Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 991 ggr
Nannah
0

Låda? Passande för guldis?

Passar denna låda för en guldhamster?

http://www.biltema.se/sv/Hem/Forvaring/Lador/Forvaringslada/

Riktiga mått för en guldis, och bra utymme?

Har någon själv en sådan låda?

Tack!

Nannah
0

P.s funderar på att ta den med 47 L.

goldenhamsters
1

Jag tycker den verkar lite liten, tycker även den verkar lite tunn. Kan nog vara enkelt att bita sig ur den… Hamstrar är duktiga gnagare!

satsa på något större, som ex Ikeas största SAMLA-låda på 130 L. Mycket bättre! :)

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

Måttmässigt så funkar den 47l men de andra är för små.

Nannah
0

Tack #2!

I en tråd här på hamster i fokus, har jag sett att du laddat upp bilder på din Bur inredning. Jag kan länka om du undrar vilket inlägg eller så. :-)

Hur som helst, du hade dina guldisar i lådor som liknade denna biltema låda. Den var ganska genomskinlig och hade samma mått som en 130 L (tror jag) Vet du var du köpte dem?

:)

goldenhamsters
0

#4 Nej jag rekommenderar den inte… Ella har lyckats bita sig ur den lådan en gång :/ Har satt en sån här grej man tar bort is på bilrutorna över hålet. Sen använde jag inte lådan på ett tag. Nu när Ella är 1 år och 3 månader så utnyttjar hon inte så stora burar. Så hon fick bo i en liten mindre Bur och det går bra, hon verkar trivas med lite mindre utrymme.

Men för en vuxen/ung hamster så tycker jag man ska ha större mått. Den lådan jag har tycker jag är för liten, har haft unghamstrar där i och de har inte trivts pga av det lilla måttet.

Så satsa på något större :)

Mvh Alicia.

Nannah
0

Tack #5!

Då ska jag leta efter en större bur/låda.

Hur ser du på duna burar? Har du använt några sådana för ung hamstrar?

Wand
0

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00102975/

Jag tycker att denna samla är betydligt bättre än andra. Den är lagom stor och hög, och man ser in i den väldigt bra. Det finns även större storlekar av dem. Billigt och bra.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Nannah
0

Tack, Wand. :)

Nannah
0

Vad tkr ni om lådorna vid namn "Smartbox" ? :P

goldenhamsters
0

#9 Otroligt dåliga till guldhaµstrar, de gnager sig ur den hur lätt som helst :P Men till dvärgar verkar den fungera.

Mvh Alicia.

Nannah
0

Haha… då blir det garanterat en samla låda! ;D Tack för svaret, #10.:)

Frosstis
1

#7 när man väl kan köpa den största för inte så mycket mer pengar ,varför ska man då köpa en mindre?

jag tycker iaf du ska ha den största samla-lådan. den har jag till min hamster och han har aldrig försökt att ganga på den ;)

DwarfNome
0

Har använt den lådan från biltema för att koppla med min dvärgtjejs mini duna och det funkade bra! hon har aldrig rymt eller tuggat sig ur den. Den är alldeles för liten att ha som guldbur eller permanent hem åt någon dock :)

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.