På rymmen
Hej,
Min hamster är på rymmen! Den har gnagt sig ur sin dunabur (vid hålet till vattenflaskan) och gnagt upp hål bakom en garderob vid kontakten och försvunnit in i väggen! Vad kan jag göra? Har lagt ut gurka… Hjälp!
Testa att fylla en spann med spån( halva spannen).
lägg upp böcker som en trappa till spannen.
lägg en linjal eller en bräda så att den ligger på böckerna men över hålet i spannen.
lägg något jättegott längst ut på linjalen/brädan och vänta på att hamstern kommer och tar god biten. när den trampar ut på linjalen/brädan kommer den att trilla ner i spannen med spån.
Har inte testat detta själv men jag vet en kompis som har och det funkade helbra. hoppas du hittar henne/honom

Man kan prova att sätta ut bara nederdelen av buren med Hjul och mat i, ofta kommer hamstern fram för att springa i hjulet…
Annars kan man lägga fram favoritmaten och sätta sig och vänta runt den tiden när hamstern brukar vara vaken.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Tack för era tips!
Hon är fortfarande försvunnen…
Jag är så ledsen, hur länge klarar hon sig utan mat och vatten vet någon?
#3 En hamster dricker väldigt sällan så i nöd klarar hon sig nog utan vatten 2-3 dagar, det är ju dock inte bra bara för att det går.
Mat vet jag inte, men det är ju mycet möjligt att hon hade mat i kinderna då hon sprang iväg, och då har hon ju ett litet lager. Om inte så känns det ju som att hon bör komma ut då hon börjar bli riktigt hungrig! Gör som #1 skrivit så kanske hon lockas av maten.
Hoppas hon kommer fram, annars kanske du får riva upp väggen.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Här har vi oxå en mästerrymmare. Jag gjorde som så att jag la ut matskålen och gjorde havregrynsgröt (utan salt) tänkte att detta lukta lite mer än fröer. fram med vattenskål då vattenflaska var lite knivigt att ha. Våran fick under garderoben o boa sig där pytteliten glipa som han måste pressat sig igenom dagligen. Jag hade tur att det var där under för jag kunde lossna på kortsidan av garderoben o locka ut honom. Han var borta i 7 dagar trode att han var död men han hande visst hamstrat väldigt bra där unde o hittat en del bosaker med ;) Jag håller tummarna för att du ska lyckas locka fram henne.