Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kött är ju inte per automatik fett, till exempel kokt kyckling är väldigt magert.
Om du vill veta vad man kan göda djur med så är kolhydrater (socker) lika bra (bättre?) som fett för det, så majs, ärtor, morötter, pasta och potatis går ju att använda. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Ägg och kött är inte fett mat
. Sen är ju gris fetare än ex nött och kyckling.
bl.a pasta, potatis, pumpafrön, nötter, undulatfrön är rätt fett mat.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Okej, jag trodde det var det;o..
Okej, tack till er båda. Men efterssom det är dvärgar jag har så ska jag nog vara försiktig med sockret :).
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

#2 Det är väl knappt något fett alls i pasta och potatis?
Ägg är väl relativt fett, gulan har väl 33% fett tror jag, men visst, vitan är utan fett har jag för mig. (Så äggula borde väl vara jättebra för gödning #3?)
Men allt beror på vad man jämför med. =)
#3 Foderinsekter som mjölmask ska väl vara fett och nyttigt med.
Medis på akvariefisk.
Pumpafrön, solrosfrön, hirsfrön m.m.
// Sofia
#4 Pasta och potatis ska man äta om man vill gå upp i vikt
. och ska utesluta pasta, ris och potatis om man vill gå ner i vikt. Det är stärkelser i potatis och mjölet i pastan som gör så det blir fett. Ägggulan har väldigt bra ämnen i sig, men ser dock inte det som fett.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

#6 Jodå, det går man lätt upp i vikt av, men de innehåller som du säger kolhydrater (sockerarter), inte fett.
33% fett i äggula är väl en hel del.
Ursäkta mig, jag är kostnörd. (Ska precis börja läsa kostvetenskap på universitetet. ;))
Medis på akvariefisk.
#7 Har själv gått en kost kurs föra året, är dock inte insatt, utan alla var tvungen att ta den kursen då jag går på livsmedelsprogramet.
Ägg innehåller essentiella fettsyror, som man behöver, och det går man inte upp i vikt av
, därav ser jag det inte som fett om man ex vill få sin hamster att gå upp i vikt. Då är det bl.a pasta, potatis, Barnmat, nötter och frön som gäller.
//Frida

#8 Vad man går upp i vikt av har ju inte att göra med om det innehåller fett eller inte, det är en smula vilseledande att säga att något innehåller fett när det knappt gör det, eller tvärtom.
Det är ju ganska viktigt i flera fall, om det handlar om fett eller kolhydrater. till exempel som nu när det handlar om dvärghamstrar med diabetesrisk.
Pasta innehåller oftast mellan 1-2.5 % fett.
Potatis innehåller mindre än 0.1 % fett
Äggula 20% fett
(Äggvita 0% fett)
Jag förstår att du menar vad som man ökar i vikt av, inte vad som faktiskt innehåller fett, men då är det ju bra att skriva ut det. =)
Medis på akvariefisk.
#9 okej då, ska skriva kolhydrater nästa gång istället för fett
..
//Frida