Brytit svansen?
Hej nu är det så att Alva gnagt sig ur duna buren. Och falli från en liten höjd. Efter det så var hennes svans böjd. Svansknyck kan väl inte bara uppstå så?
Är Tacksam för svar.
Tack på förhand!
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!

De kan bryta sin svans, och det brukar kännas ifall man känner igenom svansen.
Kokos bröt svansen för ett tag sen. I början var den helt tvärböjd som ett "L".
Så du borde nog känna om den är bryten.
Japp man känner att den är som typ ett ''L''. Och det var den inte förut. Kommer det att läka själv?
Eller måste vi ta med henne till vetten?
Förlåt att jag frågar så mycket men har aldrig vart med om detta förut och jag vill att min lilla Alva inte ska ha ont.
Men iaf tack för alla svar.
//Nova
Nä, vetten kan inte göra så mycket, man får den inte gipsad. 
Kokos svans har blivit rakare men man känner att den är bryten. Man kommer alltid känna att svansen är bruten.
Alva ska helst ha en låg Bur nu. Om hon klättrar och ramlar ner så gör det kanske ont i svansen.
Såklart att du får fråga, hellre det än att du ska vara osäker på vad du ska göra

Ja hon har en duna Bur (samma hon gnagt sig ut från). Vi har tejpat för hålet men tror inte det räcker så länge. Därför står hon nu på golvet ifall att det händer att hon rymmer. Nu så brukar hon gnaga bort tejpen men ändå stanna i buren. Hon rymmer liksom inte nu. Hon kanske lärde sig att det kan göra ont att rymma?
Ja men då vet jag tack för ditt svar ;)
//Nova
Okej det fixar jag direkt. Vill ite att min lilla tjej ska må dåligt. Hon får byta till en låda hon inte kan gnaga sig ut ur ;)
//Nova
#7 Det låter som en bra idé 
alva heter min hamster också, vit satin :D
En av mina förra hamstrar var en riktig smitare. Hon bodde då i en duna Bur, så satte jag en vanlig låda just under hålet. I lådan var det papper, sågspån, mat & vatten om hon skulle smita & hon skulle varit där en längre tid. 
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