimulerad, tar du ut den någonting? Får den mycket att pyssla med i buren? Får den bra mat? Sådant måste man också fixa för att de ska må bra av att sluta med beteendet.
Annars tipsar jag dig om att skaffa t.ex en samla-låda eller ett akvarium med höga kanter så att hamstern inte kan hänga sig i taket, då kan du dessutom designa ditt eget tak.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
ja det är bara det att hon kom igår på kvällen och jag ville ju inte stressa henne genom att ta upp henne och så!
Men nu sover hon! :)
Mvh/Ellen<3
Jag skulle nog skaffat ett akvarium.
nu har jag den största SAMLA låda så nu hoppas jag att det går bra!
Mvh/Ellen<3
Hur har det gått?
#8 Håll koll så den inte blir söndergnagd.
#10 ja men det kunde den andra också bli!
#9 det går bra hon gillar den.hoppas att hon inte gnager!
Mvh/Ellen<3