Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 4865 ggr
Linda3046
0

Dominant spot-kull på G!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ikväll vart det dejt mellan min tjej Englatassens Toisette (Nf Umb ) och Obelix' Titanic (Nf dominant spot) :) Så jag hoppas på bebbar den 24 januari. Detta blir isåfall min första kull :)

Förväntade färger: bl a Nf, cinnamon, rost, creme, caramell, sobel, mink, sobel bö med eller utan dominant spot. Om Toisette bär på svart kan även svartbaserade färger dyka upp. 

Förväntade hårlag: Långhår

Englatassens Toisette, Nf umb

Imasy
0

Vad skoj :)

Linda3046
0

#1 Ja, jag hoppas såå att det tog :)

Obelix' Titanic, Nf dominant spot :) Lånad från Nathalie (mocchino här på HiF)

chocomian
0

Spännande! :D älskar caramel och creme färgerna :D och förhoppningsvis finns det en i englatassens kull till mig :o

Englatassens
0

Ååå va roligt vännen!! Håller tummen hårt för att d tog… Titanics pappa e oxå från mig!! Vad kul att du valde honom!!

Sara87
0

Så roligt, hoppas att parningen tog :)

Linda3046
0

#4 Va kul! :) Han är supergo!

Ingen brunst igår och hon verkar ha ökat 10gram i vikt (skriver 'verkar' eftersom det inte är världens bästa våg precis). Så jag hoppas att det är pga av att hon är dräktig för hon var redan lite knubbig innan Skäms

[PixelMollan]
0

blir de nån snygg nf ds så kan jag vara intresserad. men då ska de vara en fint tecknad

UlrikaD
0

Spännande, hoppas det tog!! Har också en Ds kull på gång inom kort.Skrattande

Linda3046
0

Nu har jag trott att hon gått tom ett tag, men måste det väl ändå vara något på gång? Lär visa sig idag eller imorgon isåfall :)

Englatassens
0

Visst e det bebisar därinne vännen!!! Va roligt!! Syrrorna ska få bebisar samtidigt!!!Tungan ute

chocomian
0

#9 jadå, där inuti måste det finnas småttingar! Skrattande

Linda3046
0

#10 Ja, det är jättekul att syrran också ska ha en kull! :D Fast jag har gått och blivit sjuk med feber, illamående och hosta, Snacka om dålig tidpunkt att bli sjuk :( Så hon står nu i köket och mamma tar hand om hamstrarna.. Men men, förhoppningsvis blir jag frisk innan de är gamla nog att börja bli hanterade..

Englatassens
0

Krya på dig!!

Jamen det gör ju inget, hon ska ju ändå vara ifred med sina bebisar den första tiden så då hinner du bli frisk!!

bblomquist
0

gud vad kul, dom kommer säkert bli jätte fina små pälsbollar :)<3

Linda3046
0

Kullen är född nu :D Vet inte hur många det är, tror jag såg minst 3st. Hon verkar väldigt vaktig, men hellre det än att hon är en dålig mamma :)

chocomian
0

#15 Grattis! :D spännande se hur många det blev! :D

mocchino
0

Gud vad kul!!! :D Massa grattis! :D

// Nathalie

Linda3046
0

Tack! Nu hann jag se högen i typ 2 sekunder och det såg ut att vara kanske 10st. :)

nonisaga
0

vad kul, grattis:)

chocomian
0

#18 Det var en del det ja! :D hoppas alla klarar sig :)

[Katteeen]
0

Vad kul! :D

[Katteeen]
0

Och grattis ^^,

mocchino
0

#18 Ja pappan har ju fått stora kullar tidigare och den där Toisette kommer ju från en väldigt stor kull så jag vart väldigt förvånad när du skrev bara 3st. Tänkte direkt att hon kan inte vara klar än! ;D

Nu hoppas vi på en himla massa bö sobel spottar! ;D Eller koppar spottar!! Det vill jag ha!! Säg det till toisette! ;P *haha*

// Nathalie

Linda3046
0

#23 Hihi, får se om jag kan få något bra bild på dom ikväll så man kan räkna dom och kanske se ögonfärger om jag får en skarp bild :) Läängtar såå tills de blir större :P

Englatassens
0

Grattis Grattis!!!Kyss

RoSa-RoSeN
0

Vad roligt! Gratttiis! =D

Linda3046
0

Här kommer en bild på bebisarna. Jag kan räkna dom till 9st. Men den som ligger lite avskilt från högen ser lite blek ut tycker jag :/

Tycker mig se 4st svartögda, sen ser jag inte om dom andra är brunögda eller rödögda.

