Klotterplanket 49
Den gamla diskussionen hittar ni här ->
Varsågod att lämna ett par rader här i det nya planket 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
WIIHOOOO! 1a!

Alltid kul med en ny fräsch tråd när den gamla börjar bli seg som sirap.
Är avundsjuk på alla som ska till SM på lördag, jag vill med!!!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

#2 Du kan få ta mitt gäng och åka istället för mig. Min migrän asgarvar mig redan rakt i ansiktet och säger: jag ska nog ställa till det för dig!

#3 Tyvärr skulle det betyda att du får åka till Varberg och hjälpa till och köra/hålla i agilityuppvisning. Den är anledningen till att jag inte åker till SM.
Hoppas migränen skärper till sig tills på lördag!
Medis på akvariefisk.

#4 Agility var längesen, men då håller jag nog hellre reda på hampisarna.
Du kan ju hålla tummarna för syskonen Kiwi och Mango under tiden. Och gärna de andra också såklart.

#5 Jag ska hålla alla tummar för hela gänget såklart, men extra mycket för syskonen! =) Här är 9 till som lovar att hålla tummarna med! Med lite övertalning så kan jag nog få hundarna och sonen att hålla tummarna med, så om ni inte kammar hem storslam så vore det konstigt med alla de tummarna ihop. ;)
Medis på akvariefisk.
Hmm.. Ska jag ta med både Kokos och hennes unge Cola (utan att ställa ut Cola) Eller bara ta med Kokos till SM? 
Jag ska inte heller till SM, nån som blir förvånad..? Näe förmodligen inte. Jag får nog skriva den dagen jag faktiskt Ska dit istället, då lär väl folk trilla baklänges xD
Bor way to far away helt enkelt 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag ska inte heller till SM. Hade tänkt det men så ångrade jag mig, tänker ställa ut någon annan gång i stället. Det passar inte så bra för mig imorgon.
Måste visa en kul bild på Pysen som jag tog nyss. Han sitter vid min systers matte bok och block.
"Gääääääsp, vad tråkigt…"
Mvh Alicia.
#9 haha,gul va gulligt kort! Men vadå, läxor är ju tråkigt! Tack och lov är min skoltid över för länge sedan.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
#10 säger detsamma, man vill ju inte ha en massa läxor på eftermiddagarna. Då vill man ju va ledig ^^
_
Så då har man skickat in en ansökan om medlemskap i SHF :D Äntligen! Efter flera år får man äntligen bli medlem <3

Är så sugen på att få veta resultaten från SM, önskar att det fanns liverapportering! =)
Medis på akvariefisk.
Hörde nyss ett fasligt oljud från Casandras Bur! Hon hade fått totalt nog av sina ohyfssade döttrar! Så jag plockade upp Casandra och hon var rent av sagt irriterad av allt ohyfs som hennes döttrar hållit på, så hon hackade rent sagt tänder! Det är nog första gången jag hört sett min gulliga Casandra hacka tänder.
Men ok,jag förstår henne också till lika! Vem skulle orka med barn som hoppar på och skall muckar gräl med mamma genom att flyga på henne och skall brottas med henne stup i kvarten. Inte undra på att Casandra fick nog till sisst! Bråkmakerskan som var värst, var ingen annan än Dubbel-Babe.
Så nu har mamma Casandra fått en ägen Bur där hon just nu tagit en lättnads suck av att slippa sina bråkmakerskor till döttrar.
#13 håller med :) Jag planerade att åka, men ändrade allt i sista minuten.
Får man veta vilka som vann?
#13 Jag vill också veta! Min hamster är där nu och det känns sååå spännande.
Jag skulle ju låna iväg Tom till en tjej så hon kommer ta med sig Tom och hans resultat papper så jag kunde åka iväg och rida och slippa åka tillbaka. Är rätt glad att jag inte behövde åka tillbaka dit för att bara hämta resultat papper, tog nästan 2 timmar att åka dit kommunalt.
Det var en hel del hamstrar där! Såg ut som vissa uppfödare hade med mig 100 hamstrar var. Fler hamstrar än på mina tidigare utställningar tror jag.
#15 Klockan sex tidigast är det prisutdelning. Så ikväll så får vi nog veta lite resultat i alla fall
.
Mvh Alicia.

#16 Var det någon som fotade? Vi som inte är där vill ju veta och se så mycket som möjligt! :)
Medis på akvariefisk.
#17 Hm… Jag var där rätt kort tid. Men någon borde ju ändå fotat. Jag vet att Artlink som jag lånade Tom till hade med sig systemkameran och fotade min Tom. Så vi får se
.
Jag har lite foton från en annan utställning annars.

Mvh Alicia.
Fick hålla i en dvärghamster idag… Var flera år sedan jag ägde en själv och fick hålla i en. Jag blev helt förälskad. De är så söta, så mulliga och mjuka
.
Är super sugen på att skaffa vintervita dvärgar nu. Men jag tror inte jag får *suck*.
Men om jag smörar lite, mutar med städning så kanske
. Det brukar ju alltid fungera 
.
Mvh Alicia.
#19 inte för mig :( Jag gör det annars friviligt, så det är ju inget förslag man kan lägga fram :P *suck*… Men jag får försöka förklara för dom hur mycket hamstrar betyder för mig och att det är något som jag vill fortsätta med!
#18 Hon fotade rätt mycke :) Jag fotade också, men råka ha VGA upplösning >_> Upptäckte det efter ett tag, så några bilder som jag blev nöjd blev nu små :/

Jag vet vem som vann! :P :P :P Nannananananananaaa! 
Sitter och är helt slut efter dagen idag! Man blir lagom slut i huvudet efter en utställning måste jag säga! Men det var en super trevlig dag iaf! Är nöjd med dagen och råkade bara komma hem med EN hamster mer än tänkt. :P Haha! Fast nej egentligen inte då en annan jag skulle ha fått hem kom inte, men han kommer iof senare. ;P Men det gjorde ju att det idag vart precis så många det skulle bli! ;P Thihi!
// Nathalie

#22 Nämen, kom du hem med en hamster?
Suck,nu är jag i mina värsta dagar! Får ingen söm pga allt grubbel…
#22 Jag var också helt slut. Gick för att vila nån 5 minuter i sängen. Somnade i nån timme, sen mådde jag skitdåligt när jag vakna xD Kroppen kändes helt avdomnad och jag hade legat på min arm så den var helt flummig, haha :P

Har precis lämnat av min d.s pojke till en familj vars dotter fyllde år igår. Den ska heta Erik efter Erik Saade berättade hon för mig.
Så jag ser framför mig lilla Erik dansa och sjunga till Manboy hemma i sin dunabur och svänga på sin lilla kjol.
Usch har ont i halsen och känner mig hängig. ja det är ju bara att dricka enchinagard, även om det smakar som gift…
Måste bli frisk tills skolfotot! Vill även vara med på vårt spex foto. Vi har temat "Baksmälla". Lite konstigt tema då inte många vet hur en baksmälla känns i min klass, jag vet inte det heller. Jaja bara att härma de vuxna
.
Mvh Alicia.
Låg igår vid havet och tittade på stjärnorna med Erica. Såg 4 stjärnfall på en timme! Önskade mig samma sak alla gånger. Dock så listade Erica och mamma ut vad jag önskade mig. Men vad gör det? Min önskning gick ju igenom. Heheheheh
.
Ska få 2 vv dvärgar
. Hehehe nu tror jag på stjärnfalls önskningar
.
Mvh Alicia.

