Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 946 ggr
Wand
0

Slipar tänderna på vattenflaskan..

Min ena guldhamster, Ocean, brukar stå vid vattenflaskan och dra sina tänder längs själva pipen upprepade gånger. Det ser ut precis som att han står och slipar tänderna. 
Jag har aldrig sett en gnagare göra så förut! Är det normalt? Obestämd Och vad skulle det kunna bero på? Han har gnagmöjligheter, både oskalade nötter, kartong och trä.
Är lite rädd för att han ska lyckas slita av tänderna till slut hahahah. Rynkar på näsan

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

HamsterMarie
0

Vet en annan hamster som gör likadant. Min ena hamster har också gjort det. Kan hända när hamstern är uttråkad. ;) Om du tror att det är så, möblera om och/eller sätt in nya saker i buren som den kan undersöka. =)

Wand
0

Har lagt in nya kartonger och rullar och bytt plats på sandbad och sådant, men kan ju prova att möblera om lite mer kanske. Skrattande Tackar!

UlrikaD
0

Det är ett stereotypt beteende som kan vara svårt att få bukt med. Har några stycken som kan göra så i omgångar också.

Hemma hos mig betyder det: Ta ut mig genast eller jag kommer att trycka in hela vattenflaskan i kindpåsen och leka fontän!!

Eller någonting liknande…

Mina gör det när de är uttråkade, när jag kommer in i rummet och inte tar ut just dem utan någon annan. När de vill bli sysselsatta och aktiverade helt enkelt.

Hade en tös som kunde stå och tömma en hel vattenflaska så på någon timma så hela buren blev genomdränkt.

Bytte Bur till henne och då försvann problemet.

Wand
0

#3 Okej, tack så mycket! Jag är ju i färd med att montera upp en lekplats till hamstrarna i ett oanvänt rum här hemma, men det är inte fixat ännu. Det kommer bli så skönt att kunna sätta dem där då de vill ut. Just nu så får de springa av sig i sängen eller på golvet, men då måste jag sitta ner och se till att de inte springer bort så jag inte hittar dem. Tror inte att det kan vara så roligt heller att springa runt på golvet, hmm… Obestämd

Men jag får försöka fixa om i hans Bur, eventuellt byta till en större Bur, och annars får jag helt enkelt ta upp honom lite extra. Hoppas att han slutar sedan. Det här med att vatten läker ut i buren är ju inte så jätteroligt - jag har ett gäng envisa gerbiler här hemma som gräver över vattenflaskan med spån hela tiden så att jag hittar en helt våt Bur då jag går dit och kikar… Går åt mycket nytt spån och tålamod, hahaha. Flört Sedan kan de ju bli sjuka också, det är ju det värsta.

Luisa
0

#3 haha leka fontän Skrattande

Min hamster brukar också säga till när han vill ut. Han försöker dra in sin vattenflaskan genom lilla hålet i dunan. Och ush vad det låter…

När jag vill ta ut honom gå ut blir han sur och gräver sig ner i spånet för att han vill sobva i sitt bo. Sedan när jag äntligen får ut honom blir han sur när jag sätter ner honom i sin Bur en timme efter, knasig liten hamster. :P

DeniceP
0

#5 mina två gör precis likadant, står och rycker och sliter i flaskan på dunan. Låter så sjukt mycket, och inte slutar dem heller!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Luisa
0

#6 Ja ush speciellt om man vaknar kl 4 på natten av att han vill ut så blir man lite smått tokig när man knappt orkar gå upp ifrån sängen hehe.

ett tag hade jag min vattenflaska innanför buren och hade en massa papper i hålet för att han inte skulle hålla på och låta hela natten :P

HamsterMarie
0

#3 Leka fontän, hahahhaa