Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 2766 ggr
Eriky
0

Träbur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Går det att ha en fackbur som är gjord av trä till hamstrar eller gnager dom sig ut då? Jag har det till min kanin och det vore ju bra om det gick till hamstrar också eftersom att det blir väldigt dyrt om man ska köpa en burar från djuraffären eller begagnat.

Bilden som jag målade på sisådär 2 sekunder vart väldigt dålig, men det var bara att visa hur jag menade!

bambi11
0

Jag tror de kan smyta från nätet eller gallret!

Eriky
0

Okej, men det finns väl väldigt litet galler som dom kanske inte kan komma igenom? :)

Wand
0

Det går säkert om du har väldigt små maskor i nätet, men är det inte ganska otympligt med en utebur till kanin? Vore det inte smidigare med en samla från ikea, t.ex? Då slipper du ju byta nät också, om det nu skulle behövas. Glad

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Eriky
0

Okej, det får jag se till och fixa isf!.. Hehe jag förstod inte riktigt vad du menade. Men jag har min kanin i en utebur utomhus och inte inomhus :) eller jag kanske förstod dig helt fel.

Wand
0

Tänkte att du skulle ju ha din hamster där, och det är väl en rätt stor och otymplig Bur att ha inomhus? Obestämd Det bestämmer du ju själv såklart, men jag skulle nog föredra låda isåfall. Skrattande

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Eriky
0

jaha, nej jag bygger isf en liten Bur med 6s t fack och inte så jätte stor! Men ändå så att dom håller måttena.

Ja, jag tänkte också på det där med låda.. Men då kan man ju inte ha så många hamstrar eftersom att det kommer att ta rättså mycket plats! ^^

Frosstis
0

köp en SAMLA-låda från ikea. den är stor :) sök på ikea på google

jossan-pt
0

Jag har byggt en liknande sån Bur av en bokhylla, funkar väldigt bra! Och jag har finmaskigt nät på dörrarna, så dom kan inte ta sig ut! Bild finns i tråden "burstorlek"!

WilmaP
0

Håller med #7, SAMLA- lådorna från IKEA är stora,bra & billiga. Fungerar utmärkt! :)

Eriky
0

Okej :D Jag har målat upp en skiss på en 4 facks Bur, sen ska jag ha lådor i botten av varje Bur, tror ni att det kommer att funka?

Eriky
0

lådor i botten av varje fack*

Bruden-Mbuti
0

vi hade förut byggt om en kasserad byrå till Bur.

det funkade bra med honan. när hon gick bort å en hane fick ärva den då blev den svårstädad eftersom han kissade högt och det sögs in i väggarna. tillslut luktade den så illa att vi slängde den.

han gnagde också stora hål vid dörren.

kan tänka mej att med våtrumstapet el våtrumsmatta i så blir den mer lättstädad och enklare att torka av väggarna

Eriky
0

Okej! :)