Hamster iFokus

Hamster

Etikettrysk-vintervit
Läst 1634 ggr
[Doario]
0

[GBG] Dvärghamster uppfödare

Ja vill köpa två nya dvärghamstrar som är unga 4+ veckor men hittar inte någon som bor i Göteborg (på den dära svenska hamster-sidan). Vet ni någon?

Priset borde vara någonstans mellan 50-100 kr.

Felicia1234
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är inte lätt att få för 50-100 kronor. Jag har en dvärghamster jag fick ge 700 för Bur och en dvärghamster på 10 veckorTungan ute

[Doario]
0

Jag snackar dock enbart om en hamster och inget annat.

Lojs
0

Så unga hamstrar kan du förhoppningsvis inte köpa då de ska vara minst 4 veckor när de lämnar mamman.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Charlie2006
0

Du kommer inte kunna köpa en så ung, och hoppas innerligt att ingen säljer när dom är så unga heller. Dom säljs tidigast vid 4 veckor, oftast vid 5 veckor.

Sen får du räkna med ett pris över 100 kr/st för dom.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[Doario]
0

Får la köpa från djuraffären istället då.

Charlie2006
0

#5 Där får du inte billigare än 100 kr ändå. Oftast ligger dom mellan 100-150 kr på djuraffär. Sen tycker jag du ska välja en uppfödare, då kommer du få en tam hamster, vilket inte är lika trolig i en djuraffär.

Sen finns det ju transport också, om du skulle hitta hamstrar i en annan stad. Brukar alltid kunna ordnas.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[Doario]
0

Jag vet att dom är dyrare i djuraffären. Om jag väljer en uppfödare utanför göteborg blir det inklusive frakt och lär vara samma pris som affären. Det är roligare med en otam hamster som man kan lära iallafall :)

Geishas
0

Finns en dvärghamster uppfödare i Trollhättan.

[Doario]
0

Mjo, ska se om hon kan fixa transport till Göteborg…

UlrikaD
0

En dvärghamster från en seriös uppfödare kostar oftast runt 200kr. Du bör dessutom skaffa två i och med att de enligt lag ska bo två och två.

Hur kan du säga att det är roligare att köpa en otam hamster? Det är ju lite som att racka ner på alla oss uppfödare som jobbar järnet för att föda upp tama, trevlig och lätthanterliga djur.

Ska vi då istället skita i dem under uppväxten såsom djuraffärer och grossister gör så att de blir "roligare" att köpa?

Oftast blir de så roliga att nya ägarna omplacerar dem för att de bits!

Letar du billiga hamstrar först och främst istället för hälsa, livskvalitet, trevliga djur osv, så har du nog bättre chans att ta över någon äldre omplacering som behöver ett hem.

[Doario]
0

Äsch, ingen idé att diskutera. Tack ändå.

Geishas
1

Fast vad är det som säger att en (två) hamster från zoo har samma förutsättning att bli lika tam som en (två) hamster från uppfödare med planerad avel på friska och sunda (läs mentalt stabila) djur? Zoo djur vet du ingenting om bakgrund, du vet inte att föräldradjuren ens går att ta upp utan att de bits osv.
Du känner inte heller till sjukdomshistorik mm.

Men det står dig ju fritt att söka efter billigast möjligast om du känner att det passar dig bäst.

Själv tar jag mkt mer för mina hamstrar. De kostar 250:- styck.
Detta pga att jag har en välplanerad avel med föräldradjur från hela Europa.

Jag tror inte att du kommer att hitta ngn som vill sälja sina hamstrar så billigt om det inte är omplaceringar.

Lotta

Geishas
0

Tevligt att du ändrar ditt inlägg så mitt svar ser ut att komma från ingenstans… :(