Vintervit/sibirisk?
Är detta samma sak, fast med olika namn?
Och när det kommer till den arten, stämmer det att det rekommenderas att hålla dem ensamma, till skillnad från de andra dvärgraserna?
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja,det är samma art men med olika namn. Dom rekomenderas att vara minst två och två.
MVH Wilma
Som jag uppfattat det så ska alla dvärgar ha sällskap av minst en artfrände, förutom den kinesiska som trivs bäst på egen hand likt guldhamstern. Och ja, det är samma art, men vissa säger sibirisk. Tror dock att detta är ett felaktigt namn, men vet inte.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Djuraffärerna säger sibirisk dvärghamster. Då är det antingen en vintervit eller en Hybrid (har både campbell och vintervit i sig).
Alla vintervita förtjänar att få en chans att leva med en kompis. Dock så är det fler vintervita än andra dvärghamsterarter som inte passar ihop. Det kan bli bråk efter ett tag. Men så är det ju bland alla flockdjur, inklusive människor. Så en chans tycker jag man ska ge dem. Men vara beredd på att det kan bli bråk så man ska ha en extra Bur. 
Mvh Alicia.

Tyckr du fått ett bra svar av "goldenhamsters", dock ligget kinesisk högre på "bråk—skalan" än vintervit. Vet att du är van mössoch kan tillägga att dvärghamstrar kräver större yta än möss för att komma överens.
Mvh Ellenfyrkant
Inte jag som skaffade dvärgisar, utan min kompis, därför jag undrade :) Jag är inte speciellt förtjust i dvärghamstrar öht :)
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Haha ja, det är samma sak.
Jag köpte en kompis till honom, fast dom började bråka med varandra :/ Så min kompis fick den "nyköpta" hamstern och nu bor den med2 andra hanar :)