Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 5845 ggr
Odette
0

Mimz + Lanewood, L-kullen :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag haft ihop Mimz (cinnamon lh) och Lanewood (choklad satin rex kh) och förhoppningsvis blir det smått här kring den 28 September!

Förväntar mig färger i nf, svart, rost, ev choklad mm.
Blir en blandkull på hårlagen tyvärr, så både lång-och korthår i satin och ev. även rex.

Intresse för kullen lämnas till mig via mail/telefon eller PM.
Mailen kollas dagligen.
Uppfödningen finns i Vindeln/Västerbotten men ev. kan man ordna med transport både uppåt och neröver..

Mer info om föräldrarna hittar ni på min hemsida :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

goldenhamsters
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Roligt! Fina föräldrar Glad. Håller tummarna för att det tog!

Mvh Alicia.

Odette
0

Ja det kommer nog att bli lite gott & blandat, förhoppningsvis finns det "något till alla" Tungan ute

_

UlrikaD
0

Åh, vilken snygging Lanewood har hittat.Skrattande

Odette
0

Hihi jaa, hon är super söt ;)
Risken finns väl att det dyker upp en massa färger som jag inte "vill ha", typ silvergrå och nf, så är det någon som vet med sig att de vill ha en sån vet ni vart jag finns :p

_

mocchino
0

#4 Nej nu ska vi vara positiva! ;) Det kommer bara att komma rostbaserade färger för att Mimz visar sig vara rö rost istället för cinnamon! Det är ett mirakel! Hahaha! ;D

Men lilla Lanewood då, jag tror jag har en brud här hemma som skulle vilja gå på dejt med dig. ;) Ta med din satin rex häck och pallra dig hitåt! ;D Haha!

Men silvergrått borde ju inte kunna komma om inte Lanewood är silverchoklad? Så den färgen slipper du, men istället får du alla andra! Haha! :P Massa creme kanske?! ;P

// Nathalie

Odette
0

#5 Lanewood hälsar att han kan komma, bara han får ta med sig sin snuttefilt Skäms

För tillfället är jag så förvirrad kring det här med silver anlaget så det finns inte, känns som att det lika väl kan dyka upp silver green >_<
En del säger att det inte går att se med blotta ögat- om en hamster är svart eller silversvart, choklad eller silverchoklad.
Men så får man höra att näe det kan man visst se, men i såna fall är alla mina djur silver. Även min sköldpadda här hemma som jag VET är vanlig svart skp, iom att hon har bruna skp fläckar *gah*

Jag fick ju silvergrått i min förra kull, mellan en svart hona och en rost hane. Då måste alltså honan vara silversvart.
Så långt hänger jag med, men sen då? Min hjärna förstår inte riktigt vad den inte förstår, så jag förstår inte alls Obestämd

Om jag inte tänker helt fel nu, så kan en silversvart vara antingen homozygot eller heterozygot för silvret. Alltså aaSgsg/aaSgSg.
Men man kan inte se det på hamstern, om den inte är uppenbart homozygot silversvart? Har haft en sån i en kull och den var betydligt gråare än en vanlig svart så där såg man ju faktiskt skillnaden..

Men det här kommer att ta mig år att förstå mig på. Om ingen kan ge en bra förklaring på hur det faktiskt är *hmm*

Silvergrå ska ju vara en dominant färg, så jag tycker inte att det ska kunna ploppa upp sådär bara. I såna fall att det blir silversvart, men det kanske är för att sg och nf är så pass starka? Att de kan få uttryck ändå iaf?

_

Tinwe
0

Jag tror faktiskt att på vissa kan man se om en är silversvart eller inte, men på andra kan man inte se. Kanske finns det s.k "bra" silversvarta (hetero menar jag nu) och dåliga? Förvånad Dust här hemma är ju silversvart homozygot och han har tillochmed börjat bli mot det brunare hållet! Förvånad

