Diska trähjul?
Nu har Smilla börjat använda sitt Hjul (gjort av trä) som toa. Jag ska försöka avvänja henne vid det. Någon som har tips på hur jag ska göra?
Men till frågan, går det att diska trähjulet utan att det ruttnar? Det kanske är en dum fråga. Jag vet inte vad det är för träslag på hjulet. Men salladsbestick och sådant går ju att diska, men är sånna bestick kanske är oljade som gör så att det går att diska? Vet ni om trä-hamster Hjul också är det?
MVH Wilma
Diska med lite diskmedel och vatten, torka det ordentligt på tex en handduk så ska det fungera bra. Det viktiga är att den inte blir liggande i vatten.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Tack,ska testa med det.
MVH Wilma
Det går jättebra att diska träet, det ruttnar inte sålänge du ställer det på tork - det är då du låter det vara blött konstant som det är i riskzonen.
Dock så kan urinet sugas in i träet och bli väldigt svårt att få bort, så om hamstern inte slutar kan du behöva köpa nytt Hjul. Eller så kanske du vill ha ett illaluktande Hjul, vem vet…
Får hoppas att hon slutar bara!
Har du sandskål i buren? Det känns som att hon borde välja att uträtta sina behov där isåfall..
om inte så bör du sätta in en sandskål!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3, Ja,såklart har jag sandskål i buren. Dock inte sån där speciell toa med toasand, för den ignorerade hon, hur jag än gjorde. Jag får försöka få henne att sluta och nej,jag vill helst inte ha ett illaluktande Hjul.
MVH Wilma