Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1098 ggr
Suskiv
0

Hamsterboll

Köpte en springboll till hamstern idag, men funderar på om jag tänkte rätt. Jag tänkte att ett Hjul ska ju gärna vara så stort som möjligt och minst 20 cm till guldis så då borde det samam gälla boll så jag köpte affärens största springboll som har en diameter på 25 cm. Men på lådan står det att den är till för råttor, degusar och ekorrar. Ska jag lämna tillbaka bollen och köpa en mindre eller fungerar den stora bollen.

Bollen är tänkt som ett komplement till alla annan "utevistelse" tänkte att hon kunde tycka det var kul.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Roxie
0

Du köpte helt rätt storlek :)

// Sofia

Ellenfyrkant
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du tänkte rätt! Det är fullkomligt galet att sätta ner en råtta i en boll på 25 cm! I texten av tillverkaren så finns det 12 cm bollar och sådant avsett för möss, 12 cm Hjul för möss också för det delen. Och det hör du ju själv hur det låter. :P Så du gjorde alldeles rätt.

Mvh Ellenfyrkant

CamillaS
0

Jag har en likadan boll som dig låter det som och min hamster har inga problem att springa i den så det är en väldigt bra storlek.
Men helt sjukt tycker jag att det är att dom sätter en bild på en råtta på kartongen! Råttor ska inte springa i sådana bollar överhuvudtaget då deras svans och rygg kan ta mycket stryk av det.
Tycker väldigt synd om dom råttorna där ägaren av okunskap köper en sådan boll till dom för att det står på paktet att bollen är till för dom. :(