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Odette
0

#7 ja men typ, det var just Dust som jag tänkte på ;)
Han fick ju namnet för att han såg lite dammig ut hihi.
Att han börjar bli mot det brunare håller är ju pga åldern. Svarta hamstrar tenderar ju att rosta lite i färgen på äldre dar, men han var ju betydligt gråare än övriga i kullen!
Den kullen reggade jag avkomman både som silversvart och svart. De som såg svarta ut reggade jag som vanlig svart, och de som såg ljusare ut fick bli silversvart.
Men egentligen har jag inga som helst belägg för nån av dem, förutom Dust dårå Flört

_

Tinwe
0

Jahaa! Då förstår jag Skrattande
Hmm.. det där med silversvart är mycket grångligt tycker jag.. Samma sak gäller ju med silverchoklad. Vissa säger att om hamstern är långhårig kan man se det på "kjolen" men jag tycker att även på långhåriga hamstrar som inte är "silver" verkar ha gråare kjolar.. Obestämd

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Odette
0

Ja det låter konstigt, vadå se på kjolen. Den har ju nästan inget med grundfärgen att göra alls! Iaf om man frågar mig Flört

_

Carjos
0

Ja men så är det, man ser inte på en heterozygot silversvart eller då silverchoklad att de är det, men däremot på en homozygot. De är mycket ljusare. Att man kan se på underfärgen/kjolen att det är en heterozygot stämmer inte heller eftersom en dåligt färgad svart resp choklad också får ljus underfärg Glad

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

Odette
0

Okej, då blev jag liite klokare iaf.
Men hur är det med min teori om det här med nf då till exempel, är det så att det kan dyka upp "poff" i en kull just pga att det är så pass starkt. Det är ju ändå ursprungsfärgen..
För enligt min hjärna så borde det ju inte kunna dyka upp när det handlar om recessiva färger- fast det gör det ju ändå ;D

Genetikens egna små vägar liksom..

Men generellt sett, om vi tar denna kull.. om Lanewood skulle vara silverchoklad så kan det alltså dyka upp silvergrå. Sen då, kan nf också dyka upp? Cinnamon kan det ju inte bli om inte hanen också bär på rödögt. Men jag vet ju att Mimz har rost bakom sig så om hon bär på det bör det ju kunna bli svart, rost och även choklad.. 

Om jag inte tänker heeelt fel såhär på kvällskvisten ;/

_

AnnaCDSG
0

Spännande! Håller tummarna. Skrattande

Lojs
0

Just med normalfärgat så ser jag det lite mer som att det är "default"-färgen, själva grunden. Inte så att det är starkt, men om man säger att en viss unge inte får några dubbla recessiva gener (som rost eller svart) och inte heller får med sig en dominant gen som silver eller gul. Då är det normalfärgat som finns som bas, de blir ju inte osynliga för att de inte får någon av de färgerna föräldrarna har. ;) En kull jag fick när jag hade uppfödning i tonåren, den var efter en svart hona (har jag för mig, har inte pappren framför mig) och en normalfärgad hane. Honan hade fått en kull med blandade färger innan, men med den här hanen blev det enbart normalfärgat. Killen i djuraffären som jag sålde mina ungar till då, han påstod att det var för att den här nf-hanen var en så bra nedärvare. Snarare var det så att föräldraparet inte hade några recessiva gener gemensamt, och det fanns inte heller några dominanta gener som kunde slå igenom. Så det blev default, alla fick artens grundfärg. Så kort sagt, jag ser nf som något som alltid finns där, någonstans i grunden under alla de andra färgerna och det slår igenom när det inte dyker upp något annat. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

guanabana
0

Jag väntar med spänning! Det verkar vara en intressant kombination, både lite rex och satin, och förstås en hel del färger. Jag har varit sugen ett tag på att skaffa en burgranne till min lilla guldtös, men plånboken säger nej än så länge. Kanske längre in i framtiden. En till Bur och tillbehör är nog så dyrt, men det tillkommer ju "driftkostnad" också så att säga. Tungan ute

Föresten Odette, vad kul att du har flyttat till Vindeln! Du bodde väl i Lycksele tidigare, om jag minns rätt från din hamsteruppfödarsida. Hoppas du trivs i Vindeln, är själv Umeåbo och har tidigare tittat på din uppfödning men då har det varit lite för långt bort för mig.