#26 Haha nu ser jag Eric Saade framför mig i kjol!! Hahahahahaha!
Idag har jag varit helt slut! Trött, borta i huvudet och bara allmänt seg. Men har varit iväg och kollat på min lillasyster som har haft hoppträning idag. :) Hästhoppning då da. ;)
Nu sitter jag och kollar på CSI NY. Äntligen ett avsnitt jag aldrig sett tidigare! ;P
// Nathalie

#28 Ja, hoppas att det blir några bebbar här då! 
#30 Hahaha!

Har jobbat idag och byggt ihop en massa burar. Fick ihop 2 och en halv! :P Den där Duna Fun Large är mig en bråkig Bur måste jag säga! Om jag någonsin köper en sån så vill jag ha den färdigmonterad! :P Haha!
Byggde även ihop Ferplast cirkusbur! Älskar utseendet på den! Riktigt rolig liten Bur! ;)
Sen hade vi fått in en ny Bur från Ferplast. Favola heter den och den vart jag riktigt sugen på faktiskt! Den påminner om Rainbow burarna lite med den höga botten fast denna har ändå ett hyllplan som gör att det borde inte komma någe spån eller nått utanför! ;)
// Nathalie

Igår fick jag hem en ny liten hamsterdam. Skärgårdens Åskan med Blixten. Hon är huuur söt som helst! *glad*
Tänkte försöka fota henne ikväll och dela med mig. =)
Frågan är vad jag ska kalla henne…
Medis på akvariefisk.

#33 Hon var nog den minsta lilla tös jag sett tror jag. Såg henne i hela högen bland hennes syskon och förstod direkt vilken du skulle ha.

#34 Tja, jag kanske är lite förutsägbar… ;) Men till mitt försvar så visste jag bara att hon var svart sköldpadd när jag tingade, inte hur hon såg ut. ;) Ibland ska man ha tur med. ;)
Medis på akvariefisk.
#32 Jag har en 2 Duna fun large åt mina hamstrar och jag är elva!! Dom är ju jätte enkla!!
// Julia

#36 Du kanske ska komma och jobba på mitt jobb! ;D Haha! Det var översta hyllan som bråkade för mig! Plus att den var felgjord, så där röret ska gå ner i buren där gick trappan från hyllplanet ner, dom ska ju komma från olika sidor men denna Bur var felgjord vilket gjorde det hela lite knepigare men jag fick improvisera så gick det bra sen. ;) Men som sagt översta hyllplanet var bråkigt att få att sitta ordentligt men till slut funkade det! ;)
Idag har jag byggt flera burar och även stora kattlådor. ;P Criceti Deluxe har jag byggt idag. En riktigt läcker Bur måste jag säga! Den vart jag väldigt intresserad av men den kostade ju bara ca 100kr mindre än maxi dunan som är 1m så då känns det ju mer värt att köpa en sån som bebisbur än en criceti deluxe. För inte skiljer det så mycket på 785 och 895kr. Duna Fun large kostar btw lika mycket som maxi dunan på 1m, dvs 895kr! Lite roligt tycker jag då duna fun large bara är 70cm (har jag för mig) men mycket högre. ;)
// Nathalie
Åh blir så förbannad. Har varit tvungen att stänga ner gästboken på hemsidan då två killar i min parallell skriver många inlägg som innehåller olämpliga saker. Inte roligt alls då vi fått många klagomål eftersom detta inte är första gången som de skriver.
De skriver saker som: söta hamstrar gå gärna in på min blogg och så är det en porrsida, kan man få köpa en hamster och steka den? kan man micra en hamster? M.m. Väldigt omogna saker.
Blir så förbannad på dem. De vägrar fatta att det verkligen inte är okej att skriva så. Vet inte hur många gånger jag ska behöva prata med dem…
Ibland märks det verkligen att tjejer är mognare än killar.
Mvh Alicia.

#38 Kan du inte fixa en gästbok där man måste godkänna kommentarerna innan de syns? Det borde ju lösa problemet ganska bra, går iaf fortare än att vänta på att den typen av personer ska mogna. ;)
Medis på akvariefisk.
#39 Har försökt se om det går att fixa. Men verkar inte som man kan det. Lite jobbigt att nästan varje dag logga in och ta bort inläggen som de skriver. På bloggar så är det busenkelt att ändra så att man måste godkänna koommentarerna innan, men kan inte hitta den på hemsidan. Någon som har one.com som vet?
Mvh Alicia.