Englatassens
0

Jag kan se både r.ö, b.ö å s.ö!! Spännande!!Tungan ute

chocomian
0

#27 Oj så små! :D mycket spännande detta ska bli! :)

Tazzar
0

Grattis! Glad

mocchino
0

Jag får det också till 9st!! Gud vad kuuuuul!! :D

// Nathalie

[Katteeen]
0

Iih, vad kul! Grattis grattis grattis (igen) !! Skrattande

vekan
0

Nejmen vilka söta små korvar! Skrattande Lycka till med de små. Flört

Sara87
0

Grattis :) Så roligt, hoppas alla överlever!

RoSa-RoSeN
0

Åh vilka söta små bebisar!

bblomquist
0

åh så lyckat! :)
stackars lilla udda vita.. hoppas H*N piggar på sej lite! :)

Denna kommentar har tagits bort.
Linda3046
0

Tyvärr hittade jag en döing idag :( Hoppas de andra klarar sig!

vekan
0

#38 Vad tråkigt Gråter Hoppas verkligen att resten av ungarna överlever!

[Katteeen]
0

#38: Det var synd Rynkar på näsan Jättetråkigt att förlora dem fast de är så små… Vet hur det känns :/

chocomian
0

beklagar :( håller tummarna för de andra små!

Linda3046
0

Ja, även om man inte hunnit fästa sig vid dom så är det ändå tråkigt :( Igår kväll var det i alla fall fortfarande 8st kvar :) Hihi, många tycker att dom är fula i den här åldern men både jag och mamma tycker dom är ursöta redan nu :D De är så söta när dom sprattlar och har sig <3 Igår såg jag två st som gäspade!

Westis
0

Åh, så Tamagotchi har blivit morbror! Så roligt!

Grattis till kullen!

nonisaga
0
Linda3046
0

Här kommer en ny bild på bebisarna. De är fortfarande 8st :)

mocchino
0

Tycker mig se minst en spotting iaf! :D Och den ljusa som ligger där ser nästan brunögd ut på min skärm men kan även vara rödögd.. :) Sitter i väldigt dåligt ljus just nu så jag har väl inte det bästa utgångsläge att lista ut ögonfärger.. *Thihi* :P

// Nathalie

Bulba
0

Tjockisar Kyss

Royalz
0

Grattis till bebbarna :)

HappyCatMeows
0

#45 Vilka små skönheter! :)

[Kamillah]
0

Väx upp nu så man får se fina färger Tungan ute

Adina
0

Grattis! (:

Bella-R
0

Så kul! Grattis till första-kullen :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Linda3046
0

Tack alla. Här kommer en bild från ikväll. Bland de som inte är dominant spot ser det ut att vara en caramell eller rö creme, cinnamon, svart och nf. Dom som är Ds är jag lite osäker på, men en ser ut att vara två svarta, en nf och en nf umb om jag får gissa. 

nonisaga
0

Kyss vilka sötnosar, grattis.

hur gammla e dom nu??

Linda3046
0

5 dagar :)

mocchino
0

Men gud så söt den lilla med en stooor vitt fläck i pannan!! Kyss

// Nathalie

Englatassens
0

Jaaa nu börjar den rrrrroliga tiden…. när man kan börja se färger å spots!! Mera kort på mina barnbarn!!!Tungan ute

Linda3046
0

Nu är de 6 dagar gamla. Här är mina färggissningar:

Svart
Svart dominant spot
Svart dominant spot
Svart dominant spot (väldigt lite tecknad, som pappa Titanic)
Normalfärgad
Normalfärgad (ev. Umb eller rost) dominant spot
Caramell eller Rö Creme
Cinnamon (ev. dominant spot)

Trodde aldrig jag skulle få så många svartbaserade Tungan ute synd bara att det inte vart någon choklad eller dove..

