Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1151 ggr
Lollypoppii
0

Snälla Hjälp D:

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nt skrivit något här än, så snälla klaga inte om jag gör fel. Är 13 år.

iaf

Min hamster är ca 2,5 år. Under det senaste halvåret så har han mest sovit, men när han väl vaknat så är han jätte pigg. Han är vääldigt smal fast än han äter och dricker rätt bra. Kanske lite mindre än han bör. Idag elr snarare för ca 10 minuter sen så hörde jag att han började andas tungt. Han kom ut ur huset vilket han inte brukar göra såhär ''tidigt'' sen så var han jätte ivrig med att komma ut ur buren vilket han inte brukar vara. Men han sprang runt i buren pep lite svagt, andades tungt, typ som om han nös och flämtade samtidigt. Nu gick han in i sitt hus. Vet inte vad jag ska göra!! Har inte kommit över förra hamsterns död än som var för ca 2,5 år sen då. Vågar nt säga till mamma, min brorsas kompis är här o min moster. Min pappa skulle Aldrig gå med på att gå till veterinären såhär sent! Jag får panik snart!! Han verkar inte ha ont eller lida. Det är mest andningen jag är orolig över. Hjälp vad ska jag gör? Ska jag vänta över natten?

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

Ketang
0

Jag tycker du ska prata med dina föräldrar ändå. Det är dom som har yttersta ansvaret för ditt djur! Man kan inte bara ignorera om ett djur behöver vård, så prata med dina föräldrar och säg att du är orolig!

Odette
2

Att han piper/ger ifrån sig ljud tyder ju på att något inte stämmer. Troligen så är det något i kroppen som börjar tackla av.. han är ju rätt gammal så det är kanske åldern som tagit ut sin rätt.
Prata med dina föräldrar och ha honom under uppsikt, har du tur får han somna in under natten. Men ser du att han får ont eller har kramper eller liknande så får ni kanske ta bort honom så att han inte får ligga och plågas.
Lycka till :/

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Novis10
0

Tycker samma som #1 och #2. Obestämd

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Lollypoppii
0

Han kom ut ur huset igen. Nu är han mycket lugnare. Han andas mer normalt men fnyser till då och då. La mig framför hans Bur och han kom och satte sig framför mig. Han är lite segare än vanligt, dricker myyycket vatten och ser tröttare ut.

[Bibbo]
1

Är din pappa rädd för att åka nu ? Asså säg vi måste ta han till vetrinären pappa kolla på han , han mår inte bra eller något.

Luisa
2

Reglerna i sverige säger att har man ett djur som behöver vård ska den tas med till veterinären vare sig man vill eller inte. Prata med din pappa. Ska man ha djur måste man se till att åka till veterinären när de behöver det.

Lycka till med hamstern och hoppas att det går bra :)

Lollypoppii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för era svar! Curry har återhämtat sig lite så jag bestämmer mig för att titta till honom imorgon. Han verkar inte lida i alla fall. Har hans Bur i rummet, känns säkrast. Mår han sämre imorn så blir det veterinär vare sig pappa vill eller inte!

Bjuder på en bild. Bilden togs när han följde med oss till kusinerna eftersom vi skulle stanna där länge :) Han sov alla tre timmar i sandlådan (L)