Blod från slidöppningen!!
Ni förstår inte hur livrädd jag är nu!
Min dräktiga hona Liebe var vaken när jag kom in för att se till Paris. Jag tänkte "en springtur vore kanske inte helt fel" så jag tog upp Liebe. Jag fick då för mig att jag skulle fota hennes kön (behöver ju en till honkönbild till min hamsida) vilket jag ångrar grymt mycket!
De började rinna blod från slidöppningen på henne & hon blödde en hel del. Jag är livrädd, kan hennes ungar i magen ha dött!?
Vet inte om det finns någon vetrinär tillgänglig nu & jag är så himla orolig att det kan ha hänt nånting.. Hon brydde sig inte alls om att det blödde & fortsatte vara lika nyfiken som hon var innan. Jag förstår att alla kommer hacka på mig & säga hur dåligt gjort det här var, men gjort är gjort & jag ångrar mig extremt (dock behöver det inte ha varit mitt fel, vilket jag försöker trösta mig med)..
Nån som vet vad det kan vara!? Tog en bild det hon blodat ner mina byxor..
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Det är inte dags för henne att föda nu då? Det kommer ju blod vid födseln.
#1 Hon är beräknad att föda tidigast imorgon.. Kan det vara så att dem föder en dag för tidigt?
Fast jag kan ju ha räknat fel oxå, hon kanske kommer föda i natt..
#3 Det hade jag ingen aning om.. Ska låta henne vara ifred nu! Städade hennes Bur igårkväll & flyttade ut Dante. Tog bort hennes hus & hela kvällen nu har hon tillbringat till att boa.. Jag hoppas verkligen ingenting är galet & att allting går som det ska..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lycka till! Hoppas det blir några ungar.
Lycka till! Har det kommit några ungar ännu?
MVH Wilma
Tack så mycket!
Inga ungar än. Födmodligen föds dom imorron eller natt. Hon är fortfarande sprickfärdig & hon mår hur bra som helst. Hon är pigg & nyfiken som vanligt :).
Skönt att hon mår bra! :) Kan du inte ladda upp någon bild på henne?(Som är tagen nu alltså) Om du vill. Skulle vara jätte kul!
MVH Wilma
#9 Ja, kan bifoga en bild lite senare om hon vaknar. Hon ligger just nu & sover som en platt pannkaka. Snart tror jag det är dax! 
#10 Några ungar ännu ?
MVH Wilma
#10 Nej tyvärr.. Jag blir så lurad av henne när hon bara ligger & ligger! Hon sover hela tiden. Antingen i natt imorron eller nån annan dag beroende på när dom parades "på riktigt".
Kan ju ha hänt att du var för "hårdhänt" med henne när du höll i henne. De är ju superkänsliga när de är högdräktiga, och som Ulrika skrev så ska man ine hantera dem de sista dagarna. Hon kan ju ha fått missfall om du har otur.
// Sofia
#12 Jag skulle funderat på att åka in till vetrinären med henne, iomed att hon bara ligger.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Charlie2006; Det e juhe mjuhm som har ungarna. Vrf svarar då du p¨å HENNES fråga??????? XDDD
Ja du...
#15 hon svarade ju mjuhm.
// Sofia
mjuhm; Hoppas det går bra mé ungarna! :D
Ja du...
#14 Jag tror hon mest vilar. När hon väl är vaken så är hon väldigt pigg. Igår kväll var hon vaken i ungefär 3 timmar. Hon sprang runt & boade & åt lite potatis. Så jag tror nog inte det är någon fara. Men jag tror ändå jag ska ringa vetrinären imorron. Och när jag skrev; sover hela tiden, så menade jag inte bokstavligt att hon sover HELA tiden :)
Har hon fött ungarna än?? (Liiite nyfiken bara!) 
Ja du...
Har hon fött ungarna än?? (Liiite nyfiken bara!) 
Ja du...
Väntar på svar :D
#19 Nopp. Inte än. Jag hoppas på bebbar under natten. Eller i morgon :).
Bebisarna kom igår!
Tre stycken, varav en inte överlevde.
vilka färger? :)
#24 Båda blev agouti, med broken i sig :).