Hur städar man ?
Hej !
Jag har en guldhamster som är 8-9 veckor (tam)
När man städar ska man ta ut ALLT Bottenmaterial o lägga nytt eller ska man ha halva det gamla kvar o lägga halva nytt så det e 50% av varje ?
Jag fick han för 3 dagar sen men han är tam , men jag ska städa snart jag gör det 1-2 gånger per vecka. Tack ! :D (har inte städat på grund av att jag inte vet hur man gör :(
Och en sak till vad kallas den färgen han är ? (bild finns)
han är vit på magen och lite brun aktig på ryggen o där uppe har han såna sträck typ o de är mörk mörk brun nästan typ silver. Väldigt tacksam för svar :D
Han är inte i buren på bilderna
När jag städar åt nya djur brukar jag spara en del strö så att det fortfarande luktar bekant. Får för mig att det skulle kännas mer tryggt till en början. 

Mvh Stephanie 

okej tack men vet du vad färgen kallas ? :D
b.ö silvergrå? Kan inte så mycket om guldhamstrars färger tyvärr.
Jsg har ett sandbad till min hane Dante (har det till alla) och han är extra renlig av sig. Så varannan/var tredje vecka byter jag ut minst halva Bur underlaget, sen så byter jag mulbleringen 1 gång i veckan. Liebe är väldigt renlig hon med, men där byter jag varannan vecka då hon är lite slarviga. Hos min gammetant rengör jag nån gång då & då, då hon är slarvig med vart hon gör "sitt ärende". Där mublerar jag aldrig då hon är blind.
Annars, med de andra hamstrar jag haft har jag städat ut nästan allt en gång i veckan.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#5 Tyvärr inte, har ingen koll alls på hamsterfärger 

Mvh Stephanie 

Din hamster är b.ö silvergrå.
Jag städar ut allting varannan vecka och toaskålen varannan dag.
#9 Så jag gissade rätt? 
vad står b.ö för ? :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Brun örad
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Jaha haha tack så jätte mycket är riktig glad när jag äntligen får veta e sjukt tacksam :D
Men det med buren ska jag ha 50% av gammal o av nytt eller byta ALLT ? :D
#13 Byt ut hälften några gånger tills han känner sig säker och trygg i buren föreslår jag.

Jag tycker inte det finns någon anledning att behålla någonting gammalt i buren. Om det inte är små bebisar såklart, men det är det ju inte.
Bättre att städa ut det ordentligt så det blir rent och fräscht varje gång. Men inte städa för ofta i och med att hamstrar gillar att bygga sina bon och "möblera om" så som de själva vill ha det.
Så städar man flera gånger i veckan så kan de tycka det är jobbigt. Så länge man håller det rent och fräscht. Kissar hamstern inte på toalåda så måste man ju naturligtvis städa hela buren oftare för att det ska vara fräscht.
Okej tack ska börja med 50% några gånger sen bytar jag helt för asså har bara haft han 3 dagar , men han känner sig trygg hos mig han va tam när jag köpte han från en zoobutik det är otroligt att han redan var tam haha :D
Tycker inte du ska städa buren redan, om det verkligen inte behövs. Att städa buren flera gånger i veckan är bara onödigt, plus att hamstern inte hinner känna sig hemma innan det är dags att städa igen.
Jag städar mina burar helt och håller ca varannan vecka.
// Sofia
Okej tack :D
#12 Även brunögd :P
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#19 Aha..??!! Ok va bra,lärt mej nått nytt
Medarbetare på Chinese crested ifokus.