Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2798 ggr
nakuta
2

Natur troget?

Jag vill försöka inreda mina hamstrars burar mot det mer naturtrogan hållet, så jag undrar vilka träd(förutom fuktträd) och Växter man kan ge hamstrar som inte är giftigt? och även andra tips som kan få det att se naturtroget ut =)

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Novis10
0

Vill också veta :d

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Frosstis
0

mee too :)

kentis
0

Grenar från äppelträd fungerar bra, det brukar jag lägga in hos mina och dem tuggar gärna på det. Annars är jag lite osäker på andra Växter men det finns ett märke som heter Karlie Wonderland som har bra leksaker och hus gjorda av tuggvänligt trä :)

Twisted_T
0

Detta vill jag också veta, annat än äppleträd som min redan får från.

Björk ska vara giftigt för dem har jag hört i allafall.

Men jag vet inte så mycket om detta heller :)

Bra tråd!

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

goldenhamsters
0

Jag brukar gå ut i skogen och plocka grenar från marken som kommer ursprungligen från granar eller tallar. Viktigt att veta är att det inte ska finnas några bar kvar för barren innehåller terpentin som är giftigt för hamstrar.

När man plockar grenar så ska man vara medveten om att endast plocka från marken, det strider mot allemansrätten att bryta av grenar.

Jag planterade lite blåbärsris för något år sedan, men tror inte det är en så bra idé längre. Man vet ju aldrig vad blåbärsriset för med sig :)

Mvh Alicia.

Jolinn
0

Vill också veta :)

Lojs
1

Vad jag har förstått så kan man använda grenar/rötter som man köper till akvarier annars. (Om det är något som borde vara giftfritt så är det ju sånt som är till akvarium)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

NinjaKakan
0

http://www.flickr.com/photos/29840567@N03/sets/72157623028334679/detail/?page=3

Denna sidan hittade jag med en Bur som jag lätt velat ha, om inget annat är det inspiration :)

Bruden-Mbuti
4

#8 den buren måste vara rena rama hamsterparadiset.

jag brukar variera inredningen. blomjord i 2L glassbyttor gillar de att gräva i. sår jag först å låter tex havre el kattgräs få gro så gräver de upp rötterna å äter hela.

gör ett hål i locket el på ena sidan. har lock på för när de gräver så sprätter all jord ut i hela buren.

ibland sätter jag persilja,dill,krasse,havre,gräsfrön mm. låter det växa upp nån cm och sätter in hela krukan i buren. de gillar verkligen att gå loss i jorden samt äta det färska.

en tegelpanna är bra sysselsättning. fungerar som koja,och att klättra på. de slipar klorna när de går på tegelpannans skrovliga yta.

en vanlig sten är också bra att ha som klättersten/kloslipare.

man kan hitta på så mkt man vill. släpp bara fantasin fri.

vvs rör är bra. de är billiga och kan byggas ihop till roliga rörsystem.

[Em_I_Am]
1

Det där med att så sånt som är gott o sen ställa in va en toppenidé! Sår havre till mina katter o har som kattgräs så jag ska genast börja gro lite extra krukor till hamstrarna! :D

NinjaKakan
1

Jag snor också dina tips :D ska plantera nu bums :D Har nämligen persilja,dill och groddar hemma :)

NinjaKakan
0

#9 , visst är den ? Ska försöka sträva efter en sådan Bur tillslut för det hade varit så underbart :D

jollycox
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har sått till min hamster. Jag tog bara grejer från hans fröblandning som såg ut att gro, solrosfrön, undulatfrön, pumpafrön, typ vita bönor och havreliknande små saker. Kan ta en bild på det jag sådde men här kommer en bild på när det hade vuxit upp, strax efter jag satte in det i buren.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

jollycox
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

såhär ser grejerna från fröblandningen ut som jag sådde och allt gick att gro.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Frosstis
0

#14 nu ska jag genast leta lite i hamstermat-lådan! :D

haha! ^^

Novis10
0

Hehe jag med :DDD

//Nova

goldenhamsters
3

Had en hamster som sådde eget havre :p Förut när jag anväönde jord så brukade hon skvätta vatten på ett ställe och lägga havre och annat gott där. Så havren växte ju upp och hon smaskade i sig det :P

Mvh Alicia.

Amun-Ra
1

Lyxig Bur! Men skulle stackars Lous varit i den buren så skulle han ha blivit skräckslagen, nervös och rädd! Ingen Bur för hamstrar som har fobi för stora ytor som Lou hade….

#17 Vilken klog hamster! Undras om det var en människa reinkad…Flört

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Novis10
0

Idag ska man få hem ett 200 liter akvarium. 100*50*40 cm Oskyldig
Så då har jag något att pyssla med, hehe :D

//Nova

[Forest]
0

8, oj vilken fin inredning för en lycklig hamster :) Roligt att du hitta den sidan hoppas den ger många ider till inredningar nu för många.

Novis10
0

Buren #8 länkade var gjord på en expedit bokhylla, ungefär en sånhär:  http://www.blocket.se/stockholm/Expedit_bokhylla_37191415.htm?ca=11&w=211

//Nova

Novis10
0

Hihi, hittade en till fin Bur som jag också skulle önska att ha, hihi http://hamstergehege.blogspot.com/

//Nova

kimky
2

Man kan använda alla träslag som i finns i naturen utom följande:

• Från barrträd,innehåller ett giftigt ämne(terpatin).
  • Från ek,för hårt och innehåller skadligt ämne lika så.

Annars så funkar alla,löv går också att använda som bomaterial och dekoration i buren men inte använda från ek & barrträd,inget från de två träslagen! Sen ifall det är bär eller liknande på grenarna så plocka bort tycker jag,man vet inte ifall de kan vara giftiga för hamstrarna ju.. Sen något som är viktigt att setill är att grenarna är färska och fina! Inga ukna eller rutna grena,inte bra.

Enda träslaget som inte är jätte bra men funkar är björk då det är mjukt och är inget "motstånd" i direkt.

Själva så har vi med massa grenar till alla våra gnagere och byter de med ca 1-2 veckors interval.