Odette
0

#14 aww, älskar din förklaring. Den hjälpte min hjärna betydligt. "De blir ju inte osynliga för att de inte får någon av de färgerna föräldrarna har"
haha, smart tänkt ;D

#15 Ja jag tror det blir en rolig kull, på många sätt och vis! Massa olika liksom.. Hon är jätte tjock nu så visst kommer det bebisar allt ^^
Förhoppningen är att jag får en skymt av dem imorgon, hon beräknas på i natt Skrattande

Men det stämmer, nu bor jag 3,7 mil från Lycksele så det är ju i Vindelns kommun iaf. Men jag bor ändå närmare Lycksele än Umeå. Fast ändå närmare Umeå än tidigare hehe..
Skulle du hitta en hamster i nån av mina kullar framöver så är det inga problem med transport till Umeå, det är en fjärt i rymden jämfört med en del andra transporter man försöker påta ihop så. Bara att hojta till vid tillfälle Flört

_

Odette
0

Nu har bebisarna kommit, blev en hel drös så nu lär det finnas ett par att visa intresse på framöver ;p
Fick det till 11-12 st vid första kollen så nu är det bara att vänta och se hur många som klarar sig och vad det blir för något Flört

_

AnnaCDSG
0

Åh, grattis! Skrattande

Odette
0

10 st var de igår, en ser väldigt liten ut så jag tror inte den klarar sig, men de andra var väldigt stora och fina! En del mörka, en del med höftprickar (troligen nf) och så fanns det nån ljusare också..

Ska ta en bättre titt på dem till veckan när jag kollar kön, jag kommer att åka ner till Sthlm när denna kull är leveransklar.. så är man intresserad bör man passa på att höra av sig Flört

_

Odette
0

Kollat bebisarna nu och det verkar vara överlägset med hanar hihi. Det är 9 st goa och fina bebbar, men endast 2 (ev 3) honor ;)

Så här ser den preliminära listan ut;

Hane, svart
Hane, svart
Hane, svart
Hane, svart
Hane, normalfärgad
Hane, rost ( ev hona?)
Hane, choklad
Hona, normalfärgad
Hona, rost

Super söta allihopa Kyss

_

AnnaCDSG
0

Oh, många hanar! Man blir ju lite sugen på en rost. Oskyldig

Odette
0

Ja det verkar va en del pojkar hehe.. ska bli så roligt nu när de börjar knata ut från boet. På onsdag blir de 2 veckor så då börjar dom öppna ögonen aaaaw

_

Wand
0

Så det blev en liten choklad med i kullen? Oskyldig Spännande! Och så vill man ju självfallet se bildbomb på alla små knyten. Kyss

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Odette
0

Haha jaa, en enda choklad! Med min tur så blir han väl korthårig *gaaah* Men har jag tur så blir ju någon av rostarna långhår, då blir det en sån som får stanna istället :p

_

Wand
0

Vi får hålla tummarna för att pälsen växer ut ordentligt helt enkelt! Flört

Odette
0

Ja eller hur! Nu är de 2 veckor gamla så ikväll ska jag kolla könen igen samt försöka se vilka som är satin. Tyckte mig se iaf 3 satiner igår så nog finns det ett par blänkisar iaf ^^

_

AnnaCDSG
0

Roligt med några satiner :D Ser fram emot bilder om några dagar då. Flört

Odette
0

Var inte så många som jag trodde, är bara honorna som är satin som det ser ut nu. Lite svårt att se på de svarta så det kan ju hända att någon av dem är satin även om det inte ser så ut i dagsläget.

Triiiiist! Ville ha många satiner ju ;(

Är det någon som vet med sig redan nu att de vill ha en Normalfärgad så finns de att tinga, för de kommer jag att sälja oavsett hårlag. Nf honan är satin, hanen ej.

_

guanabana
0

Åååh, lät ändå bra att du fick några satiner. Jag som ville ha en till hamster, gärna satin, men jag får nog faktiskt vänta. Jag har bara inte råd med en till just nu när jag har bestämt mig för att spara ihop en del till nya leksaker som jag ska sätta i den nya rasthagen som jag har fixat åt min guldtös.

