Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1030 ggr
[Kanintokan]
0

Passande bur till hona m. ungar

Planerar att köpa en Bur som jag tänkt ha en guldhamster hona med kull i.

Har ni något tips på vilken Bur som har rätt mått till detta? Priset spelar ingen roll. Bara att det är lagligt mått och tillräkligt stort :)

Linda3046
0

Samla lådan på 130l hade jag en kull i och det gick bra :)Fast jag har hört att den slutat säljas på vissa ställen.

Måtten är:

Bredd: 79 cm
Djup: 57 cm
Höjd: 42 cm

[Kanintokan]
0

#1, tack så mycket för tipset :) Ska kolla upp den.

Linda3046
0

Oj, glömde visst att skriva att den går att köpa på IKEA. För 149kr.

[Kanintokan]
0

#3, förstog att det var på IKEA ;) tack!

Frosstis
0

jag köpte en sån samla-låda idag som #3 skrev, den är jättebra och kostar bara 150 kr! finns på IKEA på avdelningen Spara och Förvara typ :)

[Kanintokan]
0

#5, jag tror också dom är super :) Om dom inte biter hål i plasten såklart .

ElinJL
0

Dom verkar ju jättebra! Skulle man kunna ha dom i typ nån ställning eller nått så kan man ha många sånna burar? :)

/Elin 
Medarbetare på Tävlingshundar

Blogg - http://eelliinnsaventyr.weebly.com

mocchino
0

Vill du ha en "riktig" Bur så tycker jag att minsta alternativet till en kull är en duna, alltså inte miniduna utan den större på 70cm. Och priset för den kan variera beroende på vart du köper den. ;) Men pris från 435kr och uppåt iaf. :)

// Nathalie

Frosstis
0

#7 man kan ju köpa ställningar, såg någonstans här i forumen att någon sålde sånan ställningar, men kommer inte ihåg vart.

#8 ja, att ha en riktig Bur är nog alltid bäst. men de är ju så mycket dyrare också, men båda funkar ju :)

[Kanintokan]
0

#8, Okej :) IKEA lådorna är ju ganska så lätta för hamstrarna att bita sig ur. En duna käns bätre då dom inte kommer åt att bita lika lätt ;D

Novis10
0

Annars så kan jag rekomendera Duna buren multy, det är stor och rymmlig och passar perfekt för en hona med en kull :)
Den kostar 599 kr, ganska mycket mer än samla-lådan.

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

mocchino
0

#11 Precis den jag menar! :) Billigast jag hittat är 435kr och sen går priset uppåt.. :)

// Nathalie

Novis10
0

Jaha oj, läste inte din kommentar Skäms
Jasså var hittade du den för 435? Oskyldig

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

mocchino
0

#13 Fäboden utanför Uppsala. ;)

// Nathalie

mocchino
0

#13 Men Bromma Zoo har ju lägsta prisgaranti så om du kan bevisa att buren finns billigare någon annanstans så får du mellanskillnaden tillbaka. ;) Ett litet tips bara.. ;)

// Nathalie

Frosstis
0

finns det burar på ÖoB? där har de ju låga priser ;)

mocchino
0

#16 Dom har ibland haft burar på ÖoB men personligen tycker jag inte att någon av dom har varit passande för annat än dvärghamster. Dom har inte heller verkat vara speciellt stabila heller för den delen och har typ kostat 199kr och för 30kr till får man en helt ny miniduna så då skulle jag hellre lägga på de extra kronorna och få en, vad jag upplever det, säkrare Bur. :)

// Nathalie