Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 806 ggr
Seahorse
0

Välkommen hem Diva

Idag hälsade vi lilla Diva välkommen hem! :')

Hon är en svart/gul (inte en aning om vad färgen heter) guldhamster på ca 7 veckor, köpte henne på Arken. Skulle egentligen ha köpt hen 2 möss, men föll pladask för henne. Även om hon är från en djuraffär.

Har ni några tips på hur jag ska börja hantera henne ? :)

Amun-Ra
0

Hon kan en dera vara svart skölpadd eller så kan hon vara en black yellow. Några bilder att dela med dig? Då skulle det vara änklare att se vad färg hon har än att gissa sig fram.Flört

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Bruden-Mbuti
0

vänta med att fota henne.

låt henne först lära känna sin nya Bur. hon har mkt jobb nu med att markera in den. får hon fläckar på sidorna så är hon inte sjuk utan har stukit sej mot buren. de har sina doftkörtlar på höften.

låt henne lära känna er röst, doft och rutiner innan ni börjar lyfta upp henne.

om två-tre dar kan ni börja lyfta en kort bit,stund.

jaga henne inte runt i buren,det stressar henne. låt hon få lukta på handen, ta nåt gått ifrån den, kliva upp själv osv.

har de hållit på med henne mkt i butiken så lär hon sej fort att bli buren av dej.

om du fick exakt födelsedatum så är hon uppfödd hos nån person. fick du en v då är hon uppfödd av grosist.

Seahorse
0

#1 Lägger upp bild om några dagar :)

#2 Tack så jätte mycket för tipsen! :)

sandwi
0

Jag kom precis hem med min lilla Benny, guldhamster på ca 7 veckor. Det ska bli så roligt att lära känna honom och förhoppningsvis få honom riktigt tam. För tillfället står han i sin Bur i ett annat rum för att få lite lugn och ro såhär i början. Hon i djuraffären sa precis som #2 att 2-3 dagar ska man låta dem vara ifred.