Egentlingen borde jag satsa pengarna på "viktiga saker" som studentlitteratur, jag lånar de flesta böcker som behövs, men jag gillar att skämma bort min lilla guldis. Tungan ute

Lägg upp bilder så fort de är fotomogna! Flört

Odette
1

#29 hihi ja men det gäller ju att prioritera! Å jag skulle prioritera samma sak som du, djuren går ju som alltid före Flört

♥ Här kommer lite bilder på små glinen ♥

_

Odette
1

Hela gänget :)

_

Odette
1

Mamma med bebis :)

_

Odette
1

Satin honorna till vänster, en nf och så min favvo tös- rost tjejen ;)

_

Odette
0

Hehe jag tror visst bestämt att nååågon har trampat i klaveret Oskyldig

_

Odette
0

Kan säga att han var ganska kletig om fötterna efteråt Tungan ute

_

Odette
0

Rost satin honan

_

AnnaCDSG
0

#35 Vilken liten gris :') Rost-satinhonan är nog min favorit. Kyss

Odette
0

Rost hanen :)

_

Odette
0

Mamma hamster vill ju också vara med på bild Kyss

_

Odette
0

Mouhahaha, jag copyright'ade bebisen nere till höger Tungan ute

_

Odette
0

Sista bilden för idag, nu har ni fått se dem iaf :)

_

goldenhamsters
0

Suupersöta verkligen! Kyss

Mvh Alicia.

Magda
0

#30 ååå som en burk med smågodis, man vill bara ta allihopa Tungan ute

de är ju hur vackra som helst dessa små..

UlrikaD
0

Vad är det som gör att små rost-bebisar är så oemotståndliga.Kyss

guanabana
0

Så fina de är allihopa! Man blir ju bara så glad när man ser dem. Skrattande

Roxie
0

Åh vilka fina rostisar :)

// Sofia

Odette
1

#43 ja man vill bara plocka upp dem och stoppa dom i munnen hihi Oskyldig

#44 jag vet inte, men dom är galet fina, är något speciellt med rost bebisar helt enkelt :')

Här kommer lite närbilder på pröpisarna ^^

Rost satin, hona

_

Odette
1

Normalfärgad satin, hona

_

Odette
1

Normalfärgad, hane

**
**

_

Odette
1

Rost, hane

**
**

_

Odette
1

Å så en svart bebis ^^

_

Odette
1

Tyckte den var så söt med tassen här så slänger upp den bilden också!

_

Odette
1

Några bebisar ute på plomenaad ^^

_

Odette
1

En av de svarta har bytt kön också, så nu finns det 3 honor ! :-D

_

Wand
0

Om det visar sig att någon utav de svarta blir satin och att du inte ska behålla den lilla parveln så är jag antagligen MYCKET intresserad, bara så att du vet.. Oskyldig

Magda
1

nämen OH vad vackra de är Kyss det är ju rent plågsamt.. hoppas på att alla är tingade eller nått Förvånad rost hanen blev jag ju något kär i om man säger så.. och den svarta med söta tassen.. och.. och… Kyss

Odette
0

hihi ja det som är jobbigast är att jag måste vänta själv på att välja- tills jag ser vilka som blir långhår. jag vill ju bestämma mig NU Skrikandes

_

UlrikaD
0

Satinisaaaar!!Kyss

mocchino
0

Rost hanen! Kyss

// Nathalie

Natalinas
0

Vilka är otingande? :)

Odette
0

#60 Vet inte än vilka som är tingade, ska vänta och se vad de får för hårlag först innan jag bestämmer mig för vem jag själv ska behålla.
Sen går jag igenom intresselistan så får man se vad övriga köpare väljer ^^

_

Natalinas
0

#61 Okej tack för svar :)

Odette
1

Salladsbuffén serverad ^^

*gott gott*

Såå fin :)

Söt svartis ^^

Syskon fajt! Flört

Hehe tyckte den h'r bilden blev så söt!! :p

_

Wand
0

#63 Nejmeeen ojojojjjj så sött!!!!!!!!!! Kyss

Odette
0

Hehe jaa.. å så en sista bild..

