Steg 1 till antonius
snyggt!
Tack Minitassen! Bättre ska det bli när ställningen kommer. Känns betydligt mindre "plåttrigt" nu med dessa.
Haha priserna på såklart:D Och kan nog hålla med om att det ser snyggare ut så där än att man ska ha olika burar i olika former och färger överallt.
// Pabblo
Men hur får du tag i genomskinliga backar…?

Vad är det för mått på backarna? :)
//Ellen
Det finns olika mått, Här är en direkt länk till ställning från Ikea
Ställningen finns i 70 eller 102 cm höjd.
Och här finns backen (storlek 25 l samt 50 liter)
Surfa runt på Ikeas hemsida så hittar ni massa göttigt- hittade inte åt våran gamla Antonius-tråd här som finns på hif nånstans men om nån vet vart den är så länka gärna till den :)
Ska bli kul att se hur det blir med ställningarna sen! XD
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#4 Dom finns på Ikea.

#7 De genomskinliga håller på att utgå ur sortimentet. Många affärer har inte kvar de genomskinliga längre, det är det hon menar. Nu är backarna vita istället.
#8 Oki. Tur att jag skyndade mig o köpa dom nu då. Även ställningen ska bli vit. Det fanns inga inne igår när jag köpte backarna.
Nej?! Va dumt om de inte kommer finnas i sortimentet längre, vem vill sätta en hamster i en låda där man inte kan se dem- hur har Ikea tänkt där??
*Trist*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#10 Ja skäms på ikea som inte begriper att lådorna i första hand är tänkta till hamster burar
Hihi.
Kan man skriva o klaga direkt till Ingvar Kamprad?
TS: Blir spännande att se när allt är klart! Kan man få en smygkik in i en av lådorna oxå?
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

#10 Har du missat det? Jag köpte 4 extra-lådor sist jag var på Ikea för de blir ju fula i botten efter ett tag. Jag ville ha att byta med. Men vita kommer jag aldrig att använda, då blir det någonting annat.

Jag vill också ha genomskinliga
Var där och kollade, men då "var dom slut"! Nya skulle komma in, men dom är ju vita för bövelen! Nu får jag köpa SAMLA-lådor i stället, och dom kan man minsann inte sätta i nån ställning
Hehe ^^
Ja Ulrika jag har missat det! Har säkert läst det nån stans men inte tänkt så mycket på det iom att jag inte behöver fler just nu. Men fan att dom gått ur sortimentet helt å hållet, det suuuuger :-D Fast de som har samlat på sig många hemma kan ju sälja dem extra dyrt sen, bara dom är genomskinliga hehe (om ni hänger med i tänket här..)
Man ser väl knappt in i de vita backarna, men nu tror ju Ikea att backarnas Egentliga funktion är till nåt typ av förvaringssystem av kläder eller nåt- å sånt vill man kanske inte ska synas så väl som det gör i en genomskinlig.. Lite OT, men ska vi inte gå ihop å mass-maila å klaga hos Ikea hela hopen, som värsta maniska sekten som gaddar ihop sig mot övermakten *fniss* 
Nackdelen med dessa backar är väl att dom inte är så stora, jag har bara bäbisar i dem å sen ev. om man har en liten äldre hamster som inte har så stort behov av att röra sig, kanske sover mycket osv så funkar de ju också. det är vad jag tycker :P men till dvärgar måste de ju va jätte praktiskt :)
_
Jo, för jag fattar inte!
Varför kan de inte ha både och? Både vita och genomskinliga! Jag ska minsann ringa och klaga och säga att jag kommer bojkotta IKEA om de inte införskaffar genomskinliga igen :@
Det "fula" är att på hemsidan *när jag sist kollade* så kunde man välja mellan grå ställning eller vit. Men det kanske inte är så längre?
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#14… håller med dig om att (JAG tycker) d e för små för guldar… dvärg kanske passar bättre… var till IKEA för läääänge sen å skulle köpa men när jag såg dem backa jag direkt……….
#17 ja, jag skulle få klaustrofobi om jag var en vuxen guldis och blev satt i en sån- däremot är dom perfekt när man har bäbisar hemma å man ska separera honor och hanar :)
_
#0 Kommer bli jätte fint sen!:)
Haha ni andra ni får köpa samla lådor och bygga ställning av trä?:P inte specielt kompliserat, och då kan ni ha vilken färg ni vill
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#19: Jag har faktiskt kollat lite och räknat på det.
Det skulle dock gå på ca 300-400kr per ställning, för 3 lådor. 
#20 det va väll inte så farligt(A)
Dyrare att bygga kaninburar;)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Ohh, vilken idé xD haha :D Bara man hade större rum.. xD
/Matilda

#23 Aha, bra! Sticker dit på en gång! Neej, juste…Jag bor ju inte där ;P :/
#24 Men vart bor du? Kan fråga henne om den finns där du bor.

#25 Uppsala :D
De fanns iaf inte i Älmhult.. där har jag allt vart och glott :/
/Matilda

är det nån som vet om dom finns i sundsvall?
//Anja
#29: Du får gärna köpa med dig 2 stycken åt mig i sådana fall.
Ska själv till Marieberg och in till IKEA idag och se ifall det finns några kvar.
Finns det inga genomskinliga kvar så hojtar jag till, så får du gärna köpa 2 stycken. =)
#30 Ta mitt nr i Pm så kan vi messa varandra sen. Ska till Ikea ca 16.30. Tar gärna ditt nr med så ordnar vi detta med backarna.
#33 Oj, jag skulle visserligen behöva Hjul på dessa vid ex. städning. Men 49:- st?
#34 Fyra stycken kostade det har jag för mig, så det var inte 49 kr per hjul… haha det skulle jag aldrig köpt! :O xD
/Matilda
#36 Oki. Ska nog in idag och ordna det…får se om min hand slutar värka bara.
#37 Okej! :) Det är bra med hjulen tycker jag, så man slipper få repor och sådant, om man nu har trägolv :) Du får ta hand om din hand, krama den och trösta stackars handen *hihi* kram!
/Matilda
#38 hihi…ja, jag får väl se om det blir röntgen imorgon men hoppas såklart att jag slipper. Ska kolla om Ikea har dessa Hjul på lager innan jag åker.
Fanns några i Sundsvall idag, så jag passade på att köpa 2 till. Fanns inte jättemånga, men sen fanns det en hel hög vita 
kan du fotta hur det ser ut i lådorna när dem blev klara?
Mvh
Mig
#42 Dom ser precis ut som innan inredningsmässigt: Hus, toarullar, toapapper, trätunnel eller annan träsak och matskål och sandbad.
#44 Vilket häftigt hus
Eller jag antar att majskolven är ett hus
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
#44 Ja, majskolven är ett hus i keramik. Finns sådana få djuraffären där jag bor.
på tal om genomskinliga antonius så har jag 8st till salu.
kolla min till salutråd där finns bild.