Hamster iFokus

Hamster

Etikett: hamster
Läst 1723 ggr
Bulba
0

Myggan är försvunnen..!

När jag vaknade imorse stod myggans Bur öppen och hon är spårlöst borta… Har vänt uppochner på hela mitt rum men ingen myggan.. Gått runt i hela huset och bara lyssnat men har inte hört ett smack! Har nu ställt ut grönsaker i hela huset för att kunna lista ut ungefär vart hon är.. Det värsta är att vi har en katt som varit inne hela natten och han skulle inte tveka en sekund om han fick syn på Myggan. Vet inte heller när under natten hon rymde. Är det någon som har något tips på hur jag kan fånga in henne? Min älskade Myggan får inte vara försvunnen…

WilmaP
0

Har hört att man kan sprida ut mjöl på golvet, så ser man om hon går där.

Hoppas verkligen att du hittar henne!

Novis10
0

Mitt tips är att om katten fortfarande är i huset så kan du låta katten vara ute ett tag?
På så sätt kan du vara säker på att om Myggan nu lever inte blir dödad/uppäten av din kisse.
Hoppas du hittar sötisen!

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Bulba
0

#1 vi har trägolv med springor emellan så pappa skulle nog avrätta mig om jag hällde mjöl över golvet i hela villan… #2 katten är utestängd redan..

Wand
0

När jag fick hem min hamsterpojke Ocean så rymde han också på natten, och jag kom hem dagen efter och insåg det då. Jag letade i alla rum, kollade längs lister, under element, under möbler, i skåp, i lådor, i garderober osv, men jag hittade honom ingenstans. 

Sedan hjälpte pappa mig att leta och vi kollade igenom alla rum fleraflera gånger. Försökte också lyssna om jag kunde höra honom någonstans.

Sedan helt plötsligt fann vi honom under ett element i min lillasysters rum, där han låg och sov. 

Så även om du letar överallt så kan han ju förflytta sig och gå till ställen där du redan har kollat. Prova locka med maten, t.ex gå runt och skaka lite på burken, och locka på henne.
Har du lagt ut mat så lär hon ju komma fram tids nog, du får hålla lite span! Kolla i alla rum där det har varit öppet, kolla under badkar, bakom tvättmaskiner och så vidare.

Hon kommer nog fram till slut! Be övriga familjemedlemmar att hjälpa till.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Bulba
0

#4 Tack för tipsen! Ska leta igen om en liten stund, men hon borde ju ligga och sova vid den här tiden tycker man…

Det som är jobbigt är att hon kommer under dörrspringor så det spelar nog ingen större roll ifall dörren varit öppen eller stängd så hon kan vara i princip vart som helst.

Måste hitta henne..!

Frosstis
0

min hamster har rymt några gånger men jag har nästan aldrig öppen dörr så han är alltid i mitt rum. varje gång han har rymt så har han vart inne i min gaderob, haha. första gången hade han liksom, gått IN i gaderoben, alltså typ i ett hål och var inne i gaderoben , under den och på sidan osv. sen tillslut blev han så törstig så han kom upp i min säng på natten och väckte mig. det var det sötaste jag någonsn vart med om!

andra gången släppte jag han på golvet och gick och gjorde andra saker, sen kunde jag inte hitta han men sen på kvällen när jag skulle sova hörde jag han trodde han var bakom mitt skrivbord men han hade krypt in i gaderoben igen så han var bakom några lådor och kunde inte komma upp. haha.

(jag hade täppt igen det andra hålet)

så jag har inga tips till dig för min hamster har bara rymt i mitt rum.. :/

Bulba
2

Efter en och en halv dag på rymmen så är hon äntligen hittad!! Hon har på något vis tagit sig ner från buren, den står på en hylla typ 1 m upp i luften och sen har hon på ett obegripligt sätt även tagit sig ner för 16 höga trappsteg och sedan in i ett skåp och vidare in under diskmaskinen och upp under diskhon där pappa hittade henne rotandes i kompost påsen… Damen är otrolig, hur lyckas hon?? Huvudsaken är iaf att hon lyckades undvika katten och att hon är oskadd! :))

Wand
0

Nejmen gud! Vilken tur att ni fann henne i alla fall!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Em_I_Am]
0

Hurraaa vad braaa! :D

Twisted_T
0

De lyckas med det mesta kan jag säga ;) Helt obegripligt hur det klarar av att ta sig ner från hyllor och in under skåp och allt :S

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)