chocomian
0

De är ju helt underbart söta nu! :D vill också ha småbebisar här hemma :(

mocchino
0

Ja men shit alltså! Det var ju inte alls svart vi var ute efter! :P Men dom ser tjocka och fina ut! :D Kul att de flesta svarta vart ds iaf! ;D

// Nathalie

Linda3046
0

#60 Det kanske är för att jag går på lantbruksgymnasie? Så dom blir svartvita som kossor xD

Ändrat: Nej ush vilka hemska tankar jag fick upp i huvet nu.. tänker mig en av svart spottarna gäspa och så hör jag ett ko råmmande! Tungan ute

mocchino
0

#61 Där har du det!! *haha* Allt är ditt fel! *haha* Tungan ute

// Nathalie

[PixelMollan]
0

Jag e intresserad av en ds som sagt ^^ gärna nf:en <3 har så många svarta redan ^^ dom e sååå fina!

bblomquist
0

ååh gud vilka fina ungar <3

hidianan
0

Ungarna ser ju jätte fina ut!

Royalz
0

vad fina :)

Linda3046
0

#63 Okej, det är en som ska välja först men sen är det fritt fram att välja :)

Nathalie du hade rätt. Cinnamonen var dominant spot :)

mocchino
0

:D Vissa massa flera bilder! :D

// Nathalie

UlrikaD
0

Ser fram emot hur de ska se ut när de blir större.

chocomian
0

Biiiiilder?! Skrattande

Linda3046
0

Kan väl bidra med två bilder. :) Funderar på om jag ska försöka kolla lite kön ikväll, lite läskigt för jag har aldrig kollat kön på så små förut :S

Börjar fundera på om caramellen / rö cremen är ds OCKSÅ xD För på ena bilden ser ni att hans kropp är ganska ljus, och på den andra bilden ser det ut som om nosen är lite mörkare.. tycker även han ser ut att ha en ål på vissa bilder.

[PixelMollan]
0

längtar efter mina bebisar som en gnuuu <3<3 Blir helt sprallig när jag ser Ds-bebisar :D<3

[PixelMollan]
0

Säg till när den andra personen bestämmt sig så jag kan boka något Dirr! :D

Linda3046
0

Här kommer den endra bilden som jag kunde ha svurit på att jag postade :O

#72 Förstår det :) Jag längtar såå tills de blir lite större och öppnar ögonen

Englatassens
0

Tror nog att det e jag som e först å välja men kan säga nu att jag avstår Linda… men tack ändå å jätte grattis än en ggn… Jag håller ju enbart på med cremebaserat å jag har ju min finaste Najs (sobel b.ö ds) hemma så jag sitter ju inte i sjön!! Så nu kan folk börja tinga dina fina bebisar….Kyss Kramen på du!!

[PixelMollan]
0

NF DS!! mejmejmej!! <3 :P

Linda3046
0

#75 Menade en annan västeråsare som tingat en bebis ;) Du och Pixelmollan arbetar ju med olika färger så det skulle ju inte blivit nån krock där om du ville ha en :) Men det går bra att tinga ungar, det är bara att den som tingat först får välja först :)

Mistletoes
0

Menar du Maria/Guldgruvan? Jag tror isf inte att hon vill ha någon, hon har ju precis skänkt bort alla sina djur med burar..

[PixelMollan]
0

Vad kostar dom? Hur funkar din tingning? Alla gör olika xD

chocomian
0

#77 Du kan inte visa lite fler bilder? Oskyldig

Linda3046
0

#78 Japp, det är Maria. Vad ska jag göra då? Strycka henne från listan eller försöka kontakta henne först? :S

#79 150kr hade jag tänkt och då är de registrerade i svenska hamsterföreningen. Oj det är svårt att förklara men just nu har det ju bara varit färgtingningar så då är det den som tingar först som får välja först.

#80 Ikväll blir det fler bilder ;)

Englatassens
0

Tycker nog det hör till god ton å fråga henne personligen först, innan du stryker henne….Glad

[PixelMollan]
0

Precis som ni sagt så skänker Maria bort sina hamstrar nu pga olika anledningar. Akuta saker tydligen eftersom de bortskänkes med Bur. Jag hade  inte räknat henne som en aktuell köpare.

Men hur som hellst ^^ Jag vill tinga Nf.en! tar du nån tingningsavgift eller räcker ett trovärdigt ord? :P Var bor du så jag kan ragga transport?