Ett skepp kommer lastat! "Med vadå?"
Papper så klart Flört

_

AnnaCDSG
0

Men aaw! Olagligt söta ju! Kyss

Odette
0

Hihi jaa :D

_

[CruellaDeVil]
0

Nf satinhonan är ju superfin!

Bruden-Mbuti
0

sickna sötnosarGlad

Odette
1

Ungarna 3 veckor, här kommer enskilda bilder på dem Kyss

Svart hane nr1;

Svart hane nr2;****

Svart hane nr 3;

Choklad hane;

Svart hona;

Rost satin hona;

_

Odette
0

Ungarna 3 veckor, här kommer enskilda bilder på dem Kyss

Svart hane nr1;**
**

Svart hane nr2;

Svart hane nr 3;

Choklad hane;****

Rost hane;

Normalfärgad hane;****

Svart hona;

Rost satin hona;

**
Normalfärgad satin hona;
**

_

Wand
0

Åh, chokladkillen ÄR ju sååååå bedårande! Likaså rosthonan, åååhhh. Kyss

goldenhamsters
0

Heelt underbara! Helt kär i rost satinen Kyss

Mvh Alicia.

[Bibbo]
0

Helt underbart söta!

Lojs
0

Helt underbart söta! Önskar jag hade möjlighet att köpa en av gossarna, men det får bli till en annan kull. Hur gör du för att lägga in flera bilder i samma inlägg?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Odette
0

Tack! Det ska bli super spännande att se om jag har rätt angående mina gissningar på hårlagen. Jag har blivit ordentligt lurad förr så man kan aldrig varit riiktigt säker förrän de blivit aningen äldre.. men bör ju kunna se på ett ungefär iaf :p

#75 För att få bilderna i ett och samma inlägg så lägger du in en bild som vanligt och sparar meddelandet. Sen klickar du på bilden och kopierar den, går in och redigerar inlägget under "hantera" och klistrar in bilden där.
Lägg upp en ny bild- spara.
Kopiera den ny-uppladdade bilden och redigera inlägget. Så gör man bara så tills man fått in alla bilder ! ^^

_

Lojs
0

#76 Det låter avancerat, men jag får prova. =)

Medis på akvariefisk.

Odette
0

#76 Det låter mer avancerat än det är, du gör ju bara ett vanligt inlägg med en bild. Sen kopierar du bara bilden och klistrar in den i ditt eget inlägg. Sen gör du bara så flera gånger ;D

_

LinneaJohaanson
0

Chokladhanen är ju inte alls frestande, nej nej! Flört

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

goldenhamsters
0

#Jag brukar ladda upp alla bilder på ex en blogg och kopiera alla bilder samtidigt och lägga upp. Det brukar vara enklare och gå snabbare än att lägga upp en bild i taget här :)

Mvh Alicia.

Odette
0

#80 om man har en blogg ja ;)

_

Bruden-Mbuti
0

oj satin-dreggel Tungan ute

de är fina allihopa

AnnaCDSG
0

Så underbara bebistroll! Fina bilder! Kyss

Odette
0

Tror att jag börjar kunna se hårlagen nu, finns några jag är lite osäker på men börjar se på ett ungefär iaf.

Kommer fler bilder sen när jag får en lucka över

_

Odette
1

Inte 100% säker på hårlagen ännu men det ser ut ungefär såhär;

Hane, svart lh
Hane, svart lh
Hane, svart kh
Hane, normalfärgad kh
Hane, rost lh?
Hane, choklad kh
Hona, normalfärgad satin kh
Hona, rost satin kh
Hona, svart lh

Om det visar sig att rost hanen är långhår blir det han som får stanna.

Här kommer lite bilder ..

