Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 3036 ggr
guanabana
0

Vad är er drömbur?

Ja, precis som rubriken säger: Vad är er drömbur? Glad

Har ni bilder på drömburen eller en webblänk - då är det bara att lägga upp de här i inlägget!

Skriv gärna namn på burmärket och ev själva buren om ni vet vad den heter.

guanabana
0

Min drömbur är, utan tvekan, "Hamster heaven metro" utav märket Savic.

http://www.savic.be/hamster-heaven-metro

Problemet är bara att jag har inte lyckats hitta den någonstans på den svenska marknaden. Bara liknande burar, även en gång en Bur vid exakt samma namn men som hade annan burinredning (alldeles för stor skillnad tyvärr med det jag ville ha).

Jag har för tillfället en Bur som heter "Bristol" av samma märke, väldig trevlig men den börjar kännas för liten. Därför hade jag velat ha en ny, större Bur som påminner om den gamla med liknande inredning fast fler grejjer och sånt.

Skulle nån av er nånsin hitta den buren i Sverige så får ni gärna hojta till här. Ååååh, vad jag vill ha den buren. Dregel… Tungan ute

guanabana
0

Glömde förstås nämna något. Har ni ett terrarium, plastlåda, egensnickrad "bur" eller annat som ni tycker är er drömbur så får ni såklart lägga upp bilder på det med. Skrattande

För guldhamster eller dvärghamster, spelar ingen roll. Den här tråden är delvis tänkt som en inspirationskälla, och delvis för att det är kul att se vad andra vill ha eller har.

Lojs
1

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Rebbie
0

Min drömbur är väl just nu kanske Ferplasts Duna Fun Large! Den är riktigt stor och rymlig och ser kul ut. Priset varierar en del men den är ganska dyr, synd att jag inte riktigt har plats för en sådan, men nån gång ska jag väl skaffa den…

LÄNK TILL BILD

guanabana
0

#3 Hahaha! Vilka byggprojekt! Då ska man väl vara både händig och ha en massa extra tid.

Den där från fyndfirman såg najs ut. Jag vet inte riktigt om det skulle funka med min guldis, hon är helt gnag-galning! "Alla träpinnar måste förgöras!" brukar vara hennes motto. Ändå har jag köpt både hus och en bro i trä åt henne för mer än ett halvår sen, och de är fortfarande till 85% intakta. Oskyldig

Men har man en måttligt gnagsugen hamster så är det säkert en finfin BurGlad

mjuhm
0
guanabana
0

#4 Jag har sett liknande burar men i mindre storlek. Visste inte att den fanns som "stor".

På tal om priser, Hamster Heaven Metro har jag inte sett i svenska butiker men den jag har sett som liknar den och bär samma namn (men är inte samma, saknar bl.a. en extra våning, rushkana, färre skålar och annat) kostade ca 1500kr om jag minns rätt. Brrr…. Rynkar på näsan

guanabana
0

#3 och 6 De där burarna från fyndfirman är visst populära. När jag börjar tänka efter så minns jag att jag har sett de nämnas på andra trådar här på forumet.

Men så ser de också rätt trevliga ut. Glad

julst
0

#1 tror jag sett en i Farsta djurmagazin i stockholm

// Julia

guanabana
0

#9 Det är lite långt från Umeå där jag bor, tyvärr. =(

Jag såg en liknande Bur faktiskt på mitt lokala djurmagazin men den var helt annorlunda med en stor gallervåning istället för två plastvåningar, ingen iglo(hus), ingen ruschkana…. suck…

Men om du skulle nån gång besöka butiken igen så får du gärna bekräfta om det var den eller bara en liknande Bur.

julst
0

#11 Kanske ska dit imorgon men jag får väll se! :)

// Julia

guanabana
0

#12 Kul, men jag menade inte att du skulle skynda dit för att kolla buren bara för lilla min skull. Jag har inte direkt nån möjlighet att kasta mig in i en taxi och dra iväg till Stockholm. Tungan ute

Men ska du ändå dit nån dag så får du som sagt gärna kolla, det kan ju hända att någon jag känner ska ner till Stockholm nån gång.

Just det, om du ids checka buren, kolla då om den liknar den på bilden: att den har ruschkana, 2 igloon(hus), en matskål, två färgglada våningar, några rör som sticker utanför buren…. tja, du såg ju bilden i länken, behöver ju inte rabbla allt. Jag undrar bara om den FAKTISKT existerar och vad den kostar. Förvånad

AnnaCDSG
0

Har ingen direkt drömbur men att bygga något eget med bottenyta 2x2 meter till varje hamster och inreda med en massa fina träleksaker, grenar, stenar o.s.v. och sen ha en grävlåda på runt 50x50 cm med massor av Sand i hade ju varit kul.