Linda3046
0

#82 Okej det har du rätt i, har slängt i väg ett mail..

issa83
0

Är också ganska säker på att Maria inte ska ha någon hamster. Och även om hon skulle det så tror jag inte att hon hade varit intresserad av NF:en. Hon kör ju med svart. Så det är nog fritt fram:)

Jättefina bebbar förresten, så roligt när man kan börja gissa färger och sånt:)

Linda3046
0

Det var inte hel-lätt att kolla kön, så denna lista är inte 100% säkerhetställd men:

Honor:

Cinnamon dominant spot

Svart Ds (lite teckning)

Svart Ds

Hanar:

Svart Ds

Svart

Nf

Nf Ds

Caramell/ rö creme

Linda3046
0

Bebbingar :)

Linda3046
0

Sen tyckte Toisette att jag var jobbig och täckte över boet lite :P

Linda3046
0

Okej, jag är inte så "skillad" på photoshop men den här lilla coolingen vinkar till er:P

mocchino
0

Hahahahahahahahahahahh vilken underbar bild!! :D Och vilka bamsingar till bebbar! Förvånad

// Nathalie

[PixelMollan]
0

Yey en hane! :D<3 Precis vad jag behöver ^^ Kan du inte försöka passa på att ta lite bilder på Nf dsen's huvud o rygg när den ligger med de uppåt så man kan få sig en nogrannare titt (A)?

[Kamillah]
0

Vad söta!! Synd att det inte var några choklad bara.

Linda3046
0

#90 Ja, jag tyckte han såg så rolig ut så jag var tvungen xD Suck, dom där cheeze ballzen i bakrunden vill jag ha, men vågar inte för jag har varit krasslig i magen pga influensan :(

#91 Det ska jag försöka göra :) Annars kanske jag kan plocka upp honom imorgon och ta någon enskilt bild :)

[PixelMollan]
0

Ja :) Hade varit jättekul ^^

bblomquist
0

Svart Ds hane mejmejmej! åh så gulliee! <3

HappyCatMeows
0

#89 Lilla plutten! Är det inte svårt att ta i bebisarna när de är så små? De ser så sköra ut.

Linda3046
0

#95 Ska jag ta det som att du vill tinga honom? :)

#96 Ganska, de är ju också väldigt sprattliga och samtidigt så vill man ju inte ta för hårt för de känns ganska sköra också :P

chocomian
0

#97 Får man se nya bilder idag? ;)

Linda3046
0

#98 Jo det blir det nog :) Men snart måste jag nog börja en ny tråd för den här är så lång xD

RoSa-RoSeN
0

Men gud vilka söta hamstrar!! Dom är ju JÄTTE SÖÖÖTTTAAA!!

chocomian
0

#99 Japp! Upp med nya bilder i ny tråd! ;)

bblomquist
0

Jag vill se bilder på dina skönheter ! (:

Linda3046
0

Här kommer nf Ds:en.. Nån som är duktig på färger och kan se om han är vanlig nf eller umb?

Linda3046
0

Kullen :)

Linda3046
0

Några bebbar diar.

nonisaga
0

Söta:) det e massa söta ds:)

Linda3046
0

Den svarta som är störst och knubbigast i kullen :P

chocomian
0

De kommer bli underbart fina ju! Skrattande

[PixelMollan]
0

aw så fiina den är ^^<3 Dock lite lite utbreddad spot :/ men de får väl duga ^^<3

[PixelMollan]
0

typ längtar ihjäl mig tills mina egna spottar kommer om 1 vecka :P

mocchino
0

Den där svarta ser riktigt bra ut! Skulle inte förvåna mig om han blir snyggast i hela kullen! ;P

// Nathalie

Bulba
0

Finns det ngn svart Ds kvar? jeg e kääär ("v")

Linda3046
0

#109. Okej :) Här kommer en söt bild när han ligger och sover och ser helt oemotståndelig ut ;)

#112. Vet inte om bblomquist ville ha svart ds hanen, måste höra med henne. Den ena ds honan med väldigt lite vitt finns i alla fall kvar :)

Linda3046
0

Svart ds hanen - "myckte godare med mammas mjölk ju".