Så söt pose Glad

_

Magda
0

ååå den normalfärgade satin tjejjen ser ju helt underbar ut…

Wand
0

Åh, choklaaad, så fiiin liten filur! Kyss

UlrikaD
0

Sötisar!! Gillade choklad kh killen!Kyss

Odette
0

Oj, vad snabba ni var på att kommentera.. jag får avsluta men världens sötaste lilla nf satin hona! Hon stod såhär mest hela kvällen.. så Galet söt!! >_<

_

UlrikaD
0

Men åh så söt den tösen var.Kyss

Men min nf kh rex tös tittade på choklad-pojken och sa "mums"!Tungan ute

Magda
0

#89 åååå neej… fy vad kär jag blev.. vilket sött leende Kyss

Odette
0

Ja dom är så söta allihopa, på olika sätt. Nf satin honan står nästan alltid på bakbenen och spanar, nån av de svarta lh hoppar ofta upp efter kanten på rasthagen.. choklad hanen & rost hanen vill aldrig fastna på bild å den svarta korthåriga hanen är så söt att jag snart sväljer honom hel Cool

Får väl lägga upp lite bilder från igår, alla är otingade i nuläget så det är bara att PM'a eller maila mig vid intresse!

(Transport till sthlm är inga problem iom att jag ändå planerar en resa neröver sen när de blivit lev.klara!)

Här gäller ingen högertrafik inte! ;)

Choklad kh hane & svart lh

Vadå stora öron?! Tungan ute

_

AnnaCDSG
0

Kan inte, kan inte, kan inte ta hem fler hamstrar nu.

Börjar få exentrions-bebis-abstinens. Rynkar på näsan

UlrikaD
0

Jag har choklad-abstinens!

Odette
0

#93 Men du, du har ju en hel hög med bebisar hemma som faktiskt har Exentrion's i sig.. du får ju se det så istället *tröstar*

#94 Alla som hör av sig vill ha choklad hanen, men ingen vill att han ska vara korthår så de som stod på intresselistan ska avvakta hela hopen haha.. därför är typ alla helt plötsligt otingade ;D
Men vill du ha en korthårig choklad så vet du ju vart han finns *lockar lite med lovord om att han är snäll och beskedlig, inte det minsta lurig möhöhö*

_

UlrikaD
0

#95 Det är ju att han är kh som gör honom så lockande ju:)

Har ju en nf rex satin KH som dreglar efter honom.

Odette
0

ja du ser vad olika prioriteringar har, det är därför jag gör kh + lh parningar ibland- för att alla ska få en chans att få det dom vill ha hahaha. Eller kanske inte ;D

Men jag ska ju ta hamstrar från Sofia senare så vi kommer ju att ordna med transport iaf *just so you know*

_

AnnaCDSG
0

#95 Jadå :') Men man kan ju ändå inte låta bli att bli lite sugen när du lägger upp en massa söta bilder. Flört

UlrikaD
0

#97 Det var det här med pengar och plats…

Thawelin
0

Haha jag kan säga att jag blev också väldigt sugen på choklad hanen ;D

//Jacqueline Thawelin

Odette
0

#100 hihi jaså ;) Ja han är tingad nu iaf så nu får ni börja dregla på de andra istället haha..

Kommer nya bilder på dem sen lalala…

_

guanabana
0

Har du hunnit bestämma dig för vilka du tänker behålla, Odette?

otto77
0

awwwww vad söta vill ha vill ha! men pappa säger att det räker med en hamsterRynkar på näsan men aja de var skitsöta iaf!!!!!!Skrattande

Odette
0

#102 Ja det blir rost hanen som stannar, de som är tingade förutom honom är i nuläget nf hanen & choklad hanen så det går att lämna intresse på de övriga ;)

#103 aah, va typiskt. Men så är det ju med föräldrar xD

_

otto77
0

ja tyvär!Flört

guanabana
0

Njajajaja! Vill ha - vill haaaa… Tungan ute

Men nej, ska inte ha - ska inte haaaa… Skrikandes

Suck, jag har inte för lite utrymme hemma, snarare för lite utrymme i börsen så att säga. Hade varit så kul att ordna en burgranne till min guldhona.

Min guldis är så himla social, kastar sig mot buren när man är närheten och vill ha all uppmärksamhet i världen, men hon gillar inte att gosa. Gosa är ok, men det finns ju så mycket annat att upptäcka än att stanna i famnen och bli goad med. Det är lite synd det.

Njaaaaah, dina hamstrar är säkert jättegoiga dessutom! Slår vad om det, särkskillt när jag inte kan skaffa den söta satin-rosten just nu. Gråter

guanabana
0

Sen är ju nf honan också så himla söt. Hon ser ut som ett riktig litet busfrö. Cool

Odette
1

Jaa dom är ena riktiga små busfrön, lite hoppiga emellanåt precis som små hamsterungar brukar vara hihi. Men ändå väldigt goa och fina att plocka upp ^^

Nu kommer lite enskilda bilder på gänget!

Liolith Talonvine, svart hane LH;

Lyrion Icicle, svart hane LH;

Leazer Oak, svart hane KH;

Leander, normalfärgad hane KH (tingad)

_

_Ludde Lump, rost hane LH _(stannar här);
_

_

_Det roliga är väl att det finns en barnbok om "Ludde Lump", en bok jag verkligen missat! Hade ingen aning om att det fanns en figur som faktiskt hette det.. men jag måste ju ha hört det förut någonstans och lagrat det i minnet varför jag helt plötsligt döper en hamster till det?! Såå fult, jag visste inte att det fanns en Ludde Lump "på riktigt!" aaaw

Linoleum, choklad hane KH (tingad);

_
_

_

[malin12345678910]1
0

nämen vad sööta vilka finns kvar?

Odette
1

#109 De som det inte står något på efter namnet är till salu, skriver de som är tingade på de som är bokade :)

Honorna;

Limaböna, rost satin korthår;

Lofty Socks, svart långhår;

Lycko-Klöver, normalfärgad satin korthår;

Sådär, det var alla hoppas jag xD

_

[malin12345678910]1
0

#108 Okej

[malin12345678910]1
0

Finns din rost satin långhårig eller är den tingad?

guanabana
0

Åååh, vilka söta hammisar allihopa är. Vet inte riktigt om det är optisk illusion eller vad, men Lycko-Klövers öron är "enormt" söta. Haha, men jag tycker att det faktiskt är riktigt charmigt med stora öron. Flört

Odette
0

guanabana; haha ja vet, hon har riktiga tefatsöron, å en liten råttnos hihi. Tycker hon är så förbenat söööt! Skrikandes
Å så sitter hon oftast högst upp på någon leksak och väntar på en hand att hoppa upp i *naw*

#112 Hon är korthårig och finns kvar

_

[malin12345678910]1
0

#114 Okej kan jag köpa henne och vart bor ni?

AnnaCDSG
0

Åh, gullnosar! Söta namn som vanligt. Kyss

Odette
0

#114 All info om vart vi finns hittar du antingen på min sida här på iFokus eller på hemsidan, där finns köpeavtal och info om föräldrarna etc. Bara att maila om du är intresserad; rottwa85@hotmail.com

_

UlrikaD
0

Åh, vad söt Limaböna var!Kyss

Men Molly (iller) härhemma säger att så ser inte hennes brorsa Ludde Lump ut alls. Han är ingen hamster. Molly är förvirrad.

Odette
0

#118 Har du också en som heter Ludde Lump? Hmm, ja det är ju kanske inte så konstigt iom att det fanns en bok med de namnet. Bara jag som är lite efter! *duh*

_

UlrikaD
0

#199 Nej, inte jag. Hon som äger Mollys bror.Skrattande

Roxie
0

Limaböna Kyss sååå snyggt med rost satin!

// Sofia

Bruden-Mbuti
0

tumbleweed hälsar att han är stolt över brorsans fina ungar.Skrattande

Magda
0

åååhh Limaböna och Lyckoklöver är så himla fina Kyss och Lofty socks ser underbart pussvänlig ut Kyss

UlrikaD
0

#122 Tumble och Lanewood är inte syskon:)

Odette
0

Fler bilder kommer, men tills dess så lägger jag upp den här på satin töserna. Nu är de 5 veckor och 1 dag gamla Glad

_

Natalinas
0

Odette jag är faktiskt inte så mycket för svarta hamstrar men efter kollat på dina töser så tror jag att du har fått mig att tänka om :)!!

Wand
0

#126 Samma här, har tingat hem en svartis som jag får hem på söndag. Oskyldig

Bruden-Mbuti
0

#124 inte. här har jag gått å trott att de var syskon pga namnen.

så fel jag hade.

det är ju så tråkigt med dagens stamtavlor,numera ser man inte syskonens namn å färger som på de gamla tavlorna

guanabana
0

#125 Haha, Lycko-Klöver ser ut som om hon blivit tagen på bar gärning. Oskyldig

UlrikaD
0

#128 Nej, jag håller med. Saknar också syskonen, det tyckte jag var jättebra att se.

Lanewood hör ihop med Hollywoods gator.

Tumbleweed hör ihop med Crayola-färger:)

jossan-pt
0

#125 Så söt hon är lilla Klöver!:))

Thawelin
0

Jag sitter och längtar på att min lilla choklad pojke linoleum ska komma hem ^^

//Jacqueline Thawelin

[Sniff]
0

Nf satintjejen är mycket vacker… Otingad fortfarande?

Odette
1

Ja jag tycker också de svarta "tar sig", de är inte alls så tråkiga som man först kan tänka :)

#127 Ja nu är det inte länge kvar! Bara att hoppas allt flyter på som det ska, lill tösen är så himla social och fin.. väldigt kär i henne om jag ska va ärlig. rätt populärt att gå upp i handen men hon kliver gärna upp på ovansidan handen också för att åka en liten sväng :p

# 132 Linoleum har blivit lite tjock hihi, ser nästan ut som en dräktig hona *fniss* Men han och de andra korthåriga ser ju så småå ut jämfört med de fluffiga. Super charmig är han iaf :D

**
Här kommer lite fler bilder på gänget, först ut blir Klöver :)**

Hon flyttar till sitt nya hem imorgon tillsammans med Jakky WakkyWhomp :)

**
**
Käkar & stoppar i kindpåsarna ^^

En av få vettiga bilder på Limaböna som mest bara stod på bakbenen och lyckades komma för nära kameran hela tiden..

"Vadåå, gör ja väl inte!?"

"Du kan väl ba plocka upp mig iställe??"

"Snääälla?"

"jahapp.. nehepp.. ja men då får jag klättra upp här så du ser mig bättre. DÅ kanske…"

"Yo! Check me out! Nu kan du väl ta upp mig blink blink"

Å så Lofty Socks, social och nyfiken så det räcker å lite till ;)

Som sagt, det går lika bra att sitta PÅ handen som i Tungan ute

**
**

_

AnnaCDSG
0

Gullepluttar! Limaböna är sååå vacker med satinet! Kyss

Odette
0

Sniff, som du ser i bildtexterna är hon tingad och flyttar till sitt nya hem imorgon :)

Bilder på killarna kommer till helgen!

_

UlrikaD
0

#135 Gissa vem som har snott henne då?Tungan ute

AnnaCDSG
0

#137 Åh, är du den lyckliga blivande matten? Skrattande

UlrikaD
0

#138 Jomen visst. Sen när gillar vi inte samma hamstrar liksom.Tungan ute

AnnaCDSG
0

#139 Haha, eller hur Flört Men vad kul att någon man känner till ska ha henne i alla fall! :D

Wand
0

#134 Ja verkligen! Hoppas hon kommer trivas finfint också, lovar att pussa lite extra på henne för din skull. Oskyldig
Guuud så fin hon är! Kyss

Odette
0

Limaböna strosar runt på armen Glad

Stor i orden men liten på jorden ^^

Åså Klöver som flyttade till sin nya ägare igår :)

_

AnnaCDSG
0

Aw! Kyss

UlrikaD
0

Komsi, komsi, lilla Lima-tösen:)

Odette
0

Pojkarna som är otingade, Liolith & Lyrion Kyss

Lilla korthårskillen, Leazer Oak. Löser det sig bara med transport ner till Göteborg så har han ett nytt hem där som väntar :)

Så snygg!

Leander i klättertagen!

Woho! Fick med alla pojkar på en och samma bild *pluspoäng till mig*

Flört

_

AnnaCDSG
1

Måste nog skaffa en helsvart hampis nån gång. Det är ju jättefint! Förvånad

Wand
0

Idag fick jag hem min undersköna böna, Lofty Socks. Kyss Nyligen hemkommen med henne faktiskt! Tackar Odette för en underbar liten krabat. Skrattande

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.