Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 1031 ggr
AlexanaForever
0

Lite hjälp..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

igår köpte jag en liten Cambell hane :) (ganska spontant)

Frågade såklart lite i affären osv.

Men jag läste att dem helst ska ha en burkompis? Stämmer det..?

Om det gör det, kan jag åka till djuraffären o köpa en till hane? (jag vill inte ha bebisar haha)

Wand
0

Ja, dvärgar ska ha sällskap. Det är lag på det. MEn det finns en stor risk för att de kan börja bråka, så du bör ha en extra Bur i beredskap. Du kan köpa i djuraffär, men jag skulle nog inte våga sätta ihop två vuxna tillsammans, det är alltid lättast om man börjar med att sätta ihop den ena med en unge, vad gäller alla djur. Sedan stödjer jag inte djuraffärers rätt att sälja husdjur heller, så det är väl lite därför också.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Roxie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bättre att köpa en 4veckors bebis av en uppfödare istället, mindre risk för bråk.

// Sofia

AlexanaForever
0

Okej.

Den här verkar inte så gammal (den e ganska liten). och den hamstern den bodde med i djuraffären var något större..

Jag ska se om jag hittar min andra Bur. Jag är mest rädd för att dem ska börja bråka osv.

Om dem har kvar den hamstern som den bodde med, då borde dem 2 komma ganska bra överrens? Eller borde jag leta upp någon uppfödare o ta en hamster direkt därifrån..

När jag var något mindre o hade hamster så bodde dem alltid ensamma, men då var de nog inte lag på att ha dem 2 & 2..

Men jag vill ju att min lilla ska må bra Glad