Linda3046
0

Svarta ds honan med mycket vitt :)

membeel
0

# 114, men vilken sötis!! :D

Linda3046
0

Andra svarta ds honan. Kunde ha lite mer vitt, men hon är väldigt söt med den lilla "stjärnan" i pannan ^^

Linda3046
0

#116 Ah, visst är han :)

Cinnamon flickan som har en stjärna i pannan och ett pärlhalsband xD

chocomian
0

#114-115 Men jösses så underbar!!!! Gief! Kyss

Linda3046
0

Nf pojken :) Kan säga att dom jag plockat upp och tagit enskilda bilder på har jag kollat könen på igen och inga ändringar än så länge i alla fall^^

issa83
0

#120 en sån mullig gullig mage! *puss på*

membeel
0

# 118, men guuuuuuud så sööööööt!!  *blundar hårt *

Bulba
0

Jag är kanske intresserad. Vart bor du?Skrattande

UlrikaD
0

#15 Hon ser ut som en väldigt fläckig dalmatiner ju.Skrattande 

Du får jättegärna lägga in nya bilder i en ny tråd sen. Det tog mig 10 min att öppna den här. Och jag vill ju fortsätta se sötnosarna ju!!

mocchino
0

Ja Linda gör gärna en ny tråd. :)

#123 Hon bor i Uppsala men dom går nog att lösa med skjuts till sthlm.. ;)

// Nathalie

hidianan
0

ur gulliga!

(En ny tråd skulle nog förenkla "nerrullandet")

Bulba
0

#125 okej tack!

Linda3046
0

Japp som Nathalie sa så bor jag i Uppsala. Men min pappa åker till sthlm ibland så jag kan nog leverera dit. Startar en ny tråd ikväll, håller med om att den är för lång ^^

[malin12345678910]1
0

Hej! vilka hamsterungar har du kvar?

UlrikaD
0

#129 Om du tittar på datumet så ser du att tråden är 2 1/2 år gammal.

Wand
0

#129 Den här tråden är 3 år gammal så några av ungarna i den här kullen finns nog inte kvar. Flört

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[malin12345678910]1
0

oj

Amun-Ra
0

#118 Men herre jösses vad söt liten tösabit…Kyss

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

[Kanintokan]
0

-

Wand
0

#134 Återigen så är denna tråd några år gammal, så jag antar att hamstrarna inte finns kvar. Flört

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

UlrikaD
0

Om man ska hårddra det riktigt ordenligt, så hade jag en bebis från denna kullen.

Och hon har dött av ålderdom. Så nej, det finns nog inga kvar, på något sätt och vis tyvärr.

mocchino
0

#133 Lilla Luna var helt underbar! ;)

Ja Luna hamnade här och även hon har dött av ålderdom så nej inga ungar kvar.

Däremot finns det många släktingar ute i omlopp fortfarande. ;) Men släktingar på längre håll då da. ;)

// Nathalie

Linda3046
0

Oj, kul att se att den här gamla tråden fått lite liv :) Det borde finnas någon tråd som visar bebisarna när dom är lite äldre, men jag vet inte hur jag ska gå tillväga för att hitta den. Men om ni vill se lite bilder på bebisarna när de är äldre finns de här: http://www.pixbox.se/alb_show_id998426_page0.html

Den här kullen togs ju innan SHF införde rekommendationerna för att inte fota ungar under 14 dagar. Så därför finns det bebisbilder..

Tyvärr har jag jättesvårt att ladda upp bilder på iFokus numera :/ Så jag har svårt att ladda upp bilder på Tutte också.. Det laddar typ forever, men sen bilden blir inte uppladddad. >_>

Vad jag vet finns ingen bebis i livet längre, men det är ju möjligt. Finns ju hamstrar som blivit 3 år, men ingen som meddelat mig om det iaf.. Knut som jag behöll blev 2 år, men jag skulle inte säga att han dog av ålderdom. Tror han fick någon stroke eller liknande, han fick somna in hos vet. Han var så fin innan han somnade in, för han hade fått jättemycket päls och hade jättebra hull för sin ålder. Han var en liten spillivink som ung, men han mognade verkligen på sig :') Bilder på honom finns här: http://www.pixbox.se/alb_show_id1017428_page0.html

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.