Dante ♥ Liebe
Nu har Liebe & Dante satts ihop & hon väntar att brunsta kring 20-21.00 ikväll.
Anledningen till att jag valde att para dessa, trots blandingen är för att dem är så underbara i sitt temperament. Dom är fina båda två, lugna, tama & pussiga. Jag säljer dessa ungar endast till sällskap & kel, inget annat.
Pappa Dante - Hybrid, agouti med broken i sig.
Mamma Liebe - Black Campbell.
Nu är det bara att hålla tummarna!
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lycka till:)
Kul, hoppas det blir något!
Kom in i rummet nu klockan 22.00.
Dom parade sig för fullt, minst 4 gånger till efter att jag kommit in i rummet! Nu hoppas jag verkligen på att det tog sig!
Btw, är det vanligt att det kommer nå rött/rödbrunt runt slidöppningen på hamsterhonorna? Antar att det är blod, men inget farligt va?
Gud vad kul! Hoppas att det tar sig! (:
MVH Wilma
#3 Vi hade handdukar under hamstrarna vid parningen men jag minns att det var lite blod på den då. Det var ingen fara, frågade på HiF.
#5 Okej, skönt:)
Puttar upp litegrann.
Liebe har nu fått Barnmat & ärter & sitter fortfarande tillsammans med Dante. Det går mycket bra med tänker förmodligen sära på dem ikväll då jag nästan är HELT säker på att dom har parat sig "på riktigt" nu.
Ungarna är beräknade kring den 4 oktober.
Färger som kan dyka upp är black, agouti och eventuellt agouti broken.
putt
Längtar tills de föds vill se bilder :D
#9 Hoho, det gör jag med! Är så himla spänd!
Dem sitter fortfarande ihop. Och hon verkade inte brunsta igår, vilket hon var beräknad att göra. Får verkligen hoppas det blir nånting nu!
Liebe har fått en "spändare" mage än vad hon hade förut, eller så är det bara jag som inbillar mig :$.
Liebes mage känns ännu "spändare" idag.
Dags att uppdatera lite då.
Idag när jag gav dem mat så tycktes jag se bebisbulor (har inte varit hemma på 3 dagar så min älskade far tog hand om dem), men det var nog bara en inbillning då bebisbulorna var borta när jag tog upp henne.
Ungarna är beräknade mellan 4-8 oktober beroende på när parningen tog, om tjejen inte lurar mig (vilket jag VERKLIGEN inte hoppas på).
Bilden är tagen idag när hon mumsar på spagetti.
#12 Så söt! Hoppas verkligen att det tog sig!
Ungarna blir väl hybrider? Vet du vilka färger som kan komma?
MVH Wilma
Eller, om jag inte tänkt fel så kan det väl komma agouti, black och ev. agouti broken? :)
MVH Wilma
#13 Ja, dom blir hybrider. Och precis som du säger så kan det komma upp agouti, black & ev. agouti broken. 
Hur går det? :)
MVH Wilma
#16 Det går jättebra! Liebe har fått sina bebisbolur & bröstvårterna syns väldigt mycket nu :) Imorron, onsdag eller torsdag sker det!
OMG så spämd jag är vill se bilder fotar du dem första dagen ? asså när de är i buren så klart :D
Spännande! Håller tummarna för att det kryllar av bebisar hos Liebe denna vecka
.
Mvh Alicia.
#18 Man ska ju egentligen helst undvika att fota dem förns dem öppnat ögonen ^^.
#19 Det får vi verkligen hoppas! 
Några bebisar än? :)
#21 Inga bebisar än. :(
Efter min taekwondo träning kom jag in i rummet för att ta ut marsvinen på en andra rundtur. Liebe låg då i sandbadet & sov alldeles platt. Bytte försiktigt ut hennes vatten men hon vaknade inte (tur det, vill ju ändå inte störa henne). Lät henne vara i ca 1 timme & kom upp igen för att titta till henne. Då var hon uppe & snusade runt så hon fick massa papper att boa med + lite groddar. Hon har boat ner sig i sandbadet just nu & ligger platt som en pannkaka & sover. Vågar inte titta för nära.. Men ska titta till henne igen kring 10 nån gång. Förmodligen kommer bebbarna i natt eller imorron. Det syns verkligen att det snart är dax! 
wihooww snart fös det fina små bebisar yeah X)))
har det kommit några bebbar ? :3
#24 Nej inga än, men hon har sovit fruktansvärt mycket. Antar att dem kommer inatt! :D
Oj, gud vad kul! Jag och Smilla håller tummarna. 
MVH Wilma
#28 Tack, det behövs verkligen! 
Som sagt är bebisarna födda & idag är dem 5 dagar gamla.
Idag så gnuggade jag in händerna allt vad jag kunde i sågspånet & lyfte upp dem. Liebe brydde sig inte, som vanligt.
Såhär ser det ut, enligt mig.
Hane, Tessyys Abracadabra
Hona, Tessyys Amazing Anya
Nu får jag hoppas på att ingen av bebisarna gör ett könsbyte. Dock är det ju vääldigt svårt att se på 5-dagars bebisar (iallafall för mig) så det kommer nog bli så.. Båda ungarna ser ut att bli fläckiga (?). Fotade deras rumpor idag ^^.
#30 Kan man bli sötare?!
MVH Wilma
Vilka sötisar :)
#31 Tror inte det 
#32 Oja!
#30 MEN DE ÄR MAMMAS LILLA POJK
Skrek jag precis , det brukar jag göra när jag dampar på guliga saker (har ADHD, fast en låg , men skriker konstiga saker ibland x)))
#30 MEN DE ÄR MAMMAS LILLA POJK
Skrek jag precis , det brukar jag göra när jag dampar på guliga saker (har ADHD, fast en låg , men skriker konstiga saker ibland x)))
#35 HAHA:D
haha ibland så går jag SMÅ pojkar i skolan och rufsar deras hår o säger du fin liten pojk HAHHA