#40 Annars är det väl bara att fixa en gästbok från någon gratissida och länka den, finns väl mängder av såna att välja mellan. Om du är van vid blogger så kan du ju lägga upp en blogg med ett inlägg som man får kommentera som gästbok.
Medis på akvariefisk.
#41 ja får bli något att fundera på. Fortsätter det såhär får jag helt enkelt göra så. Vår gästbok är väldigt uppskattad så vi klarar oss nog inte utan.
Mvh Alicia.
#38 Jag antar att dessa killar känner dig eller hur? Vissa killar som känner en och har fattat tycke för en vet inte hur de skall vara inför sina vänner och samtidigt vara hemligt kär i en. Dessutom är de som du säger väldigt omogna i den åldern! En orsak varför jag i din ålder gillade killar mellan 17-20 år bättre. Oj,jag har varit svårt mobbad av killar när jag var ung. Värstingen hette Patrik,som jag tyvärr var kär i. När han fick nys om det började han retas ännu mer. I högstadiet började ett gäng killar retas och mobba mig. Var skit jobbit! När jag var 18 år gick jag ut på krogen som vi på min tid kallade för källarn. Där mötte jag en av killarna som mobbade mig i högstadiet…Det hade ju gått fyra år så jag kände knapt igen honom.
Hej sa han! Jag måste komma be om förlåtelse för hur hämsk jag var åt dig med att retas och mobba dig. Men jag var så djävla kär i dig att jag inte viste vad jag skulle ta mig till. Jag var ju para en ung pojkspoling då som inte viste bättre. Jag skrattade och sa " Det är lugnt,det är glömt det redan! Men tack för din förlåtelse det värmde gott! Sedan gick han..
En tid senare gick jag till en annan kroog. Där såg jag till min fasa värstingen Patrik, Blev nervös och tänkte. Jasså glädjedödaren är här! Blev lite småsur över att han var där,då jag mått bäst av att slippa se honom och minnas klass 5 och 6 där han mobbade mig som värst och fick mig att skänna mig rent av skit inför mina vänner.
Nå hur som hälst så ser jag till min fasa att han kommer emot mig,tillsammans med hans gammla klass kamrater. Försökte ignorera honom genom att inte lägga märke till honom! Plötsligt står han där framför mig och säger hej, läget! Jag ville komma be om förlåtelse för att jag var dum och mobbade dig som ung! Så skall du få en puss för att du är så söt och som plåster på såren! Snacka om min förvåning och häpnad! Jag, rådnade lite sa tack så mycket. Det där är glömt nu! Han log sedan sa han " Skönt att höra, för jag har mått hjätte dåligt över hur elak jag var åt dig i lågstadiet, jag var ju bara en bråkstake till pojkspoling som inte viste hur man skulle bete sig inför söta tjejer". Sedan gick han.
Så jo, dom är otroligt omogna killarna i den åldern! Förstår att du blir förbannad av att läsa sådana irriterande saker på gästboken. Bäst skulle det vara om du hittade en gästbok som hade inställnings alternativ som du kan välja vilka inlägg som skall synas…
Har haft en jobbig skitvecka. Har knappt hunnit med djuren, bara det allra nödvändigaste som burstädning och mat
Är inte van att ha det så, jag har ju alltid massa tid för mina älsklingar i vanliga fall. Har lite dåligt samvete faktiskt.
Tur att min dotter finns och kan gossa med dem så de iallafall fått liiite mys under veckan som gått.
#43 Vad roligt att egentligen alla killarna tyckte du var söt och så som liten, men var för fega nog att säga det och gjorde tvärtemot vad de ville och skulle göra.
Dessa killar är inga mobbare direkt. Jag har gått i samma skola som dem i 9 år nu. Så vi är lite vänner. Men de verkar tycka att det är väldigt kul att retas om våra hamstrar. De det inte verkar ha fattat är att det inte är det minsta kul.
Jag chattade länge med en av killarna igår och jag fick honom äntligen att fatta att det inte är kul. Han är rätt snäll och inte den som håller på mest.
Idag är jag riktigt förkyld så jag stannar hemma från skolan. Känns som nöästan alla verkligen är sjuka nu!
Mvh Alicia.
#45 I mina öron låter det som om någon av killarna eller båda är hemligt kär i dig! Därmed retar de dig för att de inte riktigt fattar bättre eftersom de inte är så mogna ännu! Tycker du skall tala om det för dem att om de tror att de skall ha schans att hitta en brud och om de har behålla henne så får de ta mig tusan växa upp. Ingen tjej vill ha en barn unge till pojkvän.
Jag fick höra att de har hittat den 15 åriga tjejen nu som har varit spårlöst försvinnen i veckor. De hittade henne död i en sjö drunknad! Fruktansvärt att höra sådant då man är gammal nog att kunna vara hennes mamma…
Det är hämskt när unga och barn dör så unga! HEMSKT!!!
#46 Hehe ja kanske det. En kille går det lite rykten om att han gillar Erica. När ryktena började så betedde han sig annorlunda och så blev han lite elakare. Så tror nog att det stämmer.
I denna ålder är killarna rätt omogna, 15 år. Puberten har stardat på riktigt för killarna. Lite tur att vi har sexualkunskap just nu så vi kan läsa om förändringarna hos de båda könen i puberteten. Det ger än mer förståelse. 
Usch vad hemskt, det är som om någon i min klass skulle dö. Var det i Finland eller i Sverige?
Mvh Alicia.
#47 Ja sexualkunskap är mycket viktigt att ha i skolan så man får lära sig vad som händer med en under puberteten mm. Mycket viktigt anser jag eftersom det kan vara lite skrämande om man inte förstår vad som händer samt ens känslor och hormoner som styr pga detta.
Det var här i finland! Polisen hade försökt hitta henne i flera veckor efter att hon raporterats försvunnen. Vet inte vilke sjö det var där de hittade henne,det fick jag inte reda på.
När jag var ung så var det flera unga människor samt även vuxna som spårlöst försvan från Viking och Silja line färgorna. De har börjat misstänka faul play (mord,rån mm) att någon har blivit knuffad över bord när de varit ute på däck,då har de varit ensamma! Så planerar du resa med färgan ensam någon dag i livet,gå INTE ut på däck ensam. Man vet inte vilken mysko idiot man kan stöta på som knuffar över dig från båten och går iväg med dina kreditkort och pengar sedan i handen.
#48 Nej vad läskigt, har alltid varit lite skraj för att stå nära räcket och titta ner när jag åker stora båtar.
Vilka idioter som knuffar ner folk från stora båtar. måste vara en hemsk död full av panik. Om man inte dör av fallet så sugs man ju in i motorn. Usch vill inte ens tänka på det…
Mvh Alicia.
Att sitta och lyssna på Lou Bega får mig att tänka på min älskade Lou Bega. MIn underbara blackyellow hane som dog helt oväntat endast 1 år och 2 månader!
BREV TILL LOU BEGA
Lou,min älskade Lou! Jag saknar dig så! Dina underbara klara glada svarta ögon. Ditt underbara leende som varje kväll mötte mig och fyllde min själ med värme och ljus! Din oemotståndliga charm och din sociala underbara personlighet. Saknar att sitta och kelas och pussas med dig. Du var ett underbart kraftpaket på hela 160 gram. En riktig snygg hunk som alltid talade till damerna högt och tydligt så att de skulle veta att du fanns där för dem om de behövde dig. Varför älskade Lou gick du så tidigt bort min lilla älskling! En gråmulen dag 7 Juli. Saknar de glada leendet och ögonen som tindrade så när du såg mig komma. Saknar ditt pratglada jag när damerna var på humör för lite lovin. En kväll 2-3 veckor efter din bortgång hörde jag din underbara glada ivriga röst igen. Du talade som du alltid gjort när någon dam varit på lite kärlekshumör. Men denna kväll talade du till mig som om du var rätt intill mitt öra eller enbart 10cm ifrån. Talade fast inga damer var på humör, för du ville bara tala med matte. Visst Casanova,den ända som då var vaken hörde dig när du talade,det såg jag. Jag bara önskar att jag visste vad du sa till mig! Men jag tar det som ett tack till ett lyckligt,trygt,kärleksfullt och bra liv med mig och som ett farväl! Åh,LOU! Min älskade Lou Bega vad jag saknar dig! Jag älskar dig min lilla älskade vän!
Din Matte
Lou Bega fick namnet efter Artisten Lou Bega! Denna video får mig att tänka tillbaka på min underbara älskade Lou Bega!
Jag vet att jag bara skriver detta från ingen stans har gjort en tråd men ingen svarar så kan man ge hamstrar paprika isåfall vilken färg (har alla)
På musiken ska vi bilda band och spela upp en låt om några veckor. I mitt "band" så valde vi låten "Wonderwall" med Oasis. Jag ska sjunga eftersom jag inte är något vidare bra på instrument…
Lyssnar på den låten om och om igen och sjunger med för att få in låten. Har verkligen tröttnat på den låten nu efter att ha spelat den ett par tiotals gånger.
Men jag vill lära mig den fort utantill så jag kan träna på min sång mer. Vill få MVG denna gång
.
Mvh Alicia.
#53 den tränade vi igår på min första gitarrlektion :P
Shit, har blivit svarthårig nästan! Skulle färga håret mörkbrunt men det blev ju nästan kolsvart :P Är så van vid att jag knappt märker nån skillnad när jag försökt färga det rött, så nu tänkte jag dra till lite liksom :P Såhär i efterhand hade jag nog valt hasselbrun eller nått sånt :P
#55 Var glad att det blev svart! För herrans många år sedan fick jag med mitt blonda hår för mig att jag ville vara svarthårig och gick och köpte mig en toning. Sagt och gjort så hade jag i färgen, den fick verka och så sköljde jag ur och tittade mig i spegeln. Och det var absolut helt skrikande lila! Jag menar verkligen lila inte en gnutta svart…bara lila! Hahahaha…jag hade köpt färgen som då hette tulpansvart och på ett mörkt hår blev det då svart med lite skiftningar i lila…jättesnyggt! Men på mitt blonda fastnade visst bara den lila färgen. Gissa om jag tvättade håret några gånger den dagen? Men det slutade med att jag fick gå till frissan och fixa till det lite med brun toning :D))
#55 har du gått och blivith goth?
Nu är det äntligen helg och man kan slappa lite :) Har lite läxor tuvär att göra, men annars helt slapp o ledig.
Planerat en långfärd med kaninen och sedan låta hamstern springa såklart i en rolig inhängnad… får se vad det blir x)
Är överlycklig. Har gått och blivigt hamsterägare :D 100% min nu :P Jippi!!
#58 Vad kul och skönt. 
Blir ridning för mig i helgen. På söndag börjar äääntligen mina ponny cups träningar.
Ifall någon vill veta vad ponny cupen så är det en cup mellan olika ridskolor. Alla ridskolor tar ut ett hopplag. Hopplagen åker runt till olika ridskolor där först den riskolans 6 hemma ryttare rider på 6 ponnyer och hoppar en bana. Sen får bortaryttarna sitta upp på deras hästar som är helt okända för dem och hoppa samma bana. Det laget med minst fel vinner.
Lagen kommer ju också till ens egen ridskola.
En lite speciell men sjukt rolig cup
. Man lär känna andra och får alltid en maaassa gott fika.
Mvh Alicia.
#59 åh vad kul det låter!
Jag rider också, men vi hoppar nästan aldrig tuvär :( Vill börja på hoppgrupp, men det är alltid fullt -.-.
Nu blev man väldigt intresserad :) Fast synd att jag ej får rida ponnyer, är för lång :'(
#60 Men en Islandshäst får du ju rida. 
#60 En av mina fördelar med att vara rätt kort
. Fast rider också häst eftersom min familj äger ett varmblod
.
Mvh Alicia.
#61 ja iof xD Men dom har inga islandshästar på min ridskola :(
#62 Ja! Skulle också vilja vara lite mindre. Men nu är man den man är och det går inte att ändra på hur mycket man än vill ;P Får hoppas att det finns sånthär för häst ^^
#63 Det finns det! Det finns inte på lika många ridskolor. Men det heter Stockholms Cupen i Stockholm vet jag
.
Mvh Alicia.
Var ute och fotade en av katterna i eftermiddags :).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Frida; jag älskar din vattenstämpel, jag vill också ha en så flaschig!! Just nu skriver jag bara med tråkig text i paint i brist på annat buhuuu 
_
#66 Underbar avatar
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Kul att min häst råkat krocka med sitt huvud när han blev rädd i ridläraren som har träningen imorn så hon fick hjärnskakning! Hästar är farliga djur…
Mvh Alicia.
#68 Hästar är inte farliga djur! Små olyckor kan hända spelar ingen roll vilket djur det gäller när det kommer till rädsla.
#69 Dock är ju hästar så stora och tunga, så dom blir farliga om dom ex blir skrämda.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Dags att stoppa in öronen i ett par hörlurar och dricka te och äta gooodis….
#69 Jo men jag säger som #70. Hästar är väldigt stora och tunga och kan bli väldigt farliga om de blir skrämda. Min häst är väldigt lugn, orädd och så i vanliga fall. Men han blev skrämd (vet inte av vad) och råkade nocka henne i huvudet.
När hästar blir skrämda så kan de ju faktiskt bli väldigt farliga. 
Mer för det mesta är hästar underbara djur
. Men man ska även hur mycket man än känner en häst aldrig lita till 100 % till en häst. Som jag skulle aldrig sätta mig på en häst hur snäll och pålitlig den en är utan hjälm.
Mvh Alicia.
#72 Dåraktigt att rida utan hjälm! Det har jag alldrig gjort! Lika dåraktigt är det att rida ensam i teräng! Inte för så länge sedan dog en tjej som red ensam i teräng när hästen började skena när den blev rädd och ingen annan var med för att försöka stoppa den rädda hästen med sin häst. Hon bröt nacken och hon hade hjälm. Jag rider allrdig ut i teräng ensam. Jag lärde ut galopp till unga ryttare när jag var yngre och sa till dem att om din häst blir rädd och skenar så skall du se till att stå upp i fältsitts som en jockey gör! På detta sett har du bättre kontroll över balansen så du inte ramlar av, låt hästen springa av sig en stund så lugnar den ner sig till sisst. Många ryttare som jag lärde detta har kommit och tackat mig och sagt att detta har hjälpt dem att hålla sig kvar i sadeln på en skenande skrämd häst så de inte har slagit sig om de skulle ramlat av. Så detta kan ju vara något att lägga på minnet nästa gång en häst skenar. Jag älskar fart och gillar när hästen springer hårt! Brukar gärna lunka iväg till en travbana och galoppera som en fartdåre på travbanan ibland. Men då gäller det att ha ett fullblod och inget varmblod…hehehe
#73 Ja, jag var förut medryttare på en framgångsrik tävlingsponny med mycket nerver i sig. Hon var väldigt opålitlig och brukade stegra mycket på uteritter och sedan kasta sig iväg i sken. Bästa sättet att få stopp på henne var att ta hårt i ena tygeln och släppa efter på den andra. Det gör att hästen kommer i obalans och måste stanna för att inte ramla.
Men slutade efter några månader på den hästen. Man måste ju kunna rida ut utan att hästen stegrar, skenar och bockar.
Har ett svesnkt varmblod, alltså ingen travare om du råkade tro det
. Jag älskar också fart! Fast vår häst är lite seg av sig. Fast han kan få en jäkla fart ibland om man taggar upp honom, fast han är ju alltid snäll när man galopperar fort
.
Mvh Alicia.
#74 Jag minns när jag var yngre och red på ridskolan! Där fanns en häst som de kallade saku. Han var palomino i färgen men var blandad med fullblod! Han var nervig och framåt! Men ibland stegrade han sig, men det brydde jag mig inte i,det var inte så ofta han gjorde det,men de övriga tjejerna var rädda att rida på honom. Jag igen älskade att rida honom,så ridläraren gav mig saku varje gång för gon viste att jag gillade rida honom och att de övriga var rädda att rida honom. Så det blev automatiskt jag som fick honom. hahaha
Minns när jag var på ridläger i umeå så skulle vi fara till sommarhagen efter en ponny häst vi ville rida. Där såg jag den vackraste svensk varmblod jag sett! Han var svart och hade en stjärna på pannan om jag inte minns helt fel. Han hette Elf så jag bestämde mig att ta honom eftersom han hade min favoritfärg.
En tjej frågade skall du ta den där och höjde ena ögonbrynet. Jag sa,naturligtvis han är ju svart, sa jag och småskrattade. Hon sa inget mer då. Sedan när vi hade ryktat hästarna, sadlat och började vår ridlektion så var elf glad,frammåt och ivrig att jobba. Senare på kvällen när vi hade fika och hästarna fått kvälsmaten så fick jag veta att jag tagit ridskolans lataste häst…hahaha. En tjej sa, jag vet inte vad fan du gjorde men jag har alldrig fått den hästen att lyda mig och att jobba på en lektion. Han är så djävla lat och envis att han knapt orkar eller vill röra på sig. Jag undviker alltid den hästen för han går ju ingen stans och vill inte jobba. De övriga tjejerna instämde. Jag gapade av förvåning! Skojar ni frågade jag,han går ju hur bra som hälst,han var ju hur ivrig och framåt att jobba. Det var tyst en sund sedan säger en tjej. Du är nog bara en bättre ryttare än oss och så tror jag Elf gillar dig,sa hon och log! De övriga tjejerna instämde! Det var ganska kul att höra att man måste vara en duktig ryttare om man kunde rida Elf. Hahaha jag tyckte han var hur bra som hälst! Märkligt, jag har haft tur med andras problem hästar! Hahahaha
Elf kommer jag alldrig att glömma,för han var lite speciell! Mins när jag satt i sadeln och kände att jag var på väg att svimma så jag stannade honom och skulle sitta av. Jag hann inte äns hoppa ner från hästen innan jag svimmade! Vaknade sedan på marken och såg Elf troget stå där och tittade på mig och undrade vad som hade hänt!
Tjejerna i gruppen berättade senare att Elf brukade normalt springa iväg så fort ingen höll i eller trillade av sadeln. De blev mäkta förvånad att han stod där stilla och bara tittade och snusade på mig. När jag sedan kom tillbaka från första hjälpen med min arm i bandage så såg Elf på mig med en medlidande undrande blick om han var orsak till bandaget! Han snusade på min sjuka arm och hans ögon var fulla av medlidande!
Jag sa åt Elf " Oroa dig inte grabben jag blir nog helt återstäld och det här skall du inte klandra dig för! Det var absolut inte ditt fel gubben,utan det var bara jag som svimmade." Jag smekte honom på pannan när jag sa detta och den blick han gav mig efteråt var mer en lättande blick. Han hade tydligen varit orolig för mig den stackars hästen!
Som sagt det är en häst jag aldrig kommer att glömma.
Vad roligt! Hästar är verkligen speciella djur de.
Lite samma sak som min sköthäst Spot. Har varit skötare i 4 år på honom nu så efter en lång tid har han nu börjat lita på mig. Han är väldigt aggressiv mot folk. Men han är annorlunda med mig nu eftersom jag genom åren lärt känna honom och vet exakt vad man inte ska göra med honom, inga plötsliga rörerlser, inte stirra på honom, man ska inte skälla på honom och slå till honom när han är dum. Blir bara värre då. Man ska vara glad och försiktig och gå långsamt fram, men ändå visa att man har högre rang. Han är världens underbaraste då. Nu för tiden får jag tillochmed klia honom i pannan! Det fick jag inte förut Han är super ansiktsskygg. Han är egentligen väldigt kelig av sig och älskar bli kliad.
Men det har ju mycket med kroppsspråk att göra.
Ibland kan det ju vara bra att inte veta hur hästen man ska rida är. Jag skulle en gång rida en väldigt stark ponny i hoppning. Alla sa åt mig att det bara blir värre om man tar i honom, man ska mest sitta och styra. Men det gick inte bra då.
Gick bäst när jag tog i honom utan att det blev dragkamp, lite i taget och lätta. Så ibland är det nog bäst att rida efter hur det känns bäst själv, inte lyssna på alla andra.
Imorgon ska jag rida ett envist russ på ponny cups träningen. Har fått rida honom en hel del och han är rätt rolig. Men han har en liten dålig ovana att stanna rätt ofta på hinder. Men han kan ibland hoppa otroligt högt över vissa läskiga hinder. Tycker denna bild ser lite rolig ut:

Mvh Alicia.

Idag dömde jag (hund)agility DM i småland, det var min examination, sista delen av min utbildning till officiell agilitydomare. Jag blev godkänd och nästa helg ska jag döma min första officiella tävling! *glad och stolt*
Medis på akvariefisk.
#97 Grattis!
WOW! Idag la jag märke till att till och med Casanova har en bra början till en tjock mantel! Han har börjat bli rejält lurig i kroppen..
Usch, känner att det här inte är min dag eller överhuvudtaget min helg! Tankpridd som bara den och känns som om jag vill gräva ner mig!
Borde tagga till lite, tur som bara den att man har djuren att sysselsätta sig med!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Åååh, träningsvärk i ryggen! Men det får jag stå ut med. Gick så bra så det inte är sant igår på träningen. Inte en endaste vägran, förbispringning eller rivning!
Imorgon är det skolfoto och spexfoto. Vi var tvugna att ändra temat på spexfotot pga av regler, regler och regler… Nu har vi tema Donken (Mc donalds). Känns inte som vi kunde haft ett tråkigare tema…
Mvh Alicia.
Hem efter att ha paddlat havskajak… Pjuh.
Vad har man missat här då måntro?
#84 inte så mycket skulle jag tro, men lät jobbigt att paddla havskajak! Är du nån friluftsmänniska eller hur hamnade du i en kajak 
_
#85, Haha, jadu… Det var jobbigt kan jag lova. Tänker tillbaka på förra året då vi paddlade en mil (i fågelväg), 6 timmar bara veva med årorna i motvind.
Eller fjällvandringen. Mil efter mil, per dag.
Eller skidåkningen i vintras
4 dagar, från öppningsdags tills liftarna stängde. Gissa om man lärde sig att åka fint!
Går Nv inriktning Adventure, innebär kurser i friluftsliv. Får alltså betyg i att paddla kajak, klättra, åka skidor, vandra, sova ute, bestiga berg, laga gourmet på triangiakök och slita arslet av mig.
Något annat än att sitta vid skolbänken varje dag 
Nedan: Död kajsa påväg upp på fjället. 14 kg på ryggen.
#86 Haha förlåt men jag kan inte låta bli att skratta åt bilden
. Jag kan verkligen tänka mig in i hur det känns att vandra omkring med vikten av 14 mjölkpaket på ryggen
.
Mvh Alicia.
Jaha!! Då är jag med, herre gud alltså.. snacka om att få uppleva saker
Tycker man att det är roligt med lite slit i naturen så låter det ju som en toppen tillvaro, alltså.. visst låter det jobbigt. Men det är ju jobbigt på ett annat sätt än att bara plugga!
_

#86 Underbar bild! Tog en stund innan jag såg vad som var upp och ner och fram och bak där.
#87 Haha ja, vi har ju samlat på oss en del "dö bilder" på turerna
Helt sjukt egentligen vad en människa orkar göra! Speciellt lilla jag utan både muskler och kondition…
#88 Hahaha nja, det finns tillfällen jag har legat i tältet på en hård kotte och undrat vad f*n jag egentligen håller på med.
Tillfällen där regnet piskar en i ansiktet och toalett pappret är dyvått när man ska torka sig, då man är vrålhungrig och får jord i maten,
när man vaknar upp av att en spindel kryper i ansiktet, när ens tältkamrat fiser på en omedvetet i sömnen, om skavsåren tar över fötterna (och händerna i vissa fall), då man råkar sjunka ner till höften i lera, när man inte duschat på fyra dagar och när man upptäcker att man slagit upp tältet på typ fyra kottar som ligger rakt under ryggen på en.
Listan kan göras lång 
En till fin döbild efter att vi bestigit sylarna i jämtland!
(dock inte jag…)

Ha, ha, sova på en kotte:)
Ser ut som om det är Moses som har lagt sig ner och havet delade på sig.
hahaha, jaa.. det lät som att listan kan göras rätt så lång *skrattar*
_
#14 hur KAN du bara antyda att MIN lilla tös skulle vara så hemsk? :O
Vad är det för odjur du har tvingat på mig ahahhahahahah!
Ska bli intressant att få hem henne >.<
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
#94 haha ingen fara du vet ju hur tonåringar kan vara ibland för mammor, lite jobbiga att handskas med hehe! Iingen fara hon är helt go och mysig som hälst! Ett riktigt litet gose troll.
Du kommer att bli så nöjd med henne! Hon är riktigt kraftig och fint byggd och vacker nalle huvud. En riktig könhet för ögat!
Jag tror dig absolut, hon ser ut om en riktig mysbjörn!
Och eftersom hennes far är sååå himla lovordad, och vad jag förstått så är hela släktet som mamman kommer ifrån, likadan. Det hade ju varit ganska konstigt om inte Babe hade blivit likadan ;) Perfekt förstahamster!
Idag flyttade kaffemus in. 
//Frida
Vet någon var aussien håller hus! Har någon sett till henne här på HIF de senaste dagarna?

#97 Naw! Jättegullig!
Medis på akvariefisk.

Är stolt över min snart treårige son som ser skillnad på hamster och mus på bild. Nu jobbar vi på att se skillnad på råttor och möss. ;) (Jag är en bra mamma, lär bara sonen viktiga saker. ;))
Medis på akvariefisk.

#100 Inte som en tjej jag känner då som var 18år och fick syn på ett marsvin och sa: "Ojj vilken stor hamster!" :S Haha!
Mammas fosterbarn på 6år var med och hämtade mig på jobbet och fick syn på ett långhårigt marsvin och vad sa hon då?! Jo: "Vilken konstig kanin!" Och då har ändå mamma både marsvin och kaniner hemma så man tycker ju att hon borde se skillnaden men inte då! Haha! ;P
// Nathalie
Ingen som vet något om var aussien håller hus! Börjar bli rätt irriterad på folk som inte hör av sig angående hamsterköp när de väl sagt att de vill köpa hamstern….Ok hon kanske är borta,sjuk el så! Men tycker ändå att hon borde svara på mina majl på något sätt och höra av sig ang sin hamster.
Annars får hon skylla sig själv,annars blir hon utan hamster snart.

Idag fyller min dotter 15 år Grattis Älskar dej<3
Även lilla Alva fyller år idag…1 år stor tjej nu
#103 Aussien är hennes användar namn på HIF.
#106 Senast hon var inne och skrev nåt var: 2011-09-06. Så tio dagar sen. Allt jag kan hjälpa till med!
// Julia
Om man går in på henne och kollar statistik så står det:
Inloggningar:
2
Senaste aktivitet:
2011-09-07
Skrivna inlägg:
1
Kommentarer:
5
// Julia

#106 Totalt missat, kände inte alls igen det.
Äntligen har mina gnagarvänner vaknat, ska vara ensam hela helgen, avskyr att vara ensam..utan djuren skulle jag få panik.
Så imorn blir det jobb på morgonen, dvs djuur!
Kaninerna när jag kommer hem och så har väl hamstrarna vaknat lagom tills kaninerna är klara! Skönt som bara den! Sen kan jag sova så är den dagen avklarad! Har sån ångest när jag är ensam hemma..

#110 Då får du hälsa på lillguldiskillen igen då! ;P Thihi! Och så fick vi in en ny guldHONA idag faktiskt! ;) En offwhite! ;) ;) ;)
Fy vad ont i huvudet jag har idag! Har haft Magnolia ute och fått springa lite på soffan men var tvungen att sätta in henne igen för mitt huvud bara dunkar och jag har ju inte någon hage att sätta henne i så att jag kan ha henne under halvuppsikt utan på soffan är det stenkoll som gäller, vilket jag inte alls är "fit for" just nu. Så nu är Magnolia lite "pissed" på mig. :P Thihi! Men hellre det en att hon hoppar ner från soffan!
// Nathalie
Han kommer säkert bara bita mig igen haha!
Åh får akta fingrarna så jag inte stoppar henne i fickan och tar hem henne! Hihi!
#108 men jösses,det var ju inte en aktiv forum tjej. Någon annan som behöver en långhårig sö creme avelshane eller för kel och vill lägga beslag på Dubbel-Tom Tolbox så finns han i Järfälla i Stockholm! Desto snabbare köp desto bättre. Men vill att alla mina gullungar skall få ett bra hem…
Men sluuuuta, det var ju honom jag ville ha
Och jag får bara ta en hamster, jäkla mögskit >.<
#113 Ja, jag hade inget annat för mig så varför inte? Oh! Jag vill ha honom!! men får inte
// Julia
Mina katter är lika lata som sin matte, lol
.
//Frida
Har tagit in posten åt en granne som var borta och så fick jag choklad som tack för hjälpen
Älskar mina grannar
#113 jag vill ha tom också :)
#118 Dubbel-Tom Toolbox Jr är din! Du kan meddela Bruden-Mbuti här på HIF också. Alltid bra att meddela det personligen! Du kan betala in till hennes bankkonto för Tom.
Hamster Bön
Gud som haver hamstrar kär.
Se till mig som liten är.
Vart jag mig i buren vänder,
står min lycka i guds händer.
Lyckan kommer, lyckan går
den gud älskar lyckan får
AMEN

Har varit i Kista gallerian idag tillsammans med min lillasyster och systerdotter och kollat på Jedward och blev riktigt förvånad över hur fräcka folk är! Dom trängs och har sig och tar absolut inte hänsyn till att man går och bär på en liten bebis!! Det var liksom inte bara dom som ville komma fram där vi gick utan jag och William ville också bort från allt skrik och högljudd sång!
Sen när man är på väg bort mot leksaksaffären och där då slutar ju självklart Jedward och spela så då ska ju alla små fjanttjejer springa bort till Åhlens så fort som möjligt för där ska signeringen vara och då ska dom självklart komma fram först så då kommer dom i full fart rakt in i ryggen så att man nästan ramlar, och ja jag bar fortfarande på William då!
Sen fanns det en liten gång tillbaka när man skulle bort mot bilen igen och helt plöstligt märker de små fjanttjejerna att ovanför den här gången finns det ju ett bord med blogg"kändisar" och då måste man ju ha deras autografer så då stannar man upp hela gången! Och sen har dom mage att klaga på att jag kommer med en barnvagn när det är deras fel att det är stopp i gången!!!!!
Ja jag är lagom arg! ;P Haha!
Kan tillägga att jag har varit en av dom där fjanttjejerna en gång i tiden och har i mina dagar gått på en väldans massa konserter och väntat i kö utanför signeringsställen och även stått utanför hotell och frusit häcken av mig för att få en liten glimp av nån fuling! ;P Haha!
// Nathalie
#121 hahaha, det har vi väl alla varit,mer eller mindre.
Mys med pojkvännen idag. Sushi och godis, sen sista delen av harry potter. Mmm..
Och morsan kom hem idag från turkiet. <3
Alltid lika spännande. Det blev två par converse, lila och rosa, ett par alldeles för små jeans, parfym och fiiinfina armband.
Och ändå så fyller man år om typ 3-4 dagar.
Önskade mig diamanter och guld av pojkvännen och en resa till england (MED BIL) för att hämta upp hamstrarna!!!!
(Det är komplett omöjligt att frakta dom små djuren under 8000 med flyg, och färjorna ska vi inte snacka om. Det kostar 10 pund för en minut, att bara ringa och fråga. Mail vill dom inte svara på heller. Och tågen tar inga djur. *dumma dumma*)
Kanske ska ta farsans dodge och åka dit istället?
Fräsa på eurotunnel med bakluckan full av burar?
Slänger upp en på mustangen som nu är såld. (Tyvärr)
Tyckte om den bättre än challengern.

#123 Det kostar ju att importera. Det är bara att försöka lösa den billigaste vägen. Men gratis lär det aldrig bli.
#124 Du påminner mig om att jag måste svara på pm! Har vart alltför lat.
Vi försöker för fullt, ska övertala farsan nu och se om han orkar åka på en minisemester. Om inte får jag bomba färjebolaget med mail (!!!) för just nu är det den mest perfekta vägen.
#125 Har du kollat me Ryanair eller blue1! De brukar ha skitförmånliga flyresor!Ryanair billigast av de 2. Det är nog bland de billigaste flygbolagen du kan få tag på om du vill flyga billigt..
Jo, men att föra ut djuren från just england är det krångliga. Det är ett högrisk land, vilket gör att säkerheten är så överdrivet hög. Funkar inte att smuggla, funkar inte att flyga med djuren, kan inte åka tåg med dom till ett annat land, färjorna går till danmark visserligen, men vill inte svara på mail om jag får ta med djuren, den enda vägen verkar vara eurotunnel. Dvs med bil. Och om jag bara hade en bil och körkort, inga problem! Men nu har jag inte det…
23 är det dags för Melvin,Xander,Barbara och Joyce att åka på utställning! Skall bli intressant att se vad domarna tycker om Melvin och hans mega lejon mantel. Så man får verkligen kamma Melvin varje dag nu inför utställningen. Sedan skall Melvin på date innan han kommer hem.
#128 Ja du får uppdatera sen hur det gick! 
Idag fick hamsterungarna springa löst några minuter i badrummet för första gången. Har ett skåp i rummet som kan vara lite knepigt att ta sig in i, men mina vuxna hamstrar älskar att klättra in där. Har aldrig varit med om att en hamsterunge hittat det gömstället så fort, men hon var helt plötsligt bara där. Hon har nog ärvt sina smarta gener efter sin mor
.
Dessutom var det en familj och tittade på henne idag. De blev helt kära i henne
.
Mvh Alicia.
Idag har man varit i Ullared, blev inte mycket som jag köpte, men det blev dyrt
. 
Nu ska man ta katten till kudde och gå och lägga sig
, börjar 6-6.30 imon, så upp tidigt imon, snark. 
//Frida
Måste bara lägga upp den här söta bebis bilden, dom fick ägg till frukost i morse naaw
_
#131 Va gulliga syskon…
Fick just veta något fruktansvärt av min väninna. Hennes hamsterhylla hylla som troget har stått på sit ställe i över 10 år rasade ihop idag! Xet,Trulls och Coco Cherry dog omedelbart när hyllan kolapsade ihop! Fy fan säger jag! Vilken fruktnsvärd dag för min väninna. NU är hon så olycklig och lädsen över att några av hennes underbara hamstrar dog när hyllan kolapsade..
Lider verkligen med henne…
#133 nej fy! Vad hemskt! Sänd henne ett par tröstkramar från mig :(
#134 Ja,det skall jag göra.
#135 Ja verkligen,det är fruktansvärt när sådant här händer…
#133 men herre gud! så fruktansvärt att uppleva något sådant, hur i hela fridens dagar gick det ihop.. alltså, den hade suttit på samma ställe i 10 år och så bara pang.. ?
Sjukt!! Beklagar å hennes vägnar :'(
_
#133 vad hemskt! Jag skulle blivit helt förkrossad.
En tjej som gick i min klass från ettan till trean la nu upp ett foto i min logg där hon satt med min hamster Tom och skrev att han var på hennes skrivbord. Blev först lite sådär, men hur hamnade han där? Såg sen på hennes efternamn att hon har samma efteramn som musuppfödaren Kent som skulle transportera Tom från Liselott. Hon var hans dotter.
Världen är allt bra liten
.
Mvh Alicia.
Jag har ett farligt lejon här hemma
, lol.
Nu ska man kolla på en film, sen gå och lägga sig. Upp tidigt imorgon
, och vara på praktiken 6, dvs gå upp 4-4.30. 
//Frida
#137 Ja den frågan frågar hon sig med! Hon kan knapt fatta att hyllan bara helt plötsligt föll ihop! Fy då, stackars människa! Vilken chock det måste ha varit.
#138 Ja,det vat hemskt att höra om hyllan och hamstrarna! Hon var helt krossad av både sorgen och choken.
Idag har jag haft min första praktikdag på ett hunddagis i malmö, där min styvmor jobbar.
Inom snar framtid (hoppas jag iaf) ska jag köpa en liten valpis från hennes kommande kull (hon föder upp KH. Collie)! Ni anar inte som jag längtar! Här är tiken från hennes förra kull, som föddes i December 2010 :)

Kent är på tv just nu och visar upp sina möss! :D På kanal 5!
// Nathalie

Har tackat ja till att hålla föredrag om iller på en vuxen-djurutbildning här i Göteborg. Hur ska detta gå?
#143 Oj, låter både spännande och roligt! Det går nog bra skall du se!
#144, haha! Hon är faktiskt fint tecknad, dock är hon döful i färgen, enligt rasstandarden då alltså ;) Helt brun :P
Dom blå är mina favoriter också, så håller tummarna på att där kommer finnas en liten blå tik till mig i kullen, annars måste jag vänta tills nästa och då blir det inget förrän till nästa höst typ! Jag vill ju helst ha valpen igår 

#147 Busbebis
Grattis på mig!
Idag hände något komiskt! När jag kom hem sov mina hårbollar. Jag hälsade glatt att nu är matte hemma. Då ser jag en söt lurvig herre som trött tittar välkomnande på mig i sitt bo! "Hej Melvin sötnos" sa jag glatt! En lite förnädrad blick tittar på mig. Under tiden lyfter en annan liten lurvboll upp sitt huvud och välkomnar mig hem. Till min förskräckelse inser jag varför den lilla hårbollen i buren högst upp tittar lite förnädrande på mig. Herre Gud det är ju CASANOVA!!!!! Nu förstår jag varför han såg så förnädrad ut när jag kallade honom Melvin….hahaha
Casanova har fått början till Melvins mega mantel. Speciellt när de sover kan man ta lätt miste på dem. Snacka om man kände sig mega dum…hahahaha
#150 Grattis på födelsedan!
#150 Grattis kajsa på födelsedagen! 
#151 Vad kul! Du får lägga upp nya bilder på honom så man får se
.
Mvh Alicia.
#152 Jag skall ta några nya bilder på honom i morgon när det är ljust där ute! Det blir bättre bilder då!

#150 Grattis Kajsa! :)
#154 Måste fråga: Är det en JRT eller en sån där dansk svensk gårdshund? Har jätte svårt att se skillnad på vissa såna. :P Och bara för att jag fråga så är det säkert inte nått av dom. :P Haha!
Sitter och väntar med spänning på att det ska bli fredag och hoppas att det ska bli lite bebbar här hemma för första gången på 1,5år! ;P Var egentligen tänkt att en av de "ungarna" skulle blivit pappa till den här kullen men ångrade mig i sista sekunden.
// Nathalie

På lördagen skall Melvin få fjäska för domarna på utställningen. Får se vad de tycker om honom! Med den mega manteln skulle det vara underligt om ingen av domarna gillade honom. Även Joyce, Barbara Ztrozzi och Xander skall få fjäska för domarna.
Efter utställninge skall Melvin på date! Kommer att sakna honom så in i helsike under han är borta. Då skall jag mega gosa med Melvins gengångare så jag inte går sönder av saknad efter Melvin. Jag älskar honom så in i helsikes mycket. Precis lika mycket som Melvins dubbelgångare.
#156 HAHAH ;)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#156 hahaha!! Asgarv!! 
#158 Lycka till med utställningarna!
_
#16 Tackar! Jag själv är inte i form för utställningar just nu, så de fick åka tillsamman med en tjej jag känner som skulle dit! Hon tar med dem när hon kommer hem. Dock inte Casanova dubbelgångare för han skall på date till Helsingfors. Saknar honom redan….GAAAH
Förrän hamstrarna åkte på utställningen kollade jag nograt igenom allas svansar så alla hade raka och fina svansar och de hade de. Till och med 2 gånger kollade jag. På morgonen när jag vaknade och började ställa i ordning kollade jag igenom deras svansar och alla var raka och fina. Kollade ännu en gång förrän jag åkte iväg och lämnade över dem till en som jag känner som skulle på utställningen. Alla svansar raka och fina inget fel på dem alls.
Så gissa min förvåning när hon sa att Melvin blivit diskvaliserad pga knick. Jag blev så häpen och trodde det var ett fult skämt eftersom han INTE hade det när jag lämnade över dem till henne! Melvin måste ha brutit det när väskan med hamstrarna tänkte falla åt sidan och Melvins transportbur var den som tog mest stryk av att väskan tänkte rasa på sidan i golvet när jag sat i bussen. Jag sa åt henne att han hade inte Knick när han åkte för jag kollade igenom den noga. Skulle jag ha märkt av att han hade knick då skulle jag naturligtvis inte ha skickat honom på utställning huvudtagen. Jag skulle ju för det andra inte ha parat Melvin överhuvudtaget med Kahlua om han hade knick. Kollar alltid igenom hanens svans samt honans innan jag lägger ihop dem. Melvin hade rak svans när jag parade honom med Kahlua och när han åkte på utställningen! Han måste ha brutit den under transporten.
Utställningsresultat
- BE-BOPZ Joyce: BIS2, kvalitet1
- Barbara Strozzi: KUMA,kvalitet 1 (Bäst i något antagligen färgen)
- Xander: Kvalitet 1

