Vatten i sandbadet?
Min hamster har börjat ta vatten från vattenflaskan och lämna av det i sandbadet. Vilket gör att det blie en enda blöt gegga.
Jag byter sanden varje dag, men har fått tanken att hon kanske vill rengöra i lådan själv?
Vet inte riktigt hur jag ska göra för det blir verkligen bara en massa sörja och hon tömmer hela vattenflaskan på en timma, blir rädd att hon kanske gör så när jag inte är hemma och inte har något att dricka resten av dagen 
Är detta normalt och hur ska jag lösa problemet??
///Sagaaa
Hon kanske dricker av vattnet sen kissar och så vidare!
fråga inte mig , fråga experten mjuhm el snövit112!
Sådär gjorde min hamster en natt i somras. Har ingen aning om vad hon hade gjort, men sanden var som en enda hård klump.
Kan det vara så att hon är rastlös eller stressad?
Har funderat på om det var därför min hamster gjorde samma sak i somras. Hon bodde nämligen i en liten Bur då, och var ute på landet med mina föräldrar. Hon vantrivdes ganska mycket i den buren, och det var typ sista natten hon gjorde sådär.
Sen dess (hemma i hennes vanliga bur) har det aldrig hänt.
Har en hane som gör så emellan åt. Han gnager och drar i vattenflaskan, ibland en hel natt, och så så sätt får i sig massor med vatten. Och därmed kissar väldigt mycket :P Så det är troligen så din hamster gjort.
// Sofia