Mesta & minsta i pris för bur etc..
Tänkte bara höra lite för kul skull;
Vad är det mesta och det minsta ni betalt för en 'hamsterbostad'?
(Det kan vara alla sorters burar, akvarium/terrarium eller lådor.
)
Det minsta är nog 100 kr, och då var det endå en stor dunabur :D
Maxade är väl 600 :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Det minsta jag kostat på mig var ett stort å fint akvarium för 100:-
Hittade en annons på det, det var nån här i stan som hade ett ståendes i garaget som de ville bli av med..
Det mesta jag lagt ut på en Bur är kanske kring 6-700:-
Mycket mer än så lägger jag inte ut om jag inte absolut måste ;)
Men till hamstrar kan man ju köpa även sprillans nya burar för ca 4-500 kr st å ändå få en hyfsad Bur. Blir värre för dem som håller på med råttor, chinchillor osv.. iom att de kräver så pass mycket utrymme.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag har lagt ner som minst 25 kr på en stor dunabur, det var ett riktigt klipp jag gjorde härom dagen.. Men det är ju inte direkt vanligt med sååna fynd.. ;)
Och det mesta var 750:- på en ny såndär "Duna Fun".
Billigaste är väl gratis ;) ?
Men den dyraste tror jag kostade drygt 500 :)
#4 Men nu står det ju betalat 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Den dyraste för mig var ca 300 kr

Det minsta jag betalat var 17 kr om jag inte minns fel :) En hyfsat fin röd Bur med 2 våningar 30X50 cm tror jag den är! Loppisfynd! Andvänds dock inte (reservbur)
Det mesta var terrariet från hornbach som kostade 950 kr eller något sådant… 100X40 cm
Den billigaste för mig var nog en miniduna för 129kr och det mesta en Criceti-15 för 659kr :)
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com
Billigast är nog en miniduna för typ 200 kr, den dyraste var en vanlig duna på 70 cm, på bromma zoo för några år sedan och den kostade då 900 kr.
Det billigaste var en miniduna för 20 kr.
Det dyraste var länge sen en gallerbur för 900 kr.
De var ju svårt, om man nu skulle ha betalt
Har bara köpt två burar senaste åren, den ena kostade 300.- men det betalade en kompis som present åt mig. Den andra kostade 600.- (de var host host en likadan bur) den dyrare var överpris men jag fick den hemkörd inkl transportbur, så jag valde att betala lite extra.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Jag har bara en Bur och det är samma som jag använde när jag var yngre, så jag vet inte vad mina föräldrar betalade för den då 

Billigaste gallerbur: 50:-
Dyraste gallerbur: 100:-
Dock har jag lagt mååånga hundralappar mer på det som ska vara i buren. 
Mvh Ellenfyrkant
Minsta: 250kr
Mesta: 699kr
Nu kommer jag ju köpa en SAMLA-låda. Vet inte hur mkt dom ligger på, men runt 30-50 den jag ska köpa.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