Mega burar
Sitter i en sits där jag ev. behåller två honbebisar och låter de bo kvar med mamman. Har inte riktigt beslutat mig ännu. De är så fasligt gosiga och kontaktsökande och jag var inställd på att behålla de båda men så blev det inte riktigt som jag planerat. Men jag känner att om jag ska ha 3 ihop så vill jag ha en fin yta att erbjuda. Så är lite nyfiken på vad det finns för alternativ. För jag har aldrig direkt sett några enorma burar i djuraffärer som samtidigt har tillräckligt tätt galler för hamster. Helst vill jag dock inte ha gallerbur om det inte är mindre än 1 cm i galleravstånd kanske. Akvarium har jag inte plats för, buren ska stå på golvet. IKEAs SAMLA, den största, är det enda jag kommer på. Den största dunan med tätt galler, men det verkar inte så vanlig? Stöter mer på marsvinsdunan. Vet ni några bra alternativ som gruppboende? :)
Kan lugna upprörda guldhamsterägare med att detta gäller Rysk vintervit dvärghamster.
Mvh Ellenfyrkant

Båda honorna fick stanna så jag fortsätter att fundera.
Anledningen till att jag inte redan vart och köpt IKEAs SAMLA är att jag gillar fina burar. :) Så maxidunan ska jag fortsätta kika efter. Men har ni några andra förslag?
Mvh Ellenfyrkant
Det ända förslaget jag har är IKEAS SAMLA-låda då jag har 3 i den. :/
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Vi brukar köpa kaninburar i dunastil, sen täcker vi bara galleröppningen med nät så att hampisarna inte kommer ut
Men om det är dvärgar brukar det inte spela någon roll om man har nät eller ej, de når inte upp till gallret om man inte sätter in höga leksaker.
Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.
Jag har inga dvärgar alls, så jag kan inte ge så mycket tips baserad på erfarenhet av att ha flera dvärgar i samma Bur. Men jag har den största Ikea SAMLA lådan som jag använder som rasthage till min guldhona. Den är verkligen trevlig eftersom den har så hög kant att min guldis inte kan rymma.
Ska man däremot ordna till med våningar i SAMLA-lådan så kanske man bör tänka på att köpa till locket (den köps separat), och sen såga till hål som man på nått vis fäster dit nät över. Ångrar faktiskt nu att jag inte köpte locket direkt för jag börjar bli förtjust i tanken att göra om rasthagen till hennes Bur, då den är så stor och trevlig (och lätt att rengöra jämfört med ett akvarium i glas). =)
Jag har en Ferplast duna maxi som är 99x51,5 och har tätt galler i taket som även passar hamstrar, ifall man vill sätta in höga saker i buren.
Den finns här http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/2865 men jag hittade min på djurmagazinet för under 700:-