Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 672 ggr
[Elwania]
0

Bur funderingar

Hej!

Jag har en hamster som är ca 1½ år. Han bor i en ganska stor Bur gjord av plast med lite plastvägg och sedan gallertak. Jag undrar om denna buren är bra för min hamster? Eller ska helst hamstrar bo i Terrarium?

Rebbie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du kanske kan lägga upp en bild på buren så är det lättare att säga. Är det en guldis du har? Hurdan bur/terrarium man har är väl smaksak men om hamstern t.ex. börjar bita på gallret kan det vara bra att byta till antingen duna eller akvarium. Kanske det viktigaste är att buren är tillräckligt stor, vad är burens mått?

Jolinn
0

Bild ?

[Elwania]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Ja bild kommer senrae, han biter inte på gallret och klättrar inte heller. Det är en gukdhamster…

liinnea
0

Man kan väl i stort sätt ha vilken Bur som helst till en guldhamster så länge den är tillräckligt stor. Och om det är galler och hamstern inte är en gallerbitare så fungerar nog det också bra! Men själv tycker jag att akvarium/terrarium är mycket snyggare. :)

mjuhm
0

Det du beskriver låter som en Duna-bur & sånna funkar utmärkt. Så länge burarna är stora så funkar vilken Bur som helst.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