Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1163 ggr
Wand
0

Fick en liten present..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag ska jag få hem en jättefin guldhamsterkille ifrån CocoPopz guldhamsteruppfödning. Jag bad min mors sambo att få låna 200 kronor för att göra detta möjligt, så nyss då han ringde så sade han att jag skulle få dessa pengar, det var ju bara några sketna kronor. 

Han och min mor var påväg hit för att hämta mina småsystrar, så jag skulle möta upp dem i bilen då de åkte förbi. Då jag öppnade bildörren så fick jag mig en liten överraskning, eftersom att Micke satt med en liten Bur i knäet och i buren satt en underbar liten filur!

Det är en dvärghamster, antagligen ifrån djuraffären i stan så jag antar att det är en grossistuppfödd Hybrid eller liknande (eftersom att mitt intresse har legat i guldisarna så har jag inte riktigt koll på dvärgarna ännu) men han är såååå söt, och trots att det är emot mina principer att äga djur köpta ifrån dåliga djuraffärer så måååste jag ju behålla honom. Kyss

Han sitter ensam och bor för tillfället i en väldigt liten Bur, jag ska hålla utkik hos uppfödare för att se så att jag kan fixa honom sällskap och då får han flytta in i en stor samla istället.

Men välkommen, Mr Jingles! Skrattande

Nu ska jag tagga mig iväg in till stan, hejsvejs. Flört

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Wand
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förresten, vad tror ni att det skulle kunna vara för färg? Är jag HEEELT ute och cyklar om jag föreslår sapphire pearl?

[Em_I_Am]
0

Grattis till sötnosen! Klart du måste behålla Mr Jingles!

Jag gissar nog lite på Sapphire i vinterskrud. Min Bertil är nästna precis så ljus nu och han är annars Sapphire :) Men jag är absolut ingen expert så det kan vara Pearl också :P

Wand
0

Tackar, ja självfallet! Kyss De visste ju i alla fall ålder på honom (om jag inte missminner mig så är han 6 veckor) så det är ju i alla fall ett plus.

Ah, så skulle det såklart kunna vara! Han ser lite gråare ut än en pearl, så det kan nog stämma. Hoppas dock att någon kan säga med säkerhet vad han är, tycker det är tråkigt att inte veta beteckningarna haha. Rynkar på näsan

[Em_I_Am]
0

Nä jag trodde inget annat om dig heller ;) Skönt att han är så ung så du får ha din Jingles länge. 

Det hoppas jag med för jag försöker lära mig allt det där med färger o annat "livsviktigt" som ny hamstertok hihi ;)

goldenhamsters
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Han är verkligen supersöt! Förstår varför du fastnade för honom Kyss.

Så nu blir det inget med en hamster från Coco Popz? Glad

Mvh Alicia.

WilmaP
0

Nej, det ser inte ut som en sapphire pearl. Jag har aldrig sett den färgen förr men jag säger som #2, jag tror det är en sapphire i vinterskrud. Jätte fin var han iallafall! :)

WilmaP
0

Förresten, är inte det hö han har i buren ? Eller ser jag helt fel? Dvärghamstrar ska iallafall inte ha hö.

Wand
0

#5 Jaa, han är superfin! Det var helt oväntat att jag fick honom också, han bara damp ner i mina händer på några sekunder, haha. Men är så glad att jag fick honom! 

Och jodå, guldispojken kom ändå, han sitter nu här i en Bur bredvid datorn och mår gott. :*

#6 Alright, tackar för svar! Och ja, det är hö, det är djuraffären som lagt ner det (jag var ju som sagt inte med till djuraffären utan fick honom i all hast av min mor och hennes sambo) och jag har städat bort det nu. Guldhamstrarna får ju inte heller ha hö, det är ju oerhört farligt för hamstrars kindpåsar. Obestämd