Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1338 ggr
mjuhm
4

GAH!

Okej, nu finns det mååånga "djuraffärs-klaga" trådar, men jag måste få berätta/skriva av mig.

Idag när jag & min kompis, låt oss kalla henne för F, skulle gå på stan gick vi snabbt in på djuraffären i stan för att kolla runt efter presenter till mina hampisar. SJälvklart kunde vi inte låta bli att gå in till djuren för att titta på dem. 5 små supersöta agouti färgade honor satt i buren, 3 låg i en hög, en var ute & sprang & en stackars liten satt i hörnet & "buppade" upp & ner. Även i den andra buren så fanns det en "Dante-junior" (dvs knubbig & väldigt go).

För det första la vi märket till den honan som var uppe & sprang, att hon hade en väldigt konstig tass. Hon hade två extra tår, dessutom vad tassen dubbelt så stor som den andra!

Sen tog vi en extra titt på den buppande tösen i hörnet, & både jag & F konstaterade snabbt att hamstern var sjuk. Väldigt gles & spretig päls hade hon, benet var typ vridet & hon såg verkligen inte ut att må bra.

Sen, så tittade vi till Dante-junior, som kom fram till glaset för att nosa. Han hade ju förf*an bara ett öra, & det örat var hängande i små strimlor & såg precis ut som korvskinn!
Både jag & F fick ont i magen av att se på dessa & ville säga till personalen, vilket vi gjorde efter en lååång tid (vi båda är väldigt blyga).

När en gubbe (som jag vet är väldigt okunnig imon hamstrar) kom & tittade medans jag berättade hur dem såg ut, så sa han om den hamstern som låg sjuk (som förövrigt hade kämpat sig fram till glaset). 
- "Ja, vi har märkt detta förut men vi trodde den hade fel på närverna eftersom den pep när dom andra kom nära".

&om Dante-junior sa han:

- "Han måste väl ha blivit biten som liten eller något, inte vet jag."

Lixom? Jag vågade inte säga något för jag vet hur otrevlig jag kan låta. Han började peta omkull den sjuka, & på magen hade hon en stor röd "korv" som stack ut & hela underlivet var rött & geggigt! Då sa han: "Ja, så länge hon kan gå är hon ju frisk".

Han tog fast henne & gav henne en egen Bur för han trodde lixom att allt skulle bli bra, bara han "insolerade" henne, som han sa..
Jag & F fick därifrån med gråten i halsen, en stor klump i magen & båda två var förbannade på hela djuraffären. Denna djuraffär tar in från både grossist & uppfödare. Antar att dessa fem honor var från grossist med tanke på en av honornas tass..

Ville skriva av mig lite.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Lellson
3

Men gud, vad hemskt!

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

WilmaP
3

Usch .., inte okej!

julst
4

Nej men fy!!! Lycka till små hamstrar! Gråter

// Julia

mjuhm
5

Det var en hemsk syn ska ni veta!
Jag ville smyga ner varenda hamster i väskan.. Gråter

Miilla
5

Blir gråtfärdig när jag läser sådant här, stackars små djur Gråter

HamsterMarie
2

Skrikandes

Ozanna
2

Usch Gud vad hemskt!!!! :'(

//Anna :)

Amun-Ra
4

Fy Fan, det säger jag bara! Sådana djurbutiker skulle man ha god lust att anmäla…Skrikandes

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

ella99bella
1

#8 kan man inte göra det?

det kan ju inte vara tillåtet!Skrikandes

Mvh/Ellen<3Glad

Amun-Ra
1

#9 Visst kan man anmäla den butiken! Det tycker jag att man borde göra omgående!

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

kentis
1

Förstår att du blir arg! Min dvärgis har jag tagit hand om från en djuraffär där jag praoade, han hade bara tre ben och skulle inte säljas. Men din historia påminner om när jag var på Malta i sommras och vi gick in i en djuraffär (där fanns det 20 hamstrar i samma Bur och de sålde katter, så den var inge vidare bra) och utanför fanns en platslåda med vattensköldpaddor i och de hade bara vatten, inget annat och tre st låg döda och flöt på ytan så min kompis sa till personalen varpå han sa "No, they are sleeping" och skakade lite på lådan så att vattnet guppade och tillade "Now they swimming!"

Lollypoppii
1

Gud usch så hemskt! Jag blir så jäkla atg när djurbutiker är så okunniga!! Asså gud, varför väljer man det jobbet när man inte ens kan något om djur -.-

#11 Åh gud så FEL. Blir så irriterad på sånna som inte kan något om djuren o endå jobbar med dem -.-

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

kentis
1

#12 Ja verkligen! Man skulle gärna vilja stoppa dem i en platslåda med lite vatten i närmare 40 grader..

mjuhm
1

#11 Men herregud!?!?!?!?!?!