Välkommen, CocoPopz Ocean Overlord!
Idag fick jag hem min suuuuuuuperfina silverkille, Ocean! Han kommer direkt ifrån CocoPopz uppfödning i Uppsala, och är så fin att jag dött ungefär 1000 gånger den senaste halvtimmen. Jag och min far har stått och beundrat honom, haha.
Han är i alla fall 1 år och 2 månader om jag inte missminner mig, och kommer stå för Smileys sista bebiskull innan hon går i pension. Sedan kommer han nog få bli far med någon annan, framtida guldishona innan han själv pensioneras. Vill ju ha hans fina linjer kvar så långt det går, tihihi.
Är i alla fall suuuupernöjd med honom, han är jättevacker och jag är totalt förälskad i hans ögon!
Hoppas att han får det bra här under resten av sitt liv. Jag kommer då inte släppa iväg honom självmant i alla fall! 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Vilken sötis! :)
//Anna :)
Visst är han! Tackar. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Superfin! han verkligen lyser! 
Mvh Alicia.
Jättefin !
MVH Wilma

Vad kul med en CocoPopz! :D Grattis! ;D
// Nathalie
Men vilken fin silverkille !
brukar inte tycka om just den färgen, men nu blir man nästan silversugen…
Jag tackar för alla komplimanger, det gör nog lilla Ocean med!
Han är verkligen oerhört fin. Är så glad! Och jag har alltid varit sugen på CocoPopz hamstrar, så det är jätteroligt att jag fått ta mig an en så fin avelshane därifrån. Tihi!
Nä men så söt, va kul att du lyckats norpa en sån goding! :D
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Ja verkligen, är sååååå nöjd med honom!
Han har dock lyckats rymma, någon gång under gårdagen eller natten antagligen. Jag och min far letade igenom hela lägenheten flera gånger innan vi hittade honom sovandes under ett element i min lillasysters rum. Jag blev SÅ glad då jag såg att han var, till synes, välbehållen och vid liv.
Nu har han fått ett bättre lock till buren hrmf….
Det var en himla tur att jag ställde kameraväskan bredvid mitt skrivbord då han antagligen skulle brutit något om han ramlat rakt ner i det hårda golvet. Åååhhh.

#11 CocoPopz har helt underbara hamstrar! Vi tar mer eller mindre bara in cocopopz hamstrar på djuraffären jag jobbar på och det är just för att deras hamstrar är så underbara och goa redan från start! Så tror du jag har svårt de dagar hon kommer in med nya hamstrar?! Jo du skulle bara veta! ;P Haha! Men än så länge har jag lyckats hålla mig till att bara ta hem en, men jag känner på mig att jag nog kommer att falla dit snart igen! ;P haha!
// Nathalie
#14 Hahaha! Jag förstår dig verkligen. CocoPopz gör ett enastående "jobb" med sina hamstrar, har ju följt dem här på iFokus och varit sugen sååå länge.
Vad jobbigt att ha en massa små sötpluttar runt sig då man jobbar, jag skulle aldrig kunna stå emot.. 

Grattis till nykomlingen.
Men på alla bilder är hans högeröga stängt, är det så i verkligheten också eller lyckas han blinka på alla bilder?
#20 Han var så då han precis kom hit, sedan efter 5-10 minuter så öppnade han det och det var inte rinnigt eller något, så jag trodde inte att det var någon fara. Men nu idag har det varit så, så jag har försökt kolla lite för att se om det kan vara infektion eller något men han varar inte. Han skulle ha kunnat få in något där, det är svårt att se när han inte vill sitta still.
Tänkte dock prova badda lite med tops och ljummet vatten för att vara på den säkra sidan, kan man göra det då det är vid ett så känsligt område som ögat?

En del LH-hamstrar framför allt rex kan ha ihopklibbade ögon emellanåt. Ta bara lite ljummet vatten på en bomullstuss och tvätta lite så det öppnas. Det är irriterande för dem när de inte får upp dem själv så då får man hjälpa till lite.
En del kan behöva hjälp flera gånger, en del kanske nån gång ibland.
#22 Okej, tackar! Har sett några rexar som fått sina ögonfransar och annat in i ögat, men har inte riktigt tänkt så mycket mer på det. Ska ta och tvätta rent lite innan jag går och lägger mig nu så han slipper gå runt med det.
Update: Tvättade med ljummet vatten och tops. Han tyckte inte att det var skojigt och jag har några rejäla rivsår på handen, men han har i alla fall öppnat ögat nu! Får hoppas att det inte pillar igen sig självt något mer idag.
Ja rex ögonfransar speciellt killars kan växa in i ögat för att de blir så krulliga, då blir ögat irrterat. Då får man klippa ögonfransarna :) Men eftersom han är LH bara så kanske det inte direkt är så i ditt fall, :p
Mvh Alicia.
Haha nej, tror inte det var något sådant. Nu ser han i alla fall normalt igen och står och smaskar i sig mat! Tror att jag ska göra lite havregrynsgröt till alla småttingar nu faktiskt.