Nät till Ikea SAMLA-låda
Tjena! Jag och min kompis har tänkt att skaffa en kull, det kommer säkert inte ske förens nästa år (efter jul) Vi har inga avelshamstrar än utan kommer köpa det senare. Vi hade tänkt att ha samla lådor till hanen,honan,hanungarna och honungarna + en extra. Vi vill helst ha nät över 'burarna' men vet inte vart vi ska få tag på de. Min kompis har en katt och vill ha ett nät som har små hål. Honan och ungarna kommer bo hos mig. Jag har också katt men han är van vid min nuvarande hamster så tror inte att det kommer bli så mycket problem men vill såklart också ha nät (: Så, vart kan man hitta nät med små hål som är säkert och bra?
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(
Tass* vill också veta ;)
haha xD någon som vet
det är mig hon pratade om i medelandet skulle gärna vilja veta :)
#3 Haha xD Mm min kompis med katten ;P
Jag vill också veta.
Medarbetare på Vetenskap.

Nät köper man på olika byggvaruhus eller Granngården.
Tänk bara på att om ni tänker skaffa kull efter jul och inte har några avelshamstrar ännu att hamstrar ska vara minst 5 månader vid första kullen.
Ni kan alltså inte köpa hamsterbebisar isåfal.
jag köpte mitt nät på jula. bet 50kr för en rulle som räckte till 6st stora samla lådor.
var ett tag sen så nu kan de ha höjt priset.
köp inte kycklingnät det är för svårt att jobba med, för mjukt, och tunnt så de kan lätt gnaga sönder det utan köp sk fyrkantsnät.
kan inte någon ta reda på det istället för att säga att men också vill ha

#8 Du har ju fått svar.
#8 sry min kompis är lite…efter haha skojja men hon kanske nt såg xD
#7 bra tips! ska kolla nästa gång vi åker till Jula, om det ens finns här. Vi har ju som sagt tänkt att köpa 5 st samla lådor
En till fråga! Vilket mått är bäst? Vi vill ha någon lagom stor, inte för stor o inte för liten (:
#8 Ja, som UlrikaD säger så har du fått svar. Och det kanske är andra som vill veta samma sak, så då får man ju skriva det.
#10 Nja, den största passar bäst. För dom andra är antingen inte alls höga eller jättehöga, så den blir liten. Så det är bäst med den största.
#12 den med måttet 79x57x42? den verkar ju jätte stor, enligt min brorsa men han kanske 'mätte' fel
modellen som är näst störst har i mitt tycke för låga kanter.
mina ham som fått ha sån förut (nu har dv fått ärva dom) rymde lätt. de grävde in burspånet under hjulet och klättrade upp på det (det kunde inte snurra då de stoppat det med allt burströ under) de knuffade lätt av locket el gnagde sönder där nätet satt fast. andra reste upp sina rör och använde som stege.
så jag föredrar de större med höga kanter.
vill man ha flera på höjden kan man köpa en sk lagerhylla och ha dom i. finns billiga på ikea el blocket
#14 okej, tack för svaret! Tror det blir den största då (:
#6 såg inte att du skrivit xD men vi ska skaffa små hamstrar och sen avla dem när de är ca 5 månader. Vi ska inter bara skaffa hamstrarna för att avla (: de brukar vara runt 2 månader när man köper dem här i affärerna så vi väntar tills de är Minst 5 månader.
TACK för svaren hjälpte mycket sorry för mitt förra medelande

Anledningen att jag skrev så var att du skrev att ni skulle ta en kull efter jul. Det är jul om en månad.
Hamstrar brukar vara mellan 4-5veckor i djuraffären.
Men om ni ska avla rekommenderar jag att ni köper hamstrar från en uppfödare istället för djuraffär.
aa det ska jag asså det ska inte komma hamstrar efter jul men det kommer att hända någon gång efter ju nästa år <3
#20 riktigt fin! Ser stor och rymlig ut!
#21 jepp, nu har jag väldigtm ycket plats eftersom jag tagit ut två leksaker, och funderar nu på vad jag kan stoppa in x)
#20 vart fick du tag i gallret som vattenflaskan sitter i?
#24 smart :P vi får se hur vi gör, kanske tar en gallergrejj från rasthagen xD Elr så kanske vi han sätta fast nät på något sätt (;
Hej!
Jag har den största av SAMLA-lådorna. Den kändes jättestor när jag köpte den men nu kan jag inte tänka mig en mindre efter att all inredning kom in.
Jag köpte även locket som jag sedan skar ur så att det blev som en ram kvar. Till det fäste jag en trådhylla (från Clas Ohlson) med ett par buntband. Blir ett fast galler som sitter på plats som även är lätt att öppna. Inte det billigaste alternativet men bra blev det.
Till vattenflaskan kan man köpa sugproppsfästen som man kan fästa på plastväggen.
#26 Åh jätte bra tips! Det kommer ju bli många burar o lite dyrt att köpa lock till alla ( Låter lite snålt men det är ju bättre att köpa massa leksaker (; ) Tack igen för tipsen! Får se hur det bli (: Ska leta i de här ''buggmaterial'' affärerna och kan ju kolla på Clas ohloson också då (: