Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1031 ggr
Candela
0

Stor bur som öppnas framifrån? Tips?

Jag skulle vilja ha en stor Bur som går att öppna framifrån, så att det går att ställa saker ovanpå. Den måste vara robust, och får gärna se ut som en möbel (typ i trä). Har ett akvarium på typ 110x45 cm som jag skulle vilja kunna stapla ovanpå.

Om ni har tips, så lägg gärna in länkar!

[aammE]
0

Bygg själv :)

Candela
0

Har tyvärr inte de rätta verktygen.. Blir ju dyrt om man både måste inhandla verktyg och material. Men visst har jag funderat på det. Vet bara inte riktigt hur det ska gå till.. Vad för  möbel som är bra att utgå ifrån?

Jag vill ju både kunna öppna buren framifrån, och se till att hamstern får luft (eftersom taket kommer vara tilltäppt). Dessutom vill man ju ha någon barriär så det inte kommer ut så mycket spån..

[aammE]
0

#2 Köp en byrå (eller TV-bänk) med glasdörrar som har träram, slå ut glaset och byt ut det mot ett finmaskigt stålnät och sätt sedan brädor i framkant invändigt för att ej spånet ska åka ut. Lacka insidan med flera lager ladugårdslack och sätt någon form av silikon (förslagsvis akvariesilikon som är giftfritt) i alla skarvar invändigt.

Ellenfyrkant
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Varför ska man silicona? Om det är för gnagandet så kan ju siliconet också gå åt.

Mvh Ellenfyrkant

[aammE]
0

#4 Det är för att kisset inte ska rinna ned i springorna och börja lukta. :) Det är inte säkert att det blir helt tätt just i springorna även om man använder flera lager lack.

Candela
0

3# Tack för tipset!

Har egentligen en tvbänk redan som bara används som bänk för akvariet att stå på. Men den har inget bakstycke, och inga dörrar.. Dessutom flera mindre fack, så då måste man såga ut öppningar mellan dem, för annars blir det en alldeles för liten Bur.. Så just den kändes som ett jobbigt projekt att bygga om.

Candela
0

Det här skulle ju vara drömmen: http://www.blocket.se/ostergotland/Vitlaserat_skap_med_luckor_34212562.htm?ca=14&w=1

Då skulle man kunna bygga tre burar. Men.. Lite för dyrt för mig, och så har jag ju inte planer på att ha tre hamstrar heller.. Flört