Sitter och kollar på tv, har egentligen tvätt tid men orkar inte gå ut! :P Fast skulle verkligen behöva.. Äsch finns en ny tid imorgon. ;P
// Nathalie
#162 Nää vad tråkigt! Jag skulle blivit så förbannad om det hände, man har gått och väntat på vad domaren ska säga om mega manteln och så blir han diskvalicerad. Lovar att dommaren skulle ställa ut några i samma klass och tyckte att Melwin var en för stor konkurrent
.
Grattis till de andra
.
Mvh Alicia.
#164 Tackar! Jag är faktist rätt så nöjd med de övriga hamstrarnas resultat…hahaha, ja man vet ju inte! Vem vet domaren kanske hade ägna med och ville inte ha så het konkurans som Melvin till sina hamstrar.
Tog in vindruvor till skrivbordet för att jag skulle äta dom, när jag satt mig vid datorn. Men gick iväg för att kolla en sak. När man kommer tillbaka så ser man mössen i full fart bära in kvistar med vindruvorna på till buren
. Jaja, dom får väl ha lite måndagsmys då, lol
.
Rolig dag på praktiken idag, såklart tack vare att jag jobbade med en viss kille. Men testade på sågen i styckhallen
. Men lite tungt, så fick ont i handleden, dock rätt roligt. Sen är min andra handled uppsvulen lite, så får se hur den mår imon.
Finaste Kaffemus på bilden
.
//Frida
#166 Otroligt fina hundar!
Här kommer en bild på min kanin när jag var ute en dag i somras och fotade:
MVH Wilma
Dock är hon mycket större nu,ser ni skillnaden? ;
MVH Wilma
.
MVH Wilma

Ahh jag blir galen!!! "Ingen Service" har det stått på mobilen ända sedan vi kom hem från veterinären!! Kan inte göra nånting!! Känner mig helt handikappad! :O :O :O Hade ju varit en sak om man hade hemtelefon men nu har jag ju bara mobilen och kan inte ringa nån! Inte ens skicka sms!! :(
#168 Vilken liten söting! Eller nej den ser inte så liten ut! Vad är det för ras/raser?! :D
#172 Okej då! Jag kan väl offra mig på mamman! ;P Thihi! :P Haha! Om jag bara bodde liiiiiite större!
// Nathalie

Ja, det är mamman som håller om sin lilla bebis-tjej. För övrigt samma bebis som är på bilden ovanför.
#174 Mamman stannar här! Jour-bebisarna däremot söker ju hem…

#175 Jag vet! Just därför jag kan tillåta mig själv att kära ner mig i mammorna för dom vet jag att dom åker ingenstans! 

// Nathalie
Oooooorrrrh, känns som en evigheeet innan jag får hem mina hämpisar, fast dom kommer på fredag! Blir galeeen! Vill ha pälsisarna här nu, så jag kan kramas och pussa en massa på dom!
Idag när jag fick hem Melvin kollade jag svansen omgående! Började skratta och skaka på huvudet för svansen var varken bruten eller hade knick. Den var så rak som bara en frisk rak svans kan vara. Dock har melvin en pytte liten proteinbubbla på svansen som han har haft länge,men inget som stör! Ja, jag vet inte, jag vet inte vad tusan domaren höll på med. Kanske hon var full, ellerså ville hon inte ha konkurens till sina hamstrar. Eller så gjorde hon totalt bort sig. För varken knick eller bruten svans har melvin. Så ja, man får ju rent sagt undra vad tusan den domaren höll på med!
Inte nog med det. Samma domare klantade till sig med utställningspappren också, så att den svarta hanen som INTE hade knick fick den andra hamster hanens papper, den som hade knick. Man får ju nog fundera vad tusan den domaren höll på med! Sådär får det ju inte gå till på en utställning.
#177 hahaha, ja det kan jag förstå! Den som väntar på något gott väntar alldrig för länge. Men ibland kan det kännas som evigheter.
#178, gud vilken knasig domare, såna borde ju faktiskt inte få vara domare kan man ju tycka!
Och ja, det känns verkligen som en evighet, håller på att bli knäpp! Tur att man fortfarande har två möss och två ökenråttor kvar här hemma haha!
Och dessutom en sjuk hund som kräver uppmärksamhet. Annars hade jag nog gått under av otålighet 
#174 Tack! Hon är en Gotlandskanin, de blir ganska stora :)
MVH Wilma

Jag har världens största isbjörn som springer omkring på golvet härhemma.
#181 Och vad är det för isbjörn ..? 
MVH Wilma

#181 En albino angora-iller.

#183 Har Holländaren kommit nu?! :D Hur går det?! Är tjejerna kära eller tycker dom han är dryg? Är grabbarna avundsjuka på den nya killen med det långa svallande håret?! ;D
// Nathalie

#184 Precis ALLA älskar honom! Det är helt galet. Han sov i min famn inatt och jag vaknade av att han slickade mig i hela ansiktet. Nu ligger han och sover i en filt tillsammans med Misool och Nalle. Han är helt underbar.
Här är en bild med Gwen som klänger på honom. Kolla in honom, han är enoooorm!
Ska ordna riktiga bilder på honom idag, vi var hemma sent igår och då kramades vi bara.

#185 Men nej jag har inte lärt mig att det ska gå så bra när man presenterar en ny iller till flocken?! Vad är det för fel på honom som gör honom så älskvärd enligt alla?! ;D Haha! Men det är ju bara att gratulera! Är det nått som är kul så är det ju när det fungerar från alla första början! :D
Gwen ser ut som en bebis iller brevid honom! ;P Thihi! Han ser ut som en jätte iller! Nån ny mutation kanske som ger bauta illrar?! ;P
Men då har dom alltså större illrar i Holland än vad vi har i Sverige? Eller är det kanske bara han som är större än vad han borde?! ;P
// Nathalie

#186 Ingen aning, men när man presenterar en nykomling för 10 andra illrar så förväntar man sig ju inte att precis alla ska gilla honom.
Storleken är väl som i Sverige, finns stora och små beroende på vad man avlar på helt enkelt. Jag vill ju ha mina pojkar stora och mysiga:)
Fick en mysig bild på några andra i illerskaran här hemma som provar en ny puff jag köpte åt dem igår.

#187 Ååååå jag vill också ha en puff med massa illrar i!!
Jag vill ha den! *pekar* Den ser också rätt stor och mysig ut! Den mörka med huvudet neråt! Eftersom du hade så många var var alla förutom en till salu?! ;P Thihi!
// Nathalie

#189 En vakt iller! Skit bra! Ska bara lära känna honom först och sen jävlar ska jag bussa honom på alla jag inte gillar! Bättre än en rottweiler! ;D Haha! En liten Freddy Kreuger!! Ååhhh vill ha!! 
// Nathalie

#190 Han heter faktiskt Freddy Kreuger i stamtavlan.
Så han försöker bara leva upp till sitt namn, så det är väl helt ok.

Varit hos min fabrors sambo förut, för att fota deras hus, när man är sjuk och allt, suck
. Alma, ak, Alma bus på kortet.
//Frida
Åh vilka härliga bilder! Mer sånt ^^
Tror jag skapar en ny tråd nu så ni kan fortsätta i den, trög-laddade klotterplank vill vi inte ha ;)
Den gamla diskussionen finner ni här ->
_