Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 2557 ggr
[Doario]
0

Problem med avföring

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är så att jag har en Bur med 3 våningar. Längst upp finns huset och längst ner finns lådan med Sand och spån.

Men tyvärr så vill inte hamstrarna gå längst ner och kissa eller bajsa. Istället går dom bara ut ur huset, ställer sig vid kanten och gör det dom gör och sedan går in igen.

Finns det något jag kan göra? Vill ju helst inte ha huset längst ner men…:(

Candela
0

En del hamstrar är lite lata och bekväma av sig Tungan ute Min hamster har också kissat på andra ställen om jag haft sandskålen för långt bort från boet. Det enda du kan göra är nog att ha dem närmare varandra.

mjuhm
0

Du kan testa att ställa toaletten intill huset. Eller tvärtom.

Jag har en liten gammal skruttdam här hemma som inte är så mycket för att gå, hon sover mest. Så jag har alltså toaletten just intill hennes hus.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Doario]
0

Grejen är:

1. Huset kan inte stå längst ner, får inte plats

2. Om ja flyttar toan längst upp tsm med huset så kommer dom gräva i sanden och det lär komma utanför buren och sölar ner allt

3. Om jag flyttar ner huset en avdelning ner så sker det missförstånd. Dom är nu jättevana att huset är längst upp, och maten är i mitten.

:(

[Bibbo]
0

Ta upp bajset o lägg det där du igentligen vill att de ska bajsa o då efter ett tag kommer de göra det de ska där av sig själva :D

mjuhm
0

#3 När man städar buren ska man helst ändå mublera om i buren, för det tkr hamstrarna är väldigt kul så oroa dig inte att det kommer ske nå missförstånd ifall du flyttar på huset.

Sen vill jag rekomendera att du köper dig ett trähus istället.

[Doario]
0

Okej tack.

Får hålla mig till plasthuset tills jag fixar mer pengar.

Candela
1

Ett tips är att ta en kartong och klippa ett hål i ena sidan. Funkar perfekt som hus, tycker min hamster i alla fall. Sen kan man bara slänga hust när man städar buren, så slipper man diska ur det ;)

Lojs
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skaffa en toa med högre kanter så skvätter det inte ut. =) En toa kan vara ett gammalt paket för smörgåsmargarin, en burk som varit turkisk youghurt i eller något liknande som man med kan slänga när det börjar bli ofräscht. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

WilmaP
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min hamster "bajsar och kissar" i sitt hus, där hon sover.. Haha. Fast hennes hus är ganska avlångt liksom så jag tror att hon "gör det hon gör" i ena änden och sover i andra. Hon är dock bara 7 veckor gammal men jag tror att jag ska börja lära henne att gå på "toaletten" genom att lägga hennes bajs och det i toan. Tror det funkar. Flört

mjuhm
0

Mina två unghamstrar är mycket duktiga att hålla rent i sina burar. Särsilt hanen, Dante. Han är så noga att det finns int!

Gammel tanten är lite slarvigare. Hon kissar duktigt i sin låda, men bajsar för det mesta i huset & slänger bara ut plupparna. Flört