Vikt?
Har du köpt honom från djuraffär?
100g brukar mina bebisar (5veckor) väga när de flyttar hemifrån.
Mina vuxna hamstrar väger mellan 180-200g.
Djuraffärshamstrar väger oftast mycket mindre.
// Sofia
Nej han är inte från djuraffär. Men vetinte om jag litar på vågen helt heller.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det var ett tag sen, men jag kommer fortfarande ihåg att din kille är köpt från en uppfödare som föder upp hamstrar som föda. Men att den kullen tyckte hon var för fin för att bli föda. Så hon som födde upp honom kanske inte direkt avlade för att få fram så jätte stora och fina hamstrar.
Men 100 gram låter ändå lite, lite till och med om han skulle vara från djuraffär. Han ser inte ut att väga 100 gram bara på bilden (men bilden kan ju ljuga).
Jag skulle gissa på att vågen väger lite fel. Men känns han smal? Kan man känna revbenen på honom?
Mina hamstrar väger 210, 200 och 220 gram här hemma
. Fast jag brukar ha en tendens att ge överdrivet mycket mat… 
Mvh Alicia.
fast alla individer är olika, alla kan ju inte vara lika stora o väga lika mkt. Mina råttor väger ju väldigt olika, har olika kroppsbyggnader och sådant. Min största väger 420 ( alla är honor ) Och min minsta väger 100 g doock är hon bara några veckor. Men mina äldsta väger frå 300 - 420
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja precis, alla är ju olika
.
Om han inte känns smal eller så, så är det bara att fortsätta som vanligt. Han ser ju heller inte ut att vara så smal.
Han är nog bara lite liten
.
Mvh Alicia.
ja =) han går iaf upp o inte ner. Kan uppdatera om någon vecka o se om han väger mer då =)