Vilket är bäst?
Vilket är bäst: Gallerbur eller dunabur? :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Duna Bur skulle jag säga, en stooor duna Bur! Många hamstrar som bor i en gallerbur kan ju börja gallerbita. Inte kul, det förstör deras tänder, de får ett skavsår på näsan och det låter såå mycket! Så jag skulle utan tvekan valt dunaburen. Men om du inte köpt en Bur än så kan nog ex ett akvarium/terrarium vara ännu bättre, det finns ju galler högst upp på en duna Bur med.
Eller Ikeas största SAMLA-låda på 130 L, superbra och praktisk!
Mvh Alicia.
Enligt mig är det duna eftersom de kan inte gnaga ,gallerbur kan de knagan och gnaga sig ut och rymma och klättra och trilla och slå sig
Jag säger Duna Bur! Har både olika gallerburar och dunaburar. Jag hade gallerbur till några av mössen och de var inte så bra tycker inte jag,vissa gnagde enormt mycket,vilket var ett väldigt jobbigt ljud. Dock fick de aldrig sår på nosen.
Jag föredrar iallafall Duna Bur eller IKEA-samla låda (den största storleken!).
MVH Wilma
okej, Jag har en gallerbur och det är inte kul att höra när den gnager i gallret och klänger och faller. :(
Jag säger akvarium och terrarium, men om det ska vara av galler och duna, så väljer jag duna.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#5 Oj,glömde helt bort akvarium och terrarium!;) Självklart tycker jag att akvarium och terrarium är minst lika bra som duna, om inte bättre.
MVH Wilma
Jag har ett terrarium (ganska stort) det är bara taket på terrariumet som behöver lagas och sen är den som ny! :))