Men det får bli när jag vunnit på lotto och flyttat till ett stort palats.

En lite mer realistisk dröm är att ha ferplast maxiduna eller akvarium/terrarium i samma storlek till alla hampisar. Har bara plats för högst två så stora burar just nu.

Cooljessy
0

Min dröm Bur skulle se ut såhärGlad :

http://www.youtube.com/watch?v=_aCWt9taCNQ

DwarfNome
4

#15 Usch va hemskt! Rynkar på näsan

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

mjuhm
1

#15 Usch.. :/

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Cooljessy
0

Ja men jag menade om den hade galler och plast botten + att den skulle vara 3 ggr så stor

LOLslashFREAK
1

Min drömbur ser ut såhär :D

http://www.flickr.com/photos/29840567@N03/4164201717/in/photostream/

Jag tycker om naturliga boenden och gillar inte en massa plast och elände, till höger kan man bläddra bland fler bilder och klickar man åt vänster ser man mer närbilder på hur den ser ut inuti. Tänk om man hade pengar och var händig nog!

Galenpanna

Novis10
0

Min drömbur är samma som #19 ;)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

goldenhamsters
1

Hehe, mina drömbuarar är att varje hamster får ett helt eget rum att springa löst i. Och så inreder man med jätte många leksaker! :D Planterar en massa saker där också så det blir som en liten skog för hamstern :)

Mvh Alicia.

LOLslashFREAK
0

#20 Visst är den härlig!

#21 Ja, skulle man ha platsen till det, så skulle det absolut vara drömmen! :D

Galenpanna

[Bibbo]
0

#21 Ja ellerhur det skulle vara någon , bara ha en ''Hamster Villa''

guanabana
0

Jag har också haft "Om jag vinner på lotto så ska hamstern få…"-drömmar. Tungan ute

En stor rymlig Bur, kanske byggd från en bokhylla som startpunkt och sen får man se hur det fortsätter. Jag gillar burar med galler trots allt, för jag känner mig lite närmare min hamster än om man har en avskiljande glas/plastvägg - och så blir mitt vardagsrummet tidvis varmt på sommaren (då är det bra med en självventilerande bur).

#19 Man skulle kunna bygga om en bokhylla som du visade, och sen fortsätta med en överdel av galler ovanpå bokhyllan som hamster kan ta sig dit via tunnlar och annat från bokhyllan.

Fast ska man verkligen drömma sig bort så vill jag ju egentlingen ha ännu mer! Mycket springyta, brett och långt. Ja, om man bara var både händig och rik…

LOLslashFREAK
0

#24 Ja percis, det hade vart skitkul att bygga också!

Galenpanna

[CruellaDeVil]
0

Heaven Metro säljs av bland annat zooimporten.se

Min drömbur är ett stort akvarium med massvis av broar och gångar och grejer. Eller en ombyggd bokhylla. Något sånt blir det nog i framtiden. :)

liinnea
0

Jag håller på och fixar min "drömbur" just nu! Har ett akvarium jag ska bygga lite saker till, bl.a ett hyllplan med ett inbyggt litet "bo". :)

otto77
0

jag kan säga så här jag kan tänka mig en stor fin burSkrattande

guanabana
0

#26 Nope, det är inte den. Obestämd

Jag vet vad du menar, jag har kollat till den tidigare också men den har inte alls samma inredning som den Bur jag vill ha. Bl.a istället för en hörnvåning och en "våning med gångbanor" så har den bara en hörnvåning, som dessutom inte är samma sak som den jag vill ha. Den hörnvåningen (och resten av buren för den delen) saknar båda iglo-husen.

Utöver det saknas en matskål som ska sitta i den våningen som saknas, ruschkanor och bättre trappstegar (tja, inte jättebra trappor för de är i plast, men ändå bättre än den buren som Zooimport har).

guanabana
0

Jag skulle faktiskt vilja bygga min egen drömbur - eller ännu hellre bygga en bokhylla… ursäkta, jag menar burhylla så att jag har plats att skaffa fler hamstrar. Oskyldig

Varje hamster skulle ha en massa strövområde, så kanske 1x2 meter vore bra om man ska drömma sig bort. Lite mera realistiskt vore kanske 0,6x1,2 meter, då skulle jag ha plats med kanske 2 till 4 burar här hemma (två på längden, två på höjden). Vet dock inte om man har tid och ork att städa så mycket så det kanske är bättre att ha färre men större burar ändå.

Synd att man varken är händig eller rik